اشتری: خودروسازها نتوانستند بر پلیس غالب شوند/ بازداشت خانم جوان توسط پلیس امنیت ربطی به حجاب نداشت

رئیس پلیس کشور درباره ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر بازداشت یک خانم توسط پلیس منتشر شده است، گفت: موضوع بازداشت این خانم ربطی به حجاب نداشت و موضوع دیگری بود و حکمی برای بازداشت وی وجود داشت.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری، در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که چرا پلیس خودروهای ناایمن را شماره‌گذاری می‌کند، اظهار کرد: ما به تمام خودروسازها اعلام کردیم که حداقها را باید داشته باشند و استانداردهای لازم را رعایت کنند، در سالهای گذشته نیز برخی خودروها را مدتی پلاک نکردیم تا به طور مثال ترمز و ایمنی‌شان را اصلاح کردند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به این سؤال که آیا بعضاً با خودروسازها مسامحه نیز شد، افزود: این موضوع را رد نمی‌کنم اما پلیس در قبال سهم خودش، محکم و قاطع پای کار آمد، بالاخره سازمانهای دیگر نیز سهم دیگر و ورود می‌کنند؛ تمام تصمیمات دست پلیس نیست اما انصافاً پلیس در این رابطه نمره خوب می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس در بحث سلامت مردم، امنیت راه‌ها و ایمن‌سازی خودروها، نقش خوبی داشته است، گفت: در این رابطه تولید برخی از خودروها را متوقف کرده و آنها را شماره‌گذاری نکردیم، اکنون نیز برخی از خودروها تولید نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی پلاک‌های مخدوش همزمان با ثبت جریمه

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا به پلیس برای تأیید خودروها نیز فشار وارد شد، بیان کرد: خود خودروسازها نتوانستند بر ما غالب شوند حتماً ما قوی‌تر برخورد کردیم اما برخی از مسئولان در زمان گذشته ورود پیدا کرده و نمی‌گذاشتند ما راه را تا آخر کامل طی کنیم.

بیشتر بخوانید:

احراز هویت خودروهای نوشماره در مراکز تعویض پلاک انجام نمی شود

اشتری در پاسخ به این سؤال که چرا بعضاً شاهد صحنه‌هایی از برخورد پلیس هستیم که دستمایه دیگران می‌شود و اینکه چه اقداماتی باید صورت گیرد تا آستانه صبر و تحمل نیروهای پلیس افزایش پیدا کند، عنوان کرد: همکاران بنده در اقصی نقاط کشور حضور دارند و با اختیارات و مسئولیت موجود باید با هر بی‌نظمی برخورد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مبنای کار ما قانون و پلیس مجری قانون است، متذکر شد: باید بر اساس قانون با هر ناهنجاری، کار خلاف قانون و جرم مشهود برخورد کنیم.

وی یادآور شد: در اجرای این مأموریتها، بیش از ۹۹ درصد می‌بینیم که همکاران با جدیت، رأفت همراه با مهربانی کار خود را انجام می‌دهد، به طور مثال نیروی انتظامی واقعاً در برخورد با اوباش مقتدرانه برخورد کرد و گفتیم با هر کسی که به حقوق مردم تعدی کند و باعث سلب آسایش مردم شود، باید با اقتدار برخورد کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مجرم اگر به روی مردم سلاح کشیده و در حال ایجاد رعب و وحشت باشد، در صورتیکه سلاحش را روی زمین انداخت و تسلیم شد که هیچ اما اگر سلاحش را روی زمین نگذاشت باید با قاطعیت با وی برخورد شود، دستی را که به روی مردم کشیده و باعث رعب و وحشت می‌شود، اگر تسلیم قانون نشد باید قطع شود.

اشتری بیان کرد: البته اگر مجرم تسلیم ما شد، اسیر ما است و در آن زمان بحث فرق می‌کند اما ما باید مقتدرانه برخورد کنیم، نمی‌توانیم از کنار سارق مسلح یا متجاوز به عنف بگذریم اما چقدر از این افراد در جامعه وجود دارند، شاید یک درصد کل جامعه باشند، ۹۹ درصد از افرادی که با آنها سر و کار داریم، مردم خوب ما هستند که به طور مثال ممکن است گاهی کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، از چراغ قرمز عبور کنند، حین موتورسواری مقررات نکنند که در اینگونه موارد گفتیم با رأفت برخورد شود.

رئیس پلیس کشور افزود: حتی درباره موتورسوارها تخفیفی داریم، گفتیم افرادی که موتورسیکلت وسیله امرار معاش آنها است اما در جایی تخلفی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی یا یک طرفه رفتن مسیر داشتند، متوقف شوند اما موتورسیکلت آنها توقیف نشود.

وی با بیان اینکه حتی حق نداریم با یک متهم برخورد خارج از قانون، مسائل شرعی و اخلاقی انجام دهیم، گفت: در جایی ممکن است اتفاقی روی دهد که متأسفانه سریعاً در فضای مجازی منعکس می‌شود، ما نیز ناراحت می‌شویم و به سرعت بررسی خود را انجام می‌دهیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: به طور مثال مدتی قبل همکاران من آقایی را بازداشت کرده و به شکل سختی وی را داخل خودرو می‌بردند، تصور من این بود که شاید این فرد به دلیل سوار شدن بر موتورسیکت بدون استفاده از کلاه ایمنی متوقف شده یا تخلفی داشته است، بعد از پرس‌وجو متوجه شدم، وی سارقی بود که چند دقیقه قبل از بازداشت، کیف خانم را به طرز خشنی درحالیکه این خانم به زمین خورده بود، سرقت کرده و این خانم را به بیمارستان برده بودند همچنین دختر این خانم در محل حضور و حالت نگران‌کننده‌ای داشت اما آن لحظه فیلم‌برداری و عنوان شد که پلیس وی را به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی حین استفاده از موتورسیکلت بازداشت کرده است.

اشتری ادامه داد: البته ما نیز آنقدر اقتدار داریم که می‌توانیم متهم را به سرعت منتقل کنیم اما نباید تنها به یک عکس و قطعه‌ای از فیلم بسنده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه برخوردها باید با رعایت تمام مسائل و حال مردم باشد، اظهار کرد: با بزه‌کارها که مرتکب جرم شده و باعث رعب و وحشت برای مردم باشند، باید بدون اغماض، با سرعت و قدرت برخورد کنیم.

درباره فیلم منتشر شده از بازداشت یک خانم نیز گفت: این موضوع توسط بازرسی پلیس در حال بررسی است و نتیجه آن فردا یا پس‌فردا به من اعلام می‌شود البته باید بگویم موضوع بازداشت این خانم ربطی به حجاب نداشت و موضوع دیگری بود و حکمی برای بازداشت وی وجود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    48 87
    حتما اختلاس کرده بوده. شایدم با طالبان همکار بوده. شاید باعث مرگ کلی ایرانی شده. احتمالا دکل نفتی هاپولی کرده. قطعا عامل گرونی بوده
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      21 12
      چی میگی نادان
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      23 12
      چرا چرت و پرت میگی؟؟؟ یعنی اگر غیر اینا باشه جرم نیست و نباید برخورد بشه؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      17 12
      آخه چه ربطی داره ؟ این چه ادبیات چرتیه که مد کردین هر کسی دستگیر می شه این اراجیفو می نویسید ؟ هنوز نفهمیدین هر چیزی جای خودشو داره ؟ حتما اختلاس یا عامل مرگ ایرانی ها باید دستگیر بشن ؟ خدا شفاتون بده
    • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      20 11
      حتماً یه غلطی کرده
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      16 11
      نه میتونه فروشنده مواد باشه یادزدی کرده باشه و خیلی چیزای دیگه. تا یه دختر شل حجابو میگیرن فکر میکنن به خاطر حجابشه بابا شاید طرف ساقی مواده!
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 5
      قانون شکن قانون شکنه و پاش بیفته هرکاری میکنه حالا یکی هوس پول داره یکی هوس خودنمایی یکی ارامش اقتصادی جامعه رو بهم میزنه اون یکی ارامش روانی جامعه و ثبات خانواده ها رو برهم میزنه و بجه های طلاق و .....
    • یادتون باشه IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      مطمئنن فرد خاطی نیروی انتظامی اگر اجحاف ای کرده باید مورد باز خواست قرار بگیره . امادخدا وکیلی کسی که باعث ضربه به کل مردم ایران شده . آقای سیف باید ۱۰ سال بره زندان . مردم بدانید زمانه قسطه جمهوری اسلامی به مردم رسیده . مطالبه کنید
    • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      5 7
      اینقدر در برابر بی حجابها وا بدیدو عذر بخواید و مرعوب باشید تا لخت مادرزاد بیان بیرون.خوبه وضع جامعه رو می بینید.اقتدارتون کجا رفت؟!!!!
    • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 3
      به نظر می رسه قصد کردید حجاب رو ازاد کنید که در برابر این همه بی حجابی واکشی نشون نمی دید 15 سال پیش که لباسها معقول بود گشت ارشاد داشتید الان که لباسها شده شلوارک و بلوز کوتاه بدون روسری گشت ارشادو جمع کردید ! پس کم کم بقیه لوازمش مثل کافه و کاباره رو هم ایجاد کنید
    • سانسور نکن IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 3
      گویا مسیح علینژاد بدجور تاثیر گذاشته قشنگ عقب نشینی کردید دلتون به فتح سوریه و یمن خوش باشه ایرانو از دست دادید و رفت
    • مسیح علینژاد برد IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 5
      اگه حجابو می خواید ول کنید خب با اسرائیلم کنار بیاید دیه.چقدر زیر تحریمها له بشیم و فساد و بی حجابی و بند و باری هم آزاد باشه؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 1
      در جواب خیلی ها وقتی میگن مملکت حضرت مهدی از خود دین جلو می‌زند این میشه . هر جای دین بابت حر عملی که انجام داده باشه این طور نوشته شده ادعا کنید اولین عمل غیر شرعی شما به اصطلاح بچه مسلمون ها دست زدن به نامحرم بوده وقتی جون ما درجنگ میگن چرا اومدی جنگ میگه به خاطر ناموس و به خاطر اسلام همین قدر کافیه خیانت به احساسات مردم شده و نمیشه نیروی زیر دست یه سره اشتباه کنه و فقط دنبال بهانه باشند و چند روز باید صبر کرد تا بگن مشکل چی بوده میشه گفت چند روز برای یه پرونده سازی قابل قبول وقت میخان
  • DE ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    36 10
    خجالت بکشید بابا ، خجالت بکشید شماها از کجا اومدید آخه
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      8 15
      از گور تو
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 8
      ۱۰:۳۱ اشتباهی مثبت زدم . یعنی چی از کجا اومدن؟ همین خانمها خانواده ها رو به لجن کشیدن بس نیست معلوم نیست تو خیابوناادنبال چی می گردن.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    16 13
    تجربه ثابت کرده است که کمیته مخفی آتش را با آتش خاموش می کند . کلیپ زندان اوین را برای پوشش شکایت از عامل ممنوعیت واردات واکسن و کشتار مردم . طرح صیانت را برای پوشش افزایش قیمت ها و این فیلم را برای پوشش صیانت و .... این داتسات همیشه است .
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      3 6
      خخخ
  • مهرداد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    13 2
    باسلام من حرف ایشان راقبول ندارم بارها شاهد سرقت وحتی سرقت مسلحانه بودم ودیدم که پلیس مسلح با خونسردی تمام ایستاده و سارقین با شلیک گلوله و به راحتی از محل گریخته اند طلا فروشی محمد شهر نمونه بارز دزد ها گوشی مردم را میدزدند و دیگر باید ازمالمان بگذریم تازه اگر خود اقدام کنیم مجرم شناخته شده و باید خسارت جناب دزد را هم بدهیم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    11 4
    چرا هر چیزی را توجیه میکنید عذرخواهی و عدم تکرار دوباره مسائل راه حل خواهد کرد توجیه در کوتاه مدت شاید جواب بده اما بلند مدت بنیان هر ایدئولوژی و تفکری را سست میکند
  • مگیمو IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    10 2
    پلیس ما از تاکتیک های ویژه جنگ شناختی می خورد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    11 8
    تو همون کلیپ روی در خودروی ون را نگاه کنید و متوجه نشان روی در بشوید می فهمید که بازداشت این خانم ربطی به حجاب نداره فقط مشکل اینه که نمی توانید در اسرع وقت یک گزارش ساده و شفاف به مردم بدهید تا ضدانقلاب سواستفاده نکند و احساسات مردم را به بازی نگیرد هنوز هم در این مورد بسیار مهم که جنگ رسانه باشد که جنگ یکم دنیاست بسیار بسیار ضعف دارید عکسی ویدئویی پخش می شه ضدانقلاب بهرشو می بره 40 تا پست هم بعدش کار می کنه کلا بیات شده رفته تازه چند هفته بعد می آین می گید واقعیت این بوده ! خوب حالا دیگر گفتن واقعیت به چه دردی می خوره ؟؟؟ آقایان , باید بخش رسانه ایی نیروی انتظامی و بخش رسانه ایی سایر نهادها و سازمان هایی که زیر آتش ضدانقلاب هستند با رسانه های ارزشی مثل همین مشرق نیوز و فارس نیوز متصل بشه یک تیم مشترک رسانه ایی که حرفه ایی باشند آن وسط کار بکنن تا شایعه آمد 5 دقیقه نشده جواب شایعه روی سایت های خبری باشه عکس و ویدئو آمد 5 دقیقه نشده واقعیت ماجرا یا حداقل یک توضیح حداقلی روی سایت های خبری و شبکه های اجتماعی ارتباطی بیاد چرا انقدر به ضدانقلاب فضا می دین ؟؟؟ انقدر سخته که چنین ضعفی را برطرف کنید ؟ تهش ما به پلوتون هم فضاپیما می فرستیم اما در این امور مهم کماکان مانده ایم !!!
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      اگر هر جرم هم که انجام داده باشه روش مورد قبول نیست بر مبنای همین قانون و دست و پا زدن زیاد پاک نمیکنه این کار رو شما نگران این که پنج دقیقه بعد اومد تو رسانه نباش که اگر نیامده بود انکار میشد گیرم حرف شما درست ولی جالبه چند روز طول می‌کشه تا بخوان راجع این قضیه توضیح بدهند .جز اینکه چند روز زمان میخواهد برای پرونده سازی قابل قبول برای مردم . من چندین بار ازم سرقت شد و فقط دوبار رو شکایت کردم چون اصلا رفتار با ارباب رجوع رو بلد نیستند و حس قلدر معابانه در وجودشان شعله می‌کشه طوری رفتار میکنند که گاهی اوقات میگی نکنه من مقصر بودم دزد ه اموال من سرقت کرده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    6 7
    ازاین برخوردها درهمه جا وباهمه وجودداردودلیلی برسوارکردن مجرم زن باان وضعیت نیست ودرهرشرایط شمااز نیروی خاطی هم دفاع می کنید ولی نباید انطور باشد ومردم ازنیرو بترسند ودیگر اینکه به بقیه نیروهای مومن وزحمت کش نیرو هم توهین نیشود بااین رفتارهای ...
    • سعید IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 0
      اگه اون مجرم خانوم سوار ماشین نشد چجوری ببرنش استاد؟؟ التماسش کنن که جون مادرت سوار شو. اینجوری خوبه؟؟ همه چیزو سیاسی نگاه میکنید. خجالت بکش.
  • FR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 6
    دقیقا چیکار کرده بود. دزد و قاتل را با ون گشت امنیت اخلاقی جابه جا میکنن؟
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      آرم روی در ون آرم گشت امنیت اخلاقی بود ؟ شما مقصر نیستیا شما به عنوان عوام دید سطحی داری وظیفه کسان دیگره که سریعا حداقل بیان توضیح اولیه بدن که این خانوم توسط گشت اخلاقی بازداشت نشده
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    12 14
    اگر جرم این زن بی حجابی بوده باید با صراحت اعلام کنید و به برخورد قاطع و جدی پلیس هم افتخار کنید. اگپر هم جرمش چیز دیگری بوده باز هم باید صریحا اعلام کنید و باز هم به برخورد قاطع پلیس افتخار کنید. مشکل اینجا است که شما می ترسید قاطع باشید. می خواهید رضایت سلبریتی های پست فطرت و نهادهای حقوق بشری را جلب کنید. برای همین پلیس وظیفه شناس را قربانی می کنید.
    • مسیح علینژاد برد IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 0
      خیر اینها قصد دارند در برابر بی حجابی عقب بنشینی کنند حزب اللیهای سوسول گویا کارو گرفتند به دست و فکر کردند با این ول دادنها می تونن علاقه غربگداها رو به نظام و آرمانها جلب کنند که به همین خیال باشند! تا چند سال دیگه حجاب کاملا ور می افته
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    9 9
    شما برو تو آلمان امریکا و .... بعد ببین پلیس چجوری برخورد میکنه دزد و اراذل و اوباش و عوامل جاسوسی و مرتبطین سفارتخانه خارجی افراد را اجیر و ناامنی درست میکنن و کلیپ تهیه میکنن تا مردم را علیه پلیس تحریک کنند بنده های خدا شبانه روز تلاش می کنند حال تو یک مورد هم یک کاری و جریان صد انقلاب و یا سرقت به عنف و... موارد دیگر نباید اقتدار این امران امنیت خدشه دار شود
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 4
    هر کاری کرده جوابش محدود کردن پلیس نیست
  • سلام IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 1
    خدا پدرشو بیامرزه مارو خندوند. از کی تا حالا مرسوم شده به جای اینکه طرف رو در منزل جلب کنن افرادو تو پیاده رو جلب میکنن و با گرفتن موهای سرشون اونهارو داخل ماشین پرتاب میکنن.؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    6 1
    من سال ۹۰ برادرم کشته شد.قاتلش هنوز پیدا نشده و دیگه هم پیدا نمیشه.امسال هم خونمون رو دزد زد.به محض این که پامو گذاشتم تو کلانتری فهمیدم باید قید اموالمو بزنم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    اصلا ربطی نداره مربوط به چی بوده تمام این انقلاب به واسطه سواستفاده از احساسات مردم در دین اومد و امثال پدر و مادر من رو با خود همراه کرد و بر طبق همین دین الان میشه این سردار رو به خاطر عمل نیرو زیر دستش محاکمه کرد اولین اقدام دست زدن به نامحرم دوم ایجاد فضای نامناسب در بین مردم و رعب آور بودن عمل
  • سید علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    دروغ و فریب اذهان عمومی موجب خدشه به امنیت کشور میشود چرا که دروغ و قلب واقعیت از طرف مجری امنیت موجب این میشود که اعتماد عمومی مردم نسبت به مجری قانون کم شود
  • GB ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    فرقی ندارد کار درستی نیست چه جوری جواب خدا رو میدهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس