کد خبر 1287384
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
دستگیری

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان از کشف پرونده ای با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و گفت: متهم در قبال خرید اکانت یا شارژ بازی های رایانه ای اقدام به تخلیه کارت بانکی مادرش کرده بود.

به گزارش مشرق به نقل از پلیس فتا، سرگرد احسان بهمنی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌ها و اقدام‌های تخصصی انجام شده و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم شناسایی شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.

این مسئول انتظامی اظهارکرد:  متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود. در بازجویی اولیه انجام‌ شده، مشخص شد متهم  فرزند شاکی بوده و با استفاده از اطلاعات حساب و به صورت غیرمجاز اقدام به خرید بازی اینترنتی می‌کرده است.

وی افزود: با دعوت از شاکی و اطلاع او از موضوع، مشخص شد تراکنش هایی که مستقیما با سیم کارت خود وی انجام شده توسط فرزندش که سیم کارت در اختیار او بوده صورت گرفته و فرزند شاکی از کارت بانکی مادرش برای انجام بازی‌های آنلاین استفاده و بدون اطلاع پدر و مادرش  رمز دوم و رمز پویای کارت را فعال و از آن برای خرید بازی استفاده کرده است؛ در این خصوص ضمن احضار فرزند شاکی به پلیس، پرونده پس از گذشت شاکی و رضایت او به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: والدین باید ضمن آشنایی با نحوه استفاده از فناوری روز، همگام با فرزندان خود حرکت کنند و از آن ها عقب نمانند در غیر این صورت نمی توانند همگام با فناوری در تربیت فرزندان خود موفق شوند، همچنین والدین دقت نظر داشته باشند که از در اختیار قرار دادن کارت بانکی اصلی خود به فرزندان شان خودداری کنند و برای انجام مخارج روزانه، کارت به خصوصی با یک سقف مشخص در اختیار آنان قرار دهند. 

وی افزود: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    اگر کار و شغل داشت از کارت مادرش دزدی نمی‌کرد بی عرضگی سردمداران را پای والدین نگذارید
    • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 0
      مسقره پلیس میگه بچه بوده شمامیگید کارنداره ادم های مثل شماالبانی نشین همه چیز رابه مسئولین ربط بدین بیکار شمائید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس