سیدحسن نصرالله

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به کشتار چند روز گذشته شبه نظامیان وابسته به جعجع در منطقه الطیونه بیروت به موضع گیری درباره آن پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در ابتدای سخنان خود گفت: میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام را به وجود آلام و مصائبی که داریم، گرامی می داریم. به تجمع بزرگ یمنی ها در گرامیداشت جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) می بالیم. نصرالله به قندرهای به خاطر قربانیان انفجار انتحاری اخیر که داعش ساخت آمریکا آنرا برعهده گرفت، تسلیت عرض می کنیم.

تحولات اخیر خطرناک است

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: به خانواده قربانیان کشتار روز پنجشنبه بیروت تسلیت عرض می کنیم. تحولات اخیر خطرناک است و نیاز به موضع گیری دارد. حزن شما حزن و اندوه ماست و با این جنایت متالم شدیم.

نصرالله گفت: حزبی است که بر این باور است که ساکنان ضاحیه دشمنان آنها هستند. سران این حزب به دنبال ایجاد دشمن توهمی هستند و به دنبال این هستند که مسیحان را در نگرانی قرار دهند. هدف از اقدامات این حزب این است که می خواهد خود را مدافع اصلی مسییحان قرار دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حزب خاصی است که رئیس آن می خواهد که ساکنان عین الرمانه و فرن الشباک و مناطق مجاور ضاحیه جنوب بیروت دائماً در نگرانی و ترس باشند. می خواهند اینگونه القا کنند که همسایگان آنها در ضاحیه دشمنان آنها هستند و باید برای این رویایی آماده باشند.

رئیس حزب القوات اللبنانیه به دنبال دشمن تراشی است

وی افزود: رئیس این حزب به دنبال ایجاد دشمن خیالی برای همسایگان ما و باقی نگه داشتن مسیحیان در نگرانی به سبب وجود آنهاست. برخی از مسئولان قوات اللبنانیه نام مقاومت را بر روی کسانی که سلاح به روی تظاهرات کنندگان گرفتند، اطلاق کردند.

نصرالله گفت: هدف از این هراس افکنی این است که این حزب خود را مدافع اصلی مسیحیان معرفی کند. هنگامی که رئیس این حزب مسیحیان در لبنان را خطاب قرار می دهد مفهومش این است که همه تمرکزش بر این است که مسیحیان باید در ترس و نگرانی بمانند.

وی افزود: مسیحیان در لبنان عنوانی است که از آن برای رهبری و هیمنه حزب و خدمت طرح خارجی بهره برداری می شود، به طور مشخص منظورم حزب القوات اللبنانیه است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: با همه فحش و ناسزایی گویی این حزب به ما، واکنشی به این حزب نشان ندادیم. آنچه رخ داد مرحله جدیدی برای ما درباره تعامل با امور داخلی است.

وی گفت: رئیس این حزب در تمام مدت به اتهام زنی و ناسزایی گویی، هراس افکنی مشغول بوده است و ما پاسخی ندادیم. از زمان خروج رئیس حزب نیروهای لبنانی از زندان او همواره به دنبال دشمن تراشی است. دشمنی که به دنبال بازارگرمی و تجارت با آن با کشورهای منطقه است، حزب الله است.

نصرالله تاکید کرد: رئیس حزب نیروهای لبنانی به دنبال این است که مسیحیان را قانع کند که این دشمن قصد حمله به شهرها و تغیر هویت شما را دارد.

حزب جعجع به دنبال ایجاد جنگ داخلی در لبنان است

وی افزود: باوجود اینکه پنج شهید از حزب الله و جنبش امل هستند، رئیس حزب نیروهای لبنانی همه تمرکز خود را روی حزب الله گذاشته است. برنامه اصلی حزب نیروهای لبنانی ایجاد جنگ داخلی است که بافت جمعیتی را تغییر دهد. این حزب از بروز درگیری نظامی و ایجاد جنگ داخلی ابایی ندارد زیرا در خدمت خارجی عمل می کند. آنچه از تسلیح و تجهیز و آموزش و شاکله مشخص است این است که شبه نظامیانی قاتلی هستند.

جعجع به متحد خود هم رحم نکرد

نصرالله اعلام کرد: قبلاً آنها برنامه خود در زمینه جنگ داخلی در لبنان به سبهان عرضه کردند و آن زمانی بود که سعد حریری در زندان بود و همان روز رئیس حزب نیروهای لبنانی خواستار رایزنی های جدید شد و اولین کسی بود که به متحدش خود خنجر زد.

وی افزود: رئیس حزب نیروهای لبنانی چند ماه قبل برخی متحدان را به مقابله با حزب الله تحریک کرد. رئیس حزب نیروهای لبنانی می گوید که حزب نیروهای لبنانی امروز قوی تر از زمان بشیر الجمیل است. این ذهنیت بود که حوادث روز پنجشنبه را رقم زد. این ذهنیت کشتار جنایت بار را رقم زد.

نصرالله با اشاره به تحرکات شبه نظامیان وابسته به سمیر جعجع در شب قبل از حادثه و مطلع بودن از این تحرکات، ادامه داد: ما از نیروهای امنیتی و ارتش خواستیم که در منطقه حضور گسترده داشته باشند. آنها ساکنان منطقه را تحریک کردند که و شب قبل از حادثه گفتند که فردا حمله است و به محله های شما حمله می شود.

وی افزود: ما گردن خود را به ارتش و دولت لبنان با توجه به حساسیت منطقه و به نشانه احترام به همسایگانمان سپردیم و اقدامات امنیتی انجام ندادیم.

نصرالله خطاب به مسیحیان لبنان گفت: تلاشی در کار است که حزب الله را دشمن خیالی نشان دهند و این افتراء و ظلم است. نه حزب الله و نه جنبش امل و نه شیعه و نه مسلمین، دشمن مسیحیان نیستند.

حزب جعجع متحد داعش و جبهه النصره

وی تصریح کرد: حزب نیروهای لبنانی برای جبهه النصره و تکفیری ها در لبنان و سوریه پوشش امن فراهم کرد. شما می توانید از مناطق مسیحی نشین در سوریه بپرسید که حزب الله چگونه از مسیحیان حمایت کرده است.

نصرالله گفت: چه کسی با ساکنان جرود عرسال بوده است و چه کسی با انقلابیونی بوده است که حزب نیروهای لبنانی آنها را یاری رسانده است؟ حزب الله قبل از اینکه به ارتش لبنان اجازه داده شود، از مسیحیان حمایت کرد.

ما بهترین جوانان خود را در نبرد با تکفیری ها از دست دادیم

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: چه کسی خطر را از مسیحیان در آنجا دفع کرد؟ ما بهترین جوانان خود را در این نبردها از دست دادیم. از ساکنان ربله در القصیر و اهالی دیرعطیه و معلولا و الکنائس و دیرها در سوریه و راهب و راهبه ها و شخصیت های دینی مسیحی بپرسید که حزب الله چگونه عمل کرده است؟

وی افزود: پس از خروج رژیم صهیونیستی از جنوب ما مانع از ورود فرد مسلح از جنبش امل و حزب الله به مناطق مسیحی نشین شدیم. در هر منطقه که حزب نیروهای لبنانی وارد شده است جنگ رخ داده است.

نصرالله گفت: از سال ۲۰۰۰ ما روند درستی را در پیش گرفتیم و حتی به مزدورانی که ما را شکنجه دادند و به قتل رساندند هم تعرضی نکردیم. هر آنکه از آنان که گرفتیم تحویل ارتش لبنان لبنان دادیم و آنانی که ما را کشتند را هم محاکمه نکردیم. ما فرصت تلافی داشتیم اما این در مرام ما و دین ما نیست.

حزب القوات اللبنانیه بزرگترین تهدید برای مسیحیان است

وی افزود: بزرگترین تهدید برای مسیحیان در لبنان حزب نیروهای لبنانی و رئیس آن است. بزرگترین تهدید برای امنیت مسیحیان لبنان حزب نیروهای لبنانی و رئیس آن است. بزرگترین تهدید است زیرا متحد داعش و جبهه النصره است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر داعش و جبهه النصره پیروز می شدند، مسیحی در سوریه نمی ماند. ائتلاف رئیس حزب نیروهای لبنانی با داعش و جبهه النصره تهدیدی بزرگ برای سوریه و لبنان بود.

وی خطاب به مسیحیان گفت: آنکه مسیحیان را در عراق آواره کرد، گروههای تروریستی وهابی است که از سوی سعودی ها اداره می شود.

تلاش حزب جعجع برای از بین بردن تفاهم حزب الله با جریان ملی آزاد لبنان

نصرالله در ادامه اعلام کرد: ما از هر طرح گفتگو در کشور استقبال کرده ایم و با جریان ملی آزاد در سال ۲۰۰۵ تفاهم کردیم. تمام هم و غم ما فتنه سنی و شیعی است که حزب قوات اللبنانیه به دنبال آن است. اولین طرفی که علیه تفاهم با جریان ملی آزاد لبنان ایستاد حزب قوات اللبانیه و رئیس آن است. این حزب از هیچ تلاشی برای از بین بردن این تفاهم دریغ نکرده است.

وی تاکید کرد: ما به وظیفه خود عمل کردیم ما تهدیدی برای احدی نیستیم. ما شرطی بر رئیس جمهوری در انتخابات نگذاشتیم. سلیمان فرنجیه در کنار ما در انتخابات ایستاد و وفادار ماند.

حزب القوات اللبنانیه از ذهینت جنگ داخلی خارج شود

وی افزود: به حزب القوات اللبنانیه و رئیس آن توصیه می کنم که از ذهنیت جنگ داخلی خارج شود. محاسبات این حزب غلط است. شاکله نظامی حزب الله به تنهایی 100 هزار رزمنده است. ما این رزمندگان را برای جنگ داخلی تجهیز نکرده ایم بلکه برای حمایت از کشور در برابر دشمنان تجهیز کرده ایم.

ای جعجع محاسبات تو صد در صد غلط است

وی خطاب به رئیس حزب القوات اللبنانیه گفت: محاسبات تو صد در صد غلط است. محاسبات ما درست است واصولی برای خود داریم و به اخلاق پایبندیم. عاقل باش و از جنگهای خود و جنگ های ما عبرت بگیرید.

نصرالله تاکید کرد: دولت و همه لبنانی ها باید در برابر این جنایتکار و خونریز به منظور ممانعت از ایجاد جنگ داخلی بایستند. ما برای اولین بار تعداد رزمندگان را گفتیم به منظور جلوگیری از جنگ داخلی نه تهدید به جنگ.

برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حق ماست

وی افزود: تظاهرات مسالمت مانند دیگران حق ماست. ما فراخوان عمومی ندادیم و قصد حمله نداشتیم بلکه به دنبال تظاهرات مسالمت آمیز بودیم. شعارهایی سر داده شد اما پس از آن تیراندازی شروع و شهیدانی برجای گذاشت. دستگاههای امنیتی به ما گفتند که کسانی که شهید شدند بر اثر تیراندازی حزب القوات اللبنانیه شهید شدند.

خواستار تحقیق سریع و جدی هستیم

نصرالله تاکید کرد: پس از تیراندازی و شهیدن شدن شماری از تظاهرات کنندگان، جوانان به دنبال سلاح برای واکنش به متجاوزان برآمدند. ما خواستار تحقیق جدید وسریع هستیم و اینکه چگونه کشتار رقم خورد ما خواستار مجازات مسئولان هستیم.

نصرالله خطاب به حامیان مقاومت از آنها خواستند که در راستای خواسته های آمریکا و شیطان بزرگ و اسرائیل و القوات اللبنانیه حرکت نکنند.

روند درست مجازات قاتلان است

وی گفت: روند درست در زمینه شهیدان الطیونه تحقیق و مجازات قاتلان است.

نصرالله تاکید کرد: اگر سیاسی کاری در زمینه تحقیقات شود هر رخدادی ممکن است که رخ دهد ما خون شهیدانمان را رها نخواهیم کرد.

ما مخالف سیاسی کاری در پرونده انفجار بندر بیروت هستیم

درباره پرونده انفجار بندر بیروت هم گفت: ما شهیدانی داده ایم و بسیار مایل هستیم که حقایق روشن شود زیرا از لحظه اول مورد هدف قرار گرفتیم. اگر روند تحقیقات مسیر دیگری را طی کند ما ساکت نخواهیم ماند.

نصرالله گفت: حزب القوات اللبنانیه اولین سوء استفاده کننده از انفجار بندر بیروت است. هر آنکه ما را متهم می کند دلیلی بیاورد. ما مخالفت روند سیاسی کاری در پرونده انفجار بندر بیروت هستیم.

مسئولان انفجار بندر بیروت قضاتی هستند که اجازه ورود ماده نیترات را دادند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آیا خواسته ما برای تغییر قاضی تهدید است و تهدید آمریکایی درباره تغییر آن آن تهدید نیست؟ مسئولان انفجار بندر بیروت قضاتی هستند که اجازه ورود ماده نیترات را به بندر دادند. کسی به این قضات کاری نداشت و به سراغ مسئولان خاصی رفتند.

وی با اشاره به دخالت های سفارتخانه های خارجی در این پرونده گفت: ای دولت قانون وارد عمل شوید و به مسئولیت خود عمل کنید زمان در حال سپری شدن است و زمان رسیدگی فرا رسیده است.

شهیدان الطیونه هم ردیف شهیدان مقاومت هستند

نصرالله شهیدان منطقه الطیونه را هم ردیف شهیدان مقاومت دانست و گفت: ما باید حافظ هدفی باشیم که هزاراان شهید به خاطر آن شهید شدند و آن لبنانی امن و مستقر است. آمریکا به دنبال جنگ داخلی است همان چیزی که در کشورهای دیگر رخ داد و به دنبال گرفتن همزیستی مسالمت آمیز ماست.

وی خطاب به حزب القوات گفت: آیا در صورت بروز جنگ اسرائیل عاجز به شما کمک می کند یا آمریکا و عربستان؟

خانواده شهیدان صبر پیشه کنند

دبیر کل حزب الله لبنان از خانواده شهیدان خواست که صبر و بیداری پیشه کنند تا آخرین مین یا گزینه دشمن خنثی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    باز هم تو
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    درود بر سید حسن نصرالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس