کد خبر 1287413
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
سریعترین دوچرخه جهان رونمایی شد

شرکت هلندی VanMoof از ساخت سریعترین دوچرخه الکترونیکی دنیا خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت VanMoof به تازگی خبر از یک ساخت یک دوچرخه الکتریکی با نام «VanMoof V» را منتشر کرده است که می‌تواند با سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۳۷ مایل) حرکت کند. این کمپانی از نام «Hyperbike» برای توصیف این محصول استفاده کرده که با توجه به سرعت آن که از دیگر دوچرخه‌های الکتریکی در ایالات متحده و اروپا بالاتر بوده، انتخاب شده است.

VanMoof عمدتا به عنوان یک برند تولید کننده دوچرخه‌های الکتریکی زیبا و با فناوری بالا شناخته می‌شود. VanMoof می‌گوید مشتریان منتظر فناوری‌های مختص این شرکت در دوچرخه الکترونیکی باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دکمه Turbo Boost، Kick Lock اشاره کرد که به سواران اجازه می‌دهد دوچرخه خود را بدون کلید قفل کنند و از طریق GPS نیز از سرقت آن جلوگیری کند.

اما نوآوری‌های واقعی این محصول در زمینه عملکرد در سخت افزار انجام گرفته است. برای رسیدن به حداکثر سرعت ۳۷ مایل در ساعت (۶۰ کیلومتر)، VanMoof دو موتور را تعبیه کرده است. با استفاده از یک موتور در هر چرخ، VanMoof از یک کنترلر هوشمند برای «افزایش کشش برای ایمنی و عملکرد» استفاده می‌کند.

سریعترین دوچرخه جهان رونمایی شد +عکس

این دوچرخه همچنین دارای سیستم تعلیق کامل است و ظاهرا سیستم تعلیق عقب تک محوری دارد. VanMoof V از یک باتری ۷۰۰ واتی استفاده می‌کند و به این ترتیب نسبت به نسخه‌های قبلی مسافت طولانی تری را طی می‌کند. با توجه به طراحی VanMoof، قاب دوچرخه از لوله‌های صاف و براق برای ایجاد دوچرخه‌ای با ظاهر زیبا بهره‌مند شده است.

ساخت دوچرخه‌های الکتریکی با هدف جایگزینی اتومبیل‌ها

این شرکت توضیح داد که ساخت چنین دوچرخه الکتریکی با سرعت بالا با هدف جایگزینی خودروها به عنوان روش اصلی حمل و نقل در شهرها انجام گرفته است. دوچرخه‌های الکترونیکی دارای مزایای متعددی نسبت به اتومبیل‌ها هستند، مانند پارکینگ رایگان، امکان جلوگیری از ترافیک با تردد در مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری، هوای تازه و ورزش بیشتر اما وقتی خودروها در ترافیک گرفتار شوند به ندرت می‌توانند سریعتر از دوچرخه‌های الکترونیکی حرکت کنند.

سریعترین دوچرخه جهان رونمایی شد +عکس

دوچرخه‌های الکترونیکی سریعتر یکی از مشکلات اصلی دوچرخه‌های معمولی را حل می‌کند که گاهی اوقات نمی‌توانند با سرعت ترافیک شهری همگام شوند.

قیمت این محصول در حال حاضر ۳۵۹۸ دلار تعیین شده است و یک دوره پیش سفارش هم ایجاد شده تا علاقه‌مندان مبلغ ۲۰ دلار سپرده گذاری کنند و جایگاه خود را در صف نگه دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 0
    همگام با تکنولوژی روز دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس