سناتور آمریکایی خواستار نوسازی تسلیحات اتمی آمریکا برای مقابله با چین شد

یک نماینده مجلس سنای آمریکا از دولت این کشور خواسته به منظور مقابله با چین به نوسازی تسلیحات اتمی این کشور بپردازد.

به گزارش مشرق، یک سناتور آمریکایی با اشاره به گزارش‌هایی ادعایی در خصوص اقدام چین در آزمایش یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته‌ای خواستارنوسازی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا شد.

«جیم اینفهاف»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا مدعی شده هدف چین از این اقدام مرعوب کردن غزب است. او نوشته است: «دولت بایدن در مرور سیاست‌های هسته‌ای بایستی این تهدید را جدی بگیرد. اگر در نوسازی سلاح‌های شکست بخوریم، در مهار [چین] هم شکست خواهیم کرد.»

وزارت امور خارجه چین ساعاتی قبل‌تر ادعای اخیر نشریه «فایننشال تایمز» درخصوص آزمایش موشک فراصوت توسط پکن را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، خبر فایننشال تایمز اشتباه بوده و پکن یک فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است.

این دیپلمات چینی گفت، پکن فناوری استفاده مجدد از فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده که امری عادی بوده و بسیاری از کشورها آزمایش‌های مشابهی را انجام داده‌اند.

لیجیان در ادامه گفت، اهمیت این آزمایش در این است که «روشی ارزان و مناسب برای بشر فراهم می‌کند تا بتواند به‌صورت صلح‌آمیز در فضا رفت و آمد داشته باشد».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین متذکر شد برخلاف ادعای فایننشال تایمز، این آزمایش در ماه جولای انجام شده است.

نشریه «فایننشال تایمز» شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه آگوست یک فروند موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته‌ای بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا را شگفت زده کرد.

پنج نفر از افراد مطلع با این آزمایش به فایننشال تایمز گفتند: «ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد و قبل از حرکت به سمت هدف، از فضای مدار پایین زمین عبور کرد».

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون در این‌باره به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «ما نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن می‌رود، روشن کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را یک چالش به شمار می آوریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس