کد خبر 1287577
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
ناتو

یک سخنگوی ناتو در واکنش به تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک روسیه در این سازمان اعلام کرد: از بیانیه «لاوروف» از طریق رسانه‌ ها باخبر شدیم؛ اما تا کنون اطلاعات رسمی در این زمینه دریافت نکرده ایم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت مسکو در این سازمان قرار گرفته است.

یک سخنگوی ناتو در این باره گفت: ما از بیانیه «لاوروف» (وزیر خارجه روسیه) از طریق رسانه‌ ها باخبر شدیم؛ اما تا کنون اطلاعات رسمی در این زمینه دریافت نکرده‌ ایم.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم امروز در نشستی خبری از تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک مسکو در ناتو از روز اول ماه نوامبر سال جاری میلادی انتقاد کرد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص ادعا کرد: این موضوع کارها را سخت‌ تر از آنچه که هست می‌ کند. آلمان در چارچوب سازوکار ناتو در پی گفتگو با روسیه است. این تصمیم که در مسکو گرفته شده مایه ناراحتی است و به‌شکلی جدی به روابط ما آسیب می‌ زند.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که این کشور از اول نوامبر (۱۰ آبان) فعالیت دفتر اطلاع رسانی مسکو در ناتو را تعلیق می کند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر دبیر بخش امنیتی و دفاعی اسکای نیوز اعلام کرده بود که ناتو در صدد است تا ۸ دیپلمات روسیه را به اتهام انجام فعالیت‌های مغرضانه اخراج کند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، با این تصمیم تعداد افراد هیأت نمایندگی روسیه در ناتو به نصف کاهش خواهد یافت. این افراد قرار است تا پایان ماه جاری میلادی مقر ناتو در شهر بروکسل را ترک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 0
    دم روسیه گرم!!! /

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس