کد خبر 1286175
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
عزل و نصب‌های جدید در عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان از انتصاب‌های جدید در این کشور از سوی ملک سلمان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید،« سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز گذشته با صدور فرمان سلطنتی فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف تحت سرکردگی عربستان و وزیر بهداشت و حج را تعیین کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان ملک سلمان در حکمی با برکناری «توفیق بن فوزان بن محمد الربیعه» وزیر بهداشت عربستان «فهد بن عبدالرحمن بن داحس الجلاجل» را جایگزین وی کرد.

بیشتر بخوانید:

اهمیت راهبردی شهر «العبدیه» یمن چیست؟

الربیعه پس از برکناری «صالح بن طاهر» از سمت وزارت حج و عمره در ۱۲ مارس ، این سمت را بر عهده می‌گیرد.

پادشاه عربستان همچنین «عبدالعزیز بن عبدالرحمن العریفی» را پس از این که از سمت معاون وزیر حمل و نقل برکنار شد، به عنوان مشاور دبیرخانه عمومی شورای وزیران منصوب کرد.

پادشاه عربستان با ارتقای درجه سرلشکر «مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع» به درجه سپهبدی وی را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف تحت سرکردگی عربستان تعیین کرد.

الازیمع پس از بازداشت شاهزاده «فهد بن ترکی» فرمانده سابق نیروهای مشترک و بازجویی از وی به دلیل ظن فساد مالی ، از ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ سمت فرماندهی نیروهای مشترک را بر عهده گرفت.

این در حالی است که ائتلاف سعودی شامگاه جمعه ادعا کرد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده نیروهای یمنی را که به سمت جنوب عربستان شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری به تعیین فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف عربی متجاوز به یمن از سوی ملک سلمان پادشاه سعودی واکنش نشان داد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: تغییر سیاست سودمند است اما تغییر فرماندهان فقط به معنای اثبات شکست می باشد. به خواست خدا در مقابل رزمندگان ملت یمن راه به جایی نخواهند برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hpl IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 2
    به ما چه .به تو چه .مملکت خودمون کم بهم ریختگی داره که از عربستان خبر می ذاری؟برو به اون لایحه ها و قوانینی که وضع میشه بپرداز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس