تعیین فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف عربی اقرار به شکست است

یک عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری به تعیین فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف عربی متجاوز به یمن از سوی ملک سلمان پادشاه سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یک عضو شورای عالی سیاسی یمن به تعیین فرمانده جدید نیروهای مشترک عربی متجاوز به یمن که عربستان سرکردگی آنها را برعهده دارد واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «محمدعلی الحوثی» در پیامی توئیتری نوشت: تغییر سیاست سودمند است اما تغییر فرماندهان فقط به معنای اثبات شکست می باشد. به خواست خدا در مقابل رزمندگان ملت یمن راه به جایی نخواهند برد.

گفتنی است که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی شامگاه جمعه با ارتقای درجه سرلشکر «مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع» به درجه سپهبدی وی را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف تحت سرکردگی عربستان تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار عبدالملک الحوثی درباره توطئه‌های دشمنان اسلام

ملک سلمان همچنین در حکمی دیگر با برکناری «توفیق بن فوزان بن محمد الربیعه» وزیر بهداشت عربستان «فهد بن عبدالرحمن بن داحس الجلاجل» را جایگزین وی کرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی شامگاه جمعه ادعا کرد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده نیروهای یمنی را که به سمت جنوب عربستان شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی ادعا کرد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده نیروهای یمنی را که به سمت جنوب عربستان شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده است.

طبق ادعای واس، پدافند هوایی عربستان این پهپاد را که به سمت جازان در جنوب عربستان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

این نخستین باری نیست که ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام پهپاد نیروهای یمنی می شود.

عربستان سعودی بیش از ۶ سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

نیروهای یمنی بر تداوم مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی تا زمان توقف این تجاوز و رفع محاصره ملت یمن تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس