کد خبر 1286169
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰

نسل سوم لکسوس LX بلاخره بعد از حدود ۱۴ سال فعالیت در بازارهای جهانی بازنشسته می شود.

به گزارش مشرق، نسل سوم لکسوس LX بلاخره بعد از حدود ۱۴ سال فعالیت در بازارهای جهانی بازنشسته می شود و حالا با معرفی نسل جدید این خودرو، می توان گفت که گذشت این زمان و انتظار طولانی مدت مشتریان برای نسل جدید لکسوس LX ارزش آن را داشته است و با یک خودروی شاسی بلند لوکس با تغییرات اساسی و پیشرفت های چشمگیر مواجه هستیم.

نسل جدید لکسوس LX با تغییرات اساسی و پیشرفت های چشمگیر راهی بازار می شود و داشتن یک پلتفرم جدید باعث شده تا شاهد کاهش وزن فوق العاده ۲۰۰ کیلوگرمی برای این هیولای شاسی بلند لوکس ژاپنی باشیم. پلتفرم این خودرو در واقع همان پلتفرم سوار شده بر روی تویوتا لندکروزر نسل جدید است که با شناسه TNGA-F شناخته می شود.

ظاهری که تقریبا همه ما انتظار آن را می کشیدیم، بر روی چهره لکسوس LX ۶۰۰ نقش بسته است که اشتراکات زیادی با خودروی تویوتا لندکروزر نسل جدید هم دارد. نسل جدید لکسوس هنوز هم شباهت خانوادگی خود را حفظ کرده و به راحتی می توان لکسوس بودن آن را تشخیص داد، با این تفاوت که در نسل جدید لکسوس LX بخش بزرگی از چهره جلوی ماشین را جلوپنجره تشکیل داده و با الگوهای کرومی رنگ موازی تزئین شده است. چراغ های جلو جدیت و جذابیت زیادی به چهره خودرو بخشیده تا حسابی حواسمان به این شاسی بلند لوکس ژاپنی باشد و برتری خود را در چهره به رقبا دیکته کند.

بزرگ ترین پیشرفت های لکسوس LX را می توان داخل کابین آن جستجو کرد. در نسل جدید از دو صفحه نمایشگر مجزا استفاده شده است که صفحه نمایشگر فوق با اندازه ۱۲.۳ اینچ، اطلاعات سیستم سرگرمی، سیستم صوتی و یا اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. صفحه نمایشگر پایین هم دسترسی سریع به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع را فراهم می کند و همچنین می تواند مانیتور دوربین های خودرو و یا داده های ایمنی باشد.

از زمان راه اندازی اولین مدل لکسوس LX در سال ۱۹۹۵، همچنین برای اولین بار است که این خودرو امکان عرضه با چهار صندلی مستقل را خواهد داشت که صندلی های عقب امکان تنظیم تا زاویه ۴۸ درجه را دارند و همچنین با فشردن یک دکمه، می توان صندلی جلو (شاگرد) را جمع کرد و تا ۱۱۰ سانتی متر فضای پا در اختیار سرنشین عقب قرار داد که برای لوکس سواران و کسانی که راننده شخصی دارند، می تواند حائز اهمیت باشد.

اگر هم به دنبال یک نسخه اسپرت هستید، لکسوس به شما نسخه F Sport را پیشنهاد می کند که این هیولای لوکس ژاپنی را بر روی چهار رینگ ۲۲ اینچی آلیاژی منحصربه فرد سوار کرده و از برخی خصوصیات ظاهری خاص استفاده می کند. هرچند تغییرات این نسخه صرفا ظاهری نبوده و در بخش فنی از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن برای کشش بهتر محور عقب استفاده شده یا تفاوت هایی که در کمک فنرهای جلو و عقب، سیستم فرمان و یا تنظیمات سیستم تعلیق نسبت به نسخه معمولی دیده می شود.

در بخش فنی، لکسوس LX ۶۰۰ مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر ۳.۵ لیتری شده است که با استفاده از دو توربوشارژر برای تامین هوای مورد نیاز احتراق، در مجموع ۴۰۹ اسب بخار قدرت و چیزی حدود ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بدست آمده است.

نکته جالب توجه اینجاست که پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر نسل جدید جایگزین پیشرانه هشت سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی شده است که با استفاده از دو توربوشارژر برای تامین هوای موتور، موفق به تولید ۲۶ اسب بخار قدرت بیشتر و چیزی حدود ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به پیشرانه ۵.۷ لیتری شده است. با این حال این پیشرانه سورپرایز بزرگ لکسوس LX ۶۰۰ نیست و پیش از این بر روی تویوتا لندکروزر نسل جدید هم از چنین پیشرانه ای استفاده شده است.

نه فقط پیشرانه، بلکه جعبه دنده نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ هم تغییر کرده است و پیرو تغییرات نسل جدید تویوتا لندکروزر، شاسی بلند لوکس LX ۶۰۰ هم از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید به جای گیربکس ۸ سرعته قدیمی استفاده می کند.

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

نسل جدید لکسوس LX ۶۰۰ +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    5 2
    ماشین ها هر روز بی ریخت تر و زشت تر می شوند. به مصداق میمون هرچه زشت تر ادا و اطوارش بیشتر ماشین های جدید هم هرچه گرانتر بی ریخت تر و مزخرفتر.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      خخخخخخ
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    اااااااااااه چقدر دندوناش بی ریخته
  • محمدجواد US ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    از سایپا کپی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس