کد خبر 1286212
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
واکنش کلوپ به حضور آل سعود در لیگ برتر؛ بی‌توجهی انگلیس به نگرانی‌های «حقوق بشر» +فیلم

سرمربی تیم فوتبال لیورپول در خصوص خریده شدن باشگاه نیوکاسل توسط آل سعود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، پنج شنبه ۲ هفته گذشته باشگاه نیوکاسل پس از ۲ سال درگیری رسما با مالکیت ۸۰ درصدی آل سعود خریداری شد و همین مسئله موجی از نگرانی‌ها و اعتراضات را به همراه داشت. 

لیگ برتر انگلیس بدون توجه به مسائل حقوق بشر، نگرانی‌ها و اعتراضات مطبوعات در خصوص پرونده‌های باز بن سلمان در پرونده‌های حمله یمن و قتل جمال خاشقچی، باشگاه نیوکاسل را به آنها داد و همین موضوع صدای سرمربی لیورپول را نیز در آورد. 

البته یورگن کلوپ در خصوص آینده این باشگاه نیز صحبت کرد و از متفاوت‌تر شدن لیگ برتر انگلیس پرده برداشت. 

سرمربی لیورپول گفت: من منتظر بیانیه رسمی از سوی باشگاه نیوکاسل بودم زیرا همه نسبت به مسائل «حقوق بشر» نگران هستیم. این مسائل آشکار است و ما می‌خواهیم بدانیم که چه اتفاقی رخ داده است. هنوز هم در خصوص این مسائل باشگاه نیوکاسل صحبتی نکرده است تا این نگرانی‌ها بر طرف شود.

بیشتر بخوانید:

شکست پروژه فوتبالی بن سلمان

وی ادامه داد: چند ماه پیش ما یک بحث بسیار طولانی، مفصل و شدید داشتیم در مورد پدیده‌ای که ۱۲ باشگاه قصد داشتند رقابتی به نام «سوپرلیگ» را تشکیل دهند که به ثمر ننشست و اجرایی هم نشد. حالا تشکیل یک «سوپر تیم» نیز به همین شکل است و همان نگرانی‌ها را در پی خواهد داشت.

کلوپ گفت: این تیم با این مالکیت در سال‌های آینده یکی از تیم‌هایی خواهد بود که به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید و ما اصلا نخواهیم فهمید که «فیرپلی مالی» چگونه می‌خواهد در اینجا رعایت شود، همانطوری که اکنون در برخی باشگاه‌های این قانون اجرایی نمی‌شود. ما اصلا نمی‌دانیم چنین قانونی اکنون وجود دارد یا خیر و فقط اسمش است.

واکنش کلوپ به حضور آل‌سعود در لیگ برتر +فیلم

سرمربی لیورپول اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در ادامه این باشگاه به چه شکلی اداره خواهد شد. دیگر همین است و طرفداران نیوکاسل نیز بسیار از این بابت خوشحال هستند ولی برای باشگاه‌های دیگر این مسئله قابل تفکر است. پول همه چیز نیست ولی این باشگاه می‌تواند همه کار بکند. در سال‌های پیش رو آنها حتما تصمیم‌های غلط و درستی خواهند گرفت و می‌دانیم که به چه جایگاهی در سال‌های آینده خواهند رسید.

کلوپ گفت: این اولین باری هم نیست که مالکیت باشگاه به این شکل است. فکر می‌کنم ۳ باشگاه به این شکل در حال حاضر داریم. این چیزی است که باید آن را قبول کنیم و با آن کنار بیاییم.

فیلم زیر را مشاهده کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس