خودرو نمایه ترافیک نمایه

رئیس شورای شهر تهران گفت: در کوتاه مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد، ولی برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات فوری داریم.

به گزارش مشرق، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، درباره موضوع ترافیک در پایتخت اظهار داشت: در صورتی که طرح ترافیک به قبل از شیوع کرونا بازگردد و ساعات اجرای طرح افزایش یابد، دغدغه و نگرانی درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا خواهیم داشت. 

بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک نیازمند بازنگری است

وی افزود: از طرفی اگر تردد در سطح شهر برای همه رانندگان آزاد باشد، شهروندان وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند و ترافیک به ویژه در مناطق مرکزی افزایش می‌یابد. بنابراین ارتباط مستقیمی بین موضوع کرونا و ترافیک وجود دارد. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که ساعت طرح ترافیک افزایش یابد، ترافیک کمتر می‌شود، ولی به دلیل شرایط کرونا سعی شده تعادل برقرار شود و در حد متوسط به موضوع کرونا و ترافیک توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر طرح ترافیک کمتر از قبل اجرا می‌شود، ولی به دلیل کوتاه شدن روزها ترافیک بیشتری هم طی هفته‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: به نظرم در کوتاه مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد، ولی برای توسعه اتوبوس و حمل و نقل عمومی می‌توان چاره‌ای اندیشید و ما اقدامات ضربتی و فوری را داریم.

وی بیان داشت: روز گذشته طرح ضربتی در مورد حمل و نقل عمومی در شورا مورد بحث قرار گرفت و به صورت دوفوریتی طرحی به شورا آمد که اکنون باید منابع مالی آن به تصویب برسد و ان‌شاءالله این موضوع در جلسات آینده صحن به نتیجه خواهد رسید. 

چمران با اشاره به اینکه در شرایط کرونا آمار مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو از نصف هم کمتر شده و حتی یک زمانی هم به یک‌سوم رسیده بود، گفت: مسافران یک واگن مترو اگر بخواهند خودروی شخصی به سطح شهر بیاورند معادل ۵۰ اتومبیل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که کرونا و ترافیک با یکدیگر در ارتباط هستند و از آنجایی که سلامت شهروندان در اولویت بوده، سعی شده که طرح ترافیک ساعات آن کمتر اجرا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    عالی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    شما از زمان ماقبل درشهرداری هستی خودت حاضرنشد تا الان این مشکل رو حل کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس