کد خبر 1286398
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت: بسیاری از منابع عراقی پس از موفقیت های اخیر جریان صدر در انتخابات پارلمانی عراق معتقدند سید جعفر صدر (پسر شهید آیت الله سید محمدباقر صدر که برادر همسر سیدمقتدی نیز هست) گزینه اصلی این ائتلاف برای نخست وزیری خواهد بود.

سید جعفر اکنون به عنوان سفیر عراق در انگلیس مشغول است و ارتباطات پشت پرده ای با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات دارد.

برخی از منابع خبری خبر از ملاقات سید احمد صدر (برادرزاده مقتدی ) و سید جعفر صدر با طحنون بن زاید در لندن می دهند که ظاهرا آنها در برابر دریافت پول های کلان از ابوظبی، قول مقابله با نفوذ گروههای متحد ایران و همچنین کمرنگ کردن نقش مرجعیت و به خصوص حضرت آیت الله العظمی سیستانی در عراق را داده اند.

البته بعید است جریانات سیاسی عراق با نخست وزیری سید جعفر موافقت نمایند که در آنصورت احتمالا بازهم مصطفی الکاظمی جهت ریاست وزرا از سوی جریان صدر پیشنهاد شود.

گزینه اصلی مقتدی برای نخست وزیری عراق کیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    27 0
    اعوذبالله من الشیطان الرجیم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    19 0
    کی منافق های شیعه نابود می شوند ؟تا امام عصر (ع) جهت قیام ظهور کند.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    14 0
    پس از تحزیه عراق‌. این صدر را رییس جمهور کشور عراق شیعی میکنند و به خوزستان ما هم دست اندازی میکند. علی اف جدید را بشناسید.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      10 0
      ایشون(مقتدی صدر بی عقل و بیسواد) هیچ غلطی نمیتونند بکنند...
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 3
    سیاست خارجی کشور ما افتضاح است ما منافع ملی خود را نابود کرده ایم
    • توهین و تهمت بس است IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 0
      اصلا شایسته نیست چنین تحلیل های جهت مندی را برای زدن یک گروه شیعی بکار برد. صدر یک جریان شناخته شده و پرنفوذ در عراق است.سالها در کنار ما بوده اما رویکردهای غلط و تلاش برای تخریب او در ایران، امروز دشمنان ما را به طمع ورزی از او کشانده است!. چطور رفقات با طالبان جنایتکار و قاتل دیپلمات های مظلوم ایران مباح است اما با جریان پر نفوذ شیعی صدر علیه امریکا و حزب بعث صدام جنایت؟! افراط و تفریط سرانجامش سقوط است!. نگاهی به آذربایجان و علیف بیندازید! سالها به اسم ملت شیعه و رئیس دولت یک ملت شیعه، طوری رفتار و عمل کردیم که امروز اسرائیل جنایت کرد در 15 کیلومتری مرزهای شمالی ما توسط تروریست های اجاره ای در حال توطئه و برنامه ریزی اقدام ترریستی و حتی سخت است!. باید مواظب باشیم افراد و جریان های سیاسی چون صدر بخاطر لجاجت با رفتارها و دخالت های قیم مابانه ما،به دامن دشمن نیفتند. شما دوستان مشرقی هم، خدا را مدنظر بگیرید و تلاشتان معطوف به وحدت باشد نه تخریب و تفرق. بالاخره دوستان عراقی ما، رسانه های ایرانی را رصد و تحلیل می کنند.طوری عمل نکنیم که آنها بجای دشمن واقعی، ما را اشتباهی دشمن تصور کنند.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      در پاسخ « توهین و تهمت بس است»: دقیقا کدام سالها کنار ما بوده؟ 2003 ایران بود که مانع کشته شدنش توسط آمریکایی ها شد ولی 2006 با سپاه بدر جنگید 2007و 2008 با نوری مالکی جنگید 2014 جلوی انتخاب مجدد نوری المالکی را گرفت 2018 باعث سقوط دولت عادل عبدالمهدی شد چندین بار خواستار انحلال حشدالشعبی شده ایران و رهبرش را به دخالت در عراق متهم میکند( مصاحبه با الجزیره) نظر آیت الله سیستانی را فصل الخطاب نمیداند و خود را هم تراز بلکه بالاتر از ایشان در امور اجتماعی و سیاسی عراق میداند حضور عراقیها در سوریه را ناصحیح و کشتگان آنها را شهید نمیداند خواستار برکناری بشار اسد از قدرت است حالا بگو ببینم دقیقا کجا کنار ماست؟ !!!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    ترامپ با قبول بدنامی ترور حاج قاسم و حذف ایشان از معادلات منطقه راه را برای این روزها هموار کرد، عملگرایس در سیاست خارجی را باید از دشمنانمان یاد بگیریم
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    صدر خون شیعیان رو‌در عراق خواهد ریخت و این بخشیش تقصیر ما در داخل هست رابطه مثلث صدر امارات و احمدینژاد تهش به انگلیس میرسه این رو بصورت وضوح ارگانهای امنیتی داخلی هم میدونن ولی کاری نمیکنن الکاظمی البته مهره آمریکاست صدرها و الکاظمی هر دو درشهادت حاج قاسم دخیل بودن با یک فرق که صدر جزو آمرین بود و‌الکاظمی مجری در استخبارات عراق
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    خداوند ملت ها را از هیئت حاکمه احمق و لجباز نجات دهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس