سفر استانی حجت الاسلام رئیسی به اهواز

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی درباره سفرهای استانی موفق می‌شویم که مسئولیتی که از استان‌ها می‌خواهیم، توأم با اختیارات آنها باشد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت اظهار داشت: پس از مدت طولانی فاصله میان مردم و مسئول اول اجرایی کشور که به ویژه در یک سال و نیم اخیر به بهانه کرونا تشدید شد و مسئولان این توفیق را از خودشان سلب کردند که با مردم ارتباط بی‌واسطه داشته باشند، این اقدام رئیس جمهور طلیعه مبارکی است که شروع کرده و از نقاط محروم هم آغاز کرده و به صورت میدانی پای درد دل مردم می‌نشیند.

وی افزود: این یک حُسن است که وقتی رئیس دولت اینطور عمل می‌کند، تیم دولت هم به همین روش عمل خواهند کرد و دیگر مدیریت از راه دور و پشت میز باب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اختلاف فاحش میزان اعتبارات سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد با سفرهای پیشین

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این سفرها امکان تامین مالی همه مسائل و مشکلات نیست، اما با حضور میدانی رئیس جمهور و وزرا بخش قابل توجهی از مسائل و اولویت‌دارترین آنها احصاء شده و اعتبار لازم برای حل آنها اختصاص می‌یابد.

مصری تصریح کرد: شناختی که رئیس جمهور و وزرا در این سفرها از مسائل و مشکلات مردم پیدا می‌کنند، باعث می‌شود تا هنگامی که در هیات دولت می‌نشینند و بر سر یک برنامه یا بودجه‌ای بحث می‌کنند، عملا در جریان کار قرار گرفته‌اند و آگاهانه تصمیم می‌گیرند و پشتوانه محکم‌تری هم در دولت برای تصویب و اجرای این مصوبات ایجاد می‌شود؛ همچنین از طولانی شدن فرایندهای کارشناسی نیز جلوگیری خواهد شد.

با سفرهای استانی، کُلاه سر رئیس جمهور نمی‌رود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این رویه باعث می‌شود تا مردم، مسئولان عالی کشور را در کنار خودشان ببینند؛ همچنین مسائل و مشکلات مردم به طور شفاف و واقعی به مدیران کشور منتقل می‌شود و از آنجا که ممکن است در حالت عادی خواست مردم و رویه دولت یکی نباشد، با این سفرها خواست و اراده مردم با دولت یکی می‌شود و مسئولان استانی هم متوجه می‌شوند که رئیس جمهور مدیر داخل اتاق نیست که گزارش‌های قشنگ و اتوکشیده آماده کنند و برایش بفرستند.

بیشتر بخوانید:

سفرهای استانی تأثیر مثبت بر ذهن مردم دارد

وی تصریح کرد: با انجام سفرهای استانی، مدیران استانی متوجه خواهند شد که کلاه سر رئیس جمهور و وزرا نمی‌رود؛ چراکه کار آنها میدانی است، لذا مجبور می‌شوند گزارش‌های واقعی تهیه و ارائه کنند و لذا یک احساس نظارت دائمی در استان‌ها ایجاد می‌شود.

 اصلاح ساختار اداری، شرط موفقیت سفرهای استانی است/ رئیسی اعتبارات را استانی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است نقدهایی هم به این سفرها وارد باشد، گفت: ممکن است عده‌ای بگویند مصوبات این سفرها و وعده‌های داده شده مطابق با منابع موجود نیست؛ در حالی که می‌توان بخشی از منابع لازم برای این مصوبات را در سال جاری و بقیه را در بودجه سال آینده و سال‌های بعد تخصیص داد تا یک طرح کلان و مؤثر، طی دو الی چهار سال در یک استان اجرا شود.

مصری در ادامه در خصوص راه‌های کارآمدی و تأثیر گذاری بیشتر سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت افزود: بهترین راه برای مفیدتر شدن و کارآمدی این سفرها اصلاح ساختاری است؛ اگر امپراطوری‌های موجود در مرکز کشور و این دفتر و دستک‌های غیرضروری کم شود و به استان‌ها تفویض اختیار شود، نتیجه سفرها نیز مطلوب خواهد بود، اما در صورتی که استانداران اختیار و مسئولیت بیشتری نگیرند و بودجه‌ها استانی نشود، نتیجه‌ای از سفرهای استانی نخواهیم گرفت و مشکلات استان‌ها دائم میان وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها پاسکاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد در انجام سفرهای استانی موفق باشد و از آن نتیجه مطلوب بگیرد، باید از تمرکز اختیارات در وزارتخانه‌ها، آن هم در شرایطی که استان‌ها باید پاسخگو باشند، جلوگیری کند؛ در واقع، زمانی درباره سفرهای استانی موفق می‌شویم که مسئولیتی که از استان‌ها می‌خواهیم، توأم با اختیارات آنها باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این، در حوزه اعتبارات نیز تا وقتی اعتبارات در دفاتر مرکزی دستگاه‌ها در تهران متمرکز باشد و استانداران و مدیران کل استان‌ها دائم در رفت و آمد میان استان خود و تهران باشند تا اعتباری برای یک پروژه بگیرند، مشکل حل نخواهد شد.

مصری تأکید کرد: اگر آقای رئیسی اعتبارات را استانی کند، مجلس نیز صد درصد با این اقدام موافق خواهد بود و با این روش، دیگر بهانه را از مدیران استانی برای بودجه نداشتن و کار نکردن خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    با گردشگری استانی وقتت را پر می کنی و اسمش را نظارت می گذاری ؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    اصول گرایان وقتی به قدرت می رسند فوری مارکوپولو می شوند . احمدی نژاد و قالیباف و رییسی
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    مثل احمدی نژاد کلاه سرش نمی رفت اما کلاه سر مردم میذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس