کد خبر 1286355
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مجلس نمایه

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس گفت: اصلاحات برای تخریب بزرگترین دستاورد مجلس دست به عملیات روانی زده است.

به گزارش مشرق، مجلس در جلسه روز چهارشنبه خود در اقدام قابل‌ستایش و در روند بررسی جزئیات طرح تسهیل مجوز کسب‌وکارها ضمن تصویب این طرح که در حوزه مجوزها انحصارزدایی می‌کند، حتی امکان ویژه‌ای را که پیش از این برای نمایندگان و قضات وجود داشت نیز حذف کرد تا شرایط برای متقاضیان عادلانه‌تر شود. این طرح علاوه‌بر آنکه روند پرپیچ‌وخم، غیرشفاف و بوروکراسی دست‌وپاگیر را از سر راه کسب‌وکارها برمی‌دارد، به دنبال رفع انحصار و رانت از برخی مشاغل است. اگرچه این اقدام مجلس تقدیر و تشکر رییس مجلس را نیز در پی داشت، اما عده‌ای را آشفته کرد و برای مقابله و هجمه جدید به مجلس، راه دیگری را در پیش گرفتند.

تلاش برای به حاشیه راندن مصوبه تاریخ‌ساز مجلس

این مصوبه اگرچه خبر خوبی برای مردم و صاحبان واقعی کسب‌وکار و کسانی که به‌دنبال اهدافی صحیح بودند به حساب می‌آید، اما صف‌آرایی جدیدی علیه مجلس انقلابی را کلید زد؛ صف‌آرایی‌ای که با وارونه‌نمایی واقعیت، تنها به حاشیه راندن مصوبه تاریخ‌ساز مجلس را هدف قرار داده است. طرح مجلس برای پایان دادن به رانت و امضاهای طلایی، خواب بسیاری را آشفته کرد. در برنامه از پیش‌تعیین‌شده، یاشار سلطانی در توییتر خود می‌نویسد: با فتح همه قوا ازسوی اقتدارگرایان، تاریخ‌مصرف شعار مبارزه با فساد تمام و سوت مسابقه سهم‌گیری از بیت‌المال زده شد. با «محرمانه کردن دارایی مسوولان» و «طرح صیانت» مردم دیگر حتی نمی‌توانند تماشاچی رقابت بخوربخور مسوولان باشند. استادیوم خالی، سفره پر و اشتهای سیری‌ناپذیر مسوولان.

سیاه‌نمایی علیه مجلس و سند زدن همه طرح‌ها به نام مجلس انقلابی، راهبردی قدیمی است که کلیت مجلس را در نظر گرفته است و توجهی به جریانات داخل مجلس ندارد؛ جریاناتی که گاهی صدای بسیاری از نمایندگان را نیز درآورده است و بارها شاهد انتقاد اغلب نمایندگان از تندروی‌ها و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای ازسوی همکاران‌شان بوده‌ایم.

محمدسعید احدیان، مشاور قالیباف در واکنش به توییت سلطانی در توییتی نوشت: پروژه هماهنگ آقایان برای به حاشیه راندن مصوبه تاریخ‌ساز مجلس در حذف انحصارات و لابی‌های شغلی و صنفی رونمایی شد. مصوبه اولیه کمیسیون که حتی هنوز آنجا هم نهایی نشده را به کل مجلس تعمیم می‌دهند، آن‌هم در موضوعی که قبلا در مجمع تشخیص، تعیین‌تکلیف شده و اصلا موضوع تصمیم مجلس نیست.

البته این تنها سیاه‌نمایی علیه مجلس نیست و افراد دیگری نیز دست به این کار زده‌اند؛ عباس عبدی در توییتی کنایه‌آمیز به مسوولان کشور می‌نویسد: تنها دلیل محرمانه بودن ثروت مدیران کشور، فقدان اراده برای مبارزه با فساد است، و الا ثروت چیست که بخواهد محرمانه باشد؟ مگر اینکه ثروت محصول گناه و فساد باشد.

راهبرد نخ‌نماشده اصلاح‌طلبان

روزنامه شرق نیز روز سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به سابقه طرح مذکور می‌نویسد: در مجلس دهم نیمه اصلاح‌طلب، اصولگرایان مدعی شفافیت در انتشار اموال مسوولان شدند اما حالا در مجلس تماما اصولگرا نه‌تنها محرمانگی آن را تایید کرده‌اند، بلکه حتی مهر امنیتی هم بر آن زده‌اند.

انتقادها از مجلس انقلابی و فضاسازی‌های اخیر پروژه‌ای رسانه‌ای است که برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و چهره‌های شاخص پیاده‌نظام آن هستند. تلاش برای هراس از جریان انقلابی، پروژه‌ای نخ‌نماشده است که بارها شاهد شکست آن بوده‌ایم اما تکرار آن، چندان هم دور از انتظار نیست.

حاشیه‌آفرینی برای مجلس انقلابی

نکته جالب‌توجه آن است که درج محرمانگی اطلاعات سامانه ثبت اموال مسوولان، مصوبه مجمع تشخیص به ریاست هاشمی رفسنجانی بوده که البته در همان دوره نیز مورد نقد جریان انقلابی قرار گرفته بود. علاوه بر آن، آملی لاریجانی نیز در دوره ریاست خود بر دستگاه قضایی از ظرفیت این قانون برای راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مقامات استفاده‌ای نکرد و این موضوع تا سال۹۸ به تاخیر افتاد. اکنون نیز مجلس نه‌تنها تصمیمی برای محرمانگی اموال مسوولان نگرفته، بلکه براساس الزام قانونی حرکت می‌کند که در گذشته ازسوی مجمع تشخیص مصوب شده و حالا با تنوع بخشیدن به مسیرهای دریافت اطلاعات، سعی در اجرای بهینه قانون مذکور دارد.

غائله اخیر باعث شد تا بار دیگر نیت منتقدان فاش شود و از سوی دیگر، خط‌کشی بین مجلس و افراد و جریانات درون مجلس درخصوص طرح‌های حاشیه‌ساز، مشخص‌تر شود؛ مجلس انقلابی با نگاه انقلابی و به دور از حاشیه حل مشکلات مردم و به‌ویژه مشکلات اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار داده است و لحظه‌ای از آن غفلت نخواهد کرد.

در همین رابطه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مصوبه مجلس اتفاق بزرگی را در فرایند کسب‌وکار رقم می‌زند

- مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات چهار سال خود را گرفته است و تصویب طرح تسهیل کسب مجوز کسب‌وکار اتفاق بزرگی را در فرایند کسب‌وکار رقم می‌زند.

- یکی از مهمترین موانع اشتغال‌زایی در کشور ما مجوزهایی است که باید صادر شود که درگیر بروکراسی‌های بسیار پیچیده و سرمایه‌گریز است؛ به دلیل همین بروکراسی، مقدمه امضاهای طلایی و رانت‌های خاص شکل می‌گیرد.

جریان اصلاحات نمی‌تواند موفقیت مجلس انقلابی و اصولگرا را ببیند

- جریان اصلاحات که نمی‌تواند ببیند مجلس انقلابی و اصولگرا موفق باشد به روش‌های مختلف سعی می‌کند لطمه بزند؛ یکی از روش‌ها این است که وقتی که نمی‌توانند در یک موضوع خدشه وارد کنند، ابتدا روزنامه‌هایشان مانند شرق مصوبه‌ای که هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده را پررنگ می‌کند.

- این در صورتی است که مجلس گذشته قانونی را تصویب کرد تا اموال مسوولان غیرمحرمانه شود و به افکار عمومی اطلاع داده نشود که شورای نگهبان آن را رد کرد و مجمع تشخیص مصلحت در زمان آقای هاشمی آن را منع کرد و دولت آقای روحانی نیز آن را اجرایی کرد و در حال اتفاق افتادن است.

یک دروغ کاملاً واضح را به عنوان مصوبه مجلس جا زدند

- کمیسیون قضایی برای این‌که بتواند به این فرآیند روند قانونی بدهد و اموال مسوولین ثبت و ضبط شود به آن ورود کرده است و تصویب مجمع تشخیص را مصوبه کرده است که محرمانه بماند و معتقدیم که این غلط است و مطمئن هم هستیم کلیت مجلس شورای اسلامی حتما با آن مخالفت می‌کند.

- این مصوبه که مربوط به یک کمیسیون مجلس است و حتی ممکن است نهایی نشود و بعدا در نهایت به صحن مجلس بیاید و نهایی بشود یا نشود، با عنوان محرمانه کردن اموال مسئولین به مجلس برچسب زدند؛ یک دروغ کاملاً واضح را به عنوان مصوبه مجلس جا زدند.

اصلاحات برای تخریب بزرگترین دستاورد مجلس دست به عملیات روانی زده است

- این موضوع را ابتدا روزنامه شرق آغاز کرد و در نهایت یاشار سلطانی، عباس عبدی، صبا آذرپیک و در نهایت تمام ارتش سایبری اصلاح‌طلبان و مخالفان، همزمان شروع به بولد کردن آن کردند.

- همه با هم سعی کردند تا مهمترین اتفاق مجلس برای مردم تحت شعاع قرار بگیرد و به حاشیه برود.

برخی از افراد خودی اسیر این عملیات روانی شدند

- متاسفانه جریان خودی نیز حساسیت‌هایی دارد و این‌ها از این حساسیت‌ها نیز استفاده کردند و تحت عنوان این‌که مجلس اشتباه کرده است مطلب می‌زنند دریغ از اینکه یک بررسی ساده انجام دهند.

- یک عملیات روانی روشنی را توسط جریان اصلاحات برای تخریب یکی از بزرگترین دستاوردهای مجلس یازدهم شاهد بودیم و متاسفانه برخی از افراد خودی نیز اسیر این عملیات روانی شدند و بازی خوردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام تا وقتی دروغ گویی بدون هزینه باشه‌.این داستان ادامه داره. اگه افراد حقیقی وحقوقی به خاطر دروغ پراکنی بازخواست نشن.باپررویی به دروغ وخلافگویی خود ادامه می دهند.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 0
      اتفاقا زیاد بازخواست شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس