سبقت فروش تایکان از همهٔ محصولات پورشه به‌جز کراس‌اوورها

هرچند کراس‌اوورها هنوز هم پرفروش‌ترین محصولات پورشه هستند اما فروش مدل الکتریکی تایکان از دیگر محصولات این شرکت فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، هرچند کراس‌اوورها هنوز هم پرفروش‌ترین محصولات پورشه هستند اما فروش مدل الکتریکی تایکان از دیگر محصولات این شرکت فراتر رفته است. این سدان الکتریکی در نُه ماه نخست امسال ۲۸,۶۴۰ دستگاه فروش داشته که با اختلافی جزئی، ۹۱۱ با فروش ۲۷,۹۷۲ دستگاه را پشت سر گذاشته است. در همین مدت، پانامرا ۲۰,۲۷۵ دستگاه و ۷۱۸ (کیمن و باکستر) ۱۵,۹۱۶ دستگاه فروخته‌اند.

عنوان پرفروش‌ترین محصول پورشه در این نُه ماه به کاین با ۶۲,۴۵۱ دستگاه رسیده و ماکان هم با ۶۱,۹۴۴ دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. مجموع همهٔ این ارقام هم نشان از افزایش ۱۳ درصدی کل فروش پورشه دارد. عضو هیئت اجرایی فروش و بازاریابی پورشه دراین‌باره می‌گوید:فروش پورشه در ایالات‌متحده هم بسیار خوب بوده و بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر به ۵۱,۶۱۵ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر ۳۰ درصدی داشته است.

البته سال گذشته بازار خودرو تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار داشت اما این افزایش فروش در دورانی که اکثر خودروسازان با بحران جدید کمبود چیپ و نیم‌رسانا مواجه شده‌اند، قابل‌توجه است. عملکرد پورشه در کل قارهٔ آمریکای هم عالی بوده و در این مدت به فروش ۶۳,۰۲۵ دستگاهی رسیده که ۲۹ درصد افزایش داشته است.هرچند رشد فروش پورشه در چین با ۱۱ درصد، نسبتاً پایین بوده اما این کشور همچنان بزرگ‌ترین بازار این شرکت باقی‌مانده است زیرا فروش پورشه در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ در اینجا ۶۹,۷۸۹ دستگاه بوده است.

به گفتهٔ مقامات پورشه، لیست سفارشات خرید محصولات این شرکت پُر شده است اما از یک سو وضعیت بیماری کرونا متغیر است و از سوی دیگر، شرکت در تأمین نیم‌رسانا با چالش‌های مواجه است.

سبقت فروش تایکان از همهٔ محصولات پورشه به‌جز کراس‌اوورها +عکس

سبقت فروش تایکان از همهٔ محصولات پورشه به‌جز کراس‌اوورها +عکس

سبقت فروش تایکان از همهٔ محصولات پورشه به‌جز کراس‌اوورها +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس