نوبخت روحانی نمایه

سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی در آخرین روز کاری خود در ۱۱ مرداد امسال هم دست از خوش‌خدمتی به غرب برنداشته است.

سرویس اقتصاد مشرق- سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی در آخرین روز کاری خود در ۱۱ مرداد امسال، گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده با فرض عدم لغو تحریم‌ها نرخ دلار در ایران به بالای ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید و دولت ورشکسته خواهد شد.

حدود سه ماه قبل و در روز پایانی دولت دوازدهم مکاتبه‌ای داخل ‌سازمانی با امضای رحمتی رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با مقامات مختلف این سازمان انجام شده که در ابتدای این مکاتبه آمده بود، به پیوست گزارش برآورد بدهی‌های دولت ایران و بخش‌های مختلف و دوره ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۶ تحت دو سناریو رفع تحریم‌ها و تداوم تحریم‌های اقتصادی که بر اساس اطلاعات و آمارها ارائه‌شده از سوی مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت وزارت اقتصاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امور پایه تعهدات دولت و تجهیز منابع و سایر گزارش‌های ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در امور اقتصادی کلان سازمان بعد از بودجه تهیه و تدوین شده است جهت استحضار و بهره‌برداری تقدیم می‌گردد.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

یکی از بخش‌های مهم این گزارش که با حواشی و ابهامات جدی در فضای کارشناسی روبه‌رو شد بخش پیش‌بینی مربوط به نرخ ارز در سال ۱۴۰۶ تحت سناریوی بقای تحریم‌ها بود. در این گزارش آمده بود، در صورت تداوم تحریم‌ها نرخ ارز (دلار) در سال ۱۴۰۶ به حدود ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید، همچنین در صورت رفع تحریم حداکثر نرخ ارز در سال مورد اشاره به محدوده ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

این گزارش که عیار کارشناسی آن نیز هم‌اینک زیر سوال رفته، اخیرا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته که آن را بیانگر تاثیر شدید تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و ناچار بودن حکومت در کوتاه آمدن جلوی آمریکا برای رفع تحریم‌ها تلقی کرده‌اند.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز تقریبا همان خط را پیگیری می‌کنند و به بزرگنمایی تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور پرداخته‌اند.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

اما این گزارش تیم نوبخت، آثار واقعی اقتصادی منفی زیادی هم به دنبال داشته است چراکه ادعای چشم‌انداز گران شدن نرخ ارز از سوی نهاد برنامه‌ریزی کشور، این پیام را به جامعه اقتصادی کشور می‌دهد که قرار است نرخ ارز به شدت گران شود. بنابراین طبیعی است که صادرکنندگان به امید گران شدن نرخ ارز، از بازگرداندن ارزهای خود به کشور خودداری کنند که نتیجه آن کاهش عرضه و افزایش قیمت ارز خواهد بود.

این اقدام تیم اقتصادی دولت روحانی و سازمان برنامه به ریاست نوبخت را می‌توان آخرین خیانت آنها در دوران تصدی هشت‌ساله کشور دانست که با هدف ضربه به زدن آرامش روانی جامعه و فعالان اقتصادی در دوران دولت جدید بوده است.

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

آخرین ضربه دولت روحانی به اعتماد عمومی+عکس و سند

توضیحات سازمان برنامه دولت رئیسی

سازمان برنامه و بودجه هم در واکنش به این گزارش اعلام کرد: برنامه‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم در بخش اقتصادی، شامل تغییرات بنیادی بوده که نمونه آن را می‌توان در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به‌وضوح مشاهده کرد که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این تغییرات کسری بودجه جبران و رشد اقتصادی قابل‌توجهی در کشور ایجاد شود.

گفتنی است، گزارش منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در مرحله اولیه یک مطالعه بوده و با فرض ادامه سیاست‌های گذشته تهیه و برای اطلاع و آگاهی از نظرات کارشناسی درون سازمان تهیه شده بود و هیچ گونه قابلیت انتشار و استناد ندارد و مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه نمی‌باشد.

از هول حلیم در دیگ افتادن

افرادی همچون حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس و حامی دولت روحانی نیز بدون اطلاع از واقعیت ماجرا، دست به یادداشت برده و با این تصور که گزارش مذکور توسط دولت رئیسی تهیه و منتشر شده، آن را نشانه عقبگرد دولت رئیسی از شعارهای انقلابی و بازگشت به سیاست‌های دولت روحانی خوانده که مذاکره را راه چاره نجات اقتصاد کشور می‌دانست.

لازم به ذکر است فلاحت‌پیشه سابقه چنین گاف‌هایی را دارد، وی چند ساعت قبل از برگزاری اجلاس شانگهای هم مدعی شده بود که به علت عدم تصویب لوایح اف. ای. تی. اف، اعضای شانگهای با عضویت ایران در این سازمان مخالفت می‌کنند، اما ساعاتی بعد ایران به عضویت این سازمان درآمد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 49
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    97 8
    چرا روحانی ووزرای جنایتکار اعدام نمیشوند.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      14 59
      آقا محمود لیبرال دمکرات با پول بابک جون میرود دبی! بچه ها هورا می کشند !!! هر وقت محاکمه شد بعد بقیه !!!
  • آقا بزرگه IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    45 5
    افساد طلبها مثل ویروسها هیچ وقت نابود نمیشوند و در هر دوره با جهش زنده مانده و به حیات خود ادامه میدهند.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    66 3
    نوبخت و زنگنه 2 نفری هستند که حتما کنار روحانی باید محاکمه شوند
    • جواد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 0
      ظریف که دیگه نگم براتون...
  • وطن پرست DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    15 9
    اری نداره شما هم بجای بازنشر مطالب مدنظر اونها می تونستید اول خود نوبخت رو ترور رسانه ای کنید و بعد هم با خیال راحت اسناد نوبخت رو فضایی جلوه بدید. کلا منفعلید. منفعل. فاقد راهبرد خبری و ناتوان در اجرای مانور های روانی.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    22 13
    همه اینها قبول . آیا دلیل فنی برای رد گزارش وجود دارد یا صرفا وعده تغییرات بنیادی بودجه کفایت می کند . نصف بیشتر گزارش شما شکایت از سو استفاده رسانه های آن ور آبی است . به جای این گله گزاری ها دلیل فنی یا راهکار محقق نشدن این به قول خود شما مطالعه اولیه را ارائه دهید .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    31 4
    فقط یک سوال آیا کسی هست که تهیه و منتشر کننده این دروغ ها و رمال ها و پیشگوها رو محاکمه کنه؟
  • محمد ایوب IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    21 3
    معلوم نیست اینها دیگه چه کار کنند که بگویند خائن ووطن فروش بوده وهستند وخیانت کردند. چه کار باید بکنند که نکردن که یکی به فکر محاکمه انها بشه. حسن عباسی میگه روحانی جاسوس اسراییل است. اگر درست میگه. چرا روحانی محاکمه نمیشود. اگر دروغ میگه. چرا مثل اون موقع که به وزیر اطلاعات گفت رفت زندان الان نمیگیرنش. مدرک. روحانی کلی بحث داره. هرروز رییس پلیس تهران مثل سریال کارگاه مارپل چند دزد جیب بر وکیف قاپ را میاره تو رسانه ملی. کلی هارت وپورت. حالا با این دزدها ورییس دزده ها کسی کار نداره. عدالت خخخخخخخ
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    29 3
    پس چرا ما هر چی حنجره پاره می کنیم که محاکمه بشن امثال نوبخت و جهانگیری و.. دارن راست راست میچرخن؟ تموم کنید کار رو دگه. مردم از دست این ها عصبانی هستن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    19 5
    بله این اتفاق می افتاد اگر روحانی یا یکی مثل روحانی دوباره سر کار میومد. مطمئن هستم دولت اقای رییسی زمین بازی رو تغییر خواهد داد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    28 2
    با اين خيانتی دولت روحانی انجام داده است‌ چرا اين افراد محاکمه‌ نمی شوند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    20 2
    حرف شما وقتی درست است که این خائنین محاکمه و مجازات شوند وگرنه فقط در حد حرف است
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    21 2
    نوبت محاکمه نوبخته
  • ایران IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 1
    کی منتشر کرده اول؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    7 1
    مشرق اینا رو ولش کن درباره مجمع شستا که امروز برگزار شد یه گزارش تهیه کن
  • . IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    15 4
    مرده شور نعششو ببره که با آويزان شدن به تابوت برجام و به امضاي جان کري و سلفي گرفتن با موگريني مي خواست دلار بياد پايين.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    16 2
    فلاحت پیشه آدم بیسوادیه، خیلی ها مدرک دکتری را یدک می کشند برای قیافه گرفتن.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    8 11
    گیرم اونها خیانت کردن الان بهترین وقته که دولت سیزدهم خودش رو نشون بده مگه نمیگن تحریم ها تاثیری ندارن خب ثابت کنن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      9 8
      خوبه دیگه چی کار باید بکنه که چشمای خواب آلود بیدار بشه؟؟؟ واردات 106 میلیون دوز واکسن ، که روحانی میگفت واردات واکسن به مذاکرات وابسته هست اگه کسی 106 میلون واکسن رو نبینه، هیچ چیز دیگه رو نمی تونه ببینه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    13 2
    تا 1406 که روحانی وهیات دولتش اعدام شده اند
  • سوسان IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    14 8
    راست ترین حرفیه که زده والله درست گقته به مولا حق با سازمان برنامه است با 4 میلیون کارمند بی کار دلار 5 ساله دیگه حتما حتما میشه 300 هزار تومان بخدا درست گفته کشوری که 4 میلیون کارمند داره یعنی دزدترین دولت رو داره 4 میلیون کارمند برای ورشکست کردن هفت دولت کافیه
  • فرید IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    14 6
    اعدام این خیانتکار ها رو به رفراندوم بگذارید ببینید رای مردم چیه ؟ چقدر مصلحت اندیشی ناصواب !!! فردا قیامت بابت ضایع شدن حق ملت چه جوابی دارید به خدا بدید ؟!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 3
    دولت رئیسی بزودی با کاهش دادن دلار به زیر 15 هزار تومن مشت محکمی به دهان این افراد خواهد زد
  • صبا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 3
    سلام ما مردم مسلمان ایران اسلامی، خواستار محاکمه فوری و اشد مجازات برای این لیبرالها هستیم. جناب آیت الله دکتر رئیسی(دامه برکاته) لطفا در برآوردن این خواسته جامعه اسلامی تعجیل کنید.
  • ناشناس IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    کسی که باحرف ویاسندکذبی مملکت روبه می ریزه اعدام که هیچ زندانی هم یوخ لااقل یه جریمه نقدی کنید تا دیگه ازاین غلطا نکنند!!!!
  • عسکر IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    با سلام.چرا دولت روحانی به راحتی اطلاعات اقتصادی کشور را به دشمنان گرا داده و این همه خیانت در طول خدمت که بزرگترین ضربه به حاکمیت نظام واردکرده و حتی با اعتقادات مردم و جوانان آنچنان بازی کرده که بی تفاوتی در جامعه حکمفرما شده و اعتماد مردم به آینده انقلاب دچار خسران شده وهم ضربه ای به مرجعیت وارد کرده اگر بخواهید دوباره اعتماد مردم به این انقلاب برگردد نیاز است رئیس قوه قضائیه دستور دادگاه ویژه یی برای محاکمه دولت مردان سابق تشکیل شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان در غیر اینصورت خیانت به خون شهدا محسوب میشود و باید در همین دنیا و آخرت جوابگو باشید.به امید اجرای عدالت نظام.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    می بینید چقدر دقیق؟ 284 (و نه 283 یا 285) هزار تومان. آن هم در سال 1406! و انتشار آن در آخرین روز کاری دولت قبل. این پیش بینی توسط دولتی انجام شده که در طول 8 سال همه چیز را خوابانده بوده و کارها را تعطیل کرده بود و هرگز هم یک برآورد درست از هیچ چیزی نداشته. همین نشان می دهد که این یک سناریو است. نماینده آزانس و نماینده اروپا هم به ایران می آیند ولی در بازگشت حرف های دیگری می زنند. اینها همه در یک مسیر است درست قبل از شروع دور جدید مذاکرات، می خواهند دل ملت و مسولین را خالی کنند. اذنابشان در داخل کشور مردم را می ترسانند که اگر مانند این دولت مانند دولت قبل همه چیزمان را ندهد جنگ می شود، دلار 284000 تومان می شود و ...
  • مهدی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر از من بعنوان یک شهروند همچنین سندی رو بشود تا هفت پشت خاندان من باید تاوان پس بدهند اما ظاهرا در برای سیاستمداران و دولتی ها امری است عادی و مرسوم و فاقد مجازات و محاکمه
  • NL ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    انتشار این گزارشها نه تنها خیانت نیست بلکه نقش خوبی را جهت اطلاع از وضع عمومی کشور فراهم می کند- شماها اگر دلسوز هستید فکری به حال بیمار اقتصاد ایران بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس