کد خبر 1286166
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
خانه‌های طرح جهش تولید با حداقل قیمت ساخته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمن استقبال از سازندگانی که قصد دارند در طرح جهش تولید مسکن همکاری کنند، اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی کاهش قیمت تمام شده برای مردم است.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده اظهار کرد: نظر ما درخصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن، حداقل قیمت تمام شده برای مردم است. پروژه‌ها را صرفا به انبوه‌سازان محدود نمی‌کنیم و از چند طریق کارها جلو می‌رود. یکی از موارد، ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر توسط خود مردم است. مقداری که پروژه ها بزرگتر می شود به مجریان ذی‌صلاح واگذار می‌کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر رییس‌جمهور تاکید دارد که از ظریت تعاونی‌های مسکن استفاده شود اما تعاونی‌هایی که خوشنام هستند و تجربه موفقی از قبل داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروژه‌های بزرگ از انبوه‌سازان، پیمانکاران و تعاونی‌ها استفاده می‌کنیم گفت: انحصاری در این زمینه وجود ندارد. اگر گروهی می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند ضمن استقبال صد در صدی از موضوع، اولویت وزارت راه و شهرسازی و دولت، کاهش قیمت تمام شده برای مردم است. اما منافع اقتصادی سازندگان را نیز در نظر می‌گیریم.

محمودزاده درباره قیمت واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: چیزی که تا کنون در طرح اقدام ملی اعلام و بر اساس آن عمل می‌کنیم فهرست بهای نظام فنی و اجرایی کشور است که تعدیلها به آن تعلق می‌گیرد. مثل سایر پروژه‌های کشور که در بازار، ارزیابی و با حداقل قیمت ممکن اجرا می‌شود. تابستان سال گذشته نرخ ساخت واحدها متری ۲.۸ میلیون تومان در تعیین شد که تعدیلهای بعدی به آن تعلق می‌گیرد و ملاک قیمت تمام شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا کنون ۵۳۴ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده که حدود ۱۳۰ هزار واحد آن پلاکهایی است که به مردم واگذار شده است. مابقی پروژه‌ها که حدود ۱۰ هزار پروژه را شامل می‌شود توسط انبوه سازان، پیمانکاران، تعاونی‌ها و مردم عادی که به شکل گروهی واگذار شده در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و روستاها زمین می‌دهیم تا خود مردم بسازند. البته رایگان نخواهد بود بلکه اجاره ۹۹ ساله است. قانون اجازه نمی‌دهد انفال را رایگان واگذار کنیم. دلیلی هم ندارد که دستگاه حمایتی، پرداخت یکجای قیمت مسکن را بپذیرد؛ زیرا اجاره سالیانه آن ناچیز است و تلاش می‌شود قیمت پایین بیاید شود. بنابراین هرجا در این طرح صحبت از زمین رایگان شد منظور اجاره ۹۹ ساله است.

بنابراین گزارش، روز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد که ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید مسکن از حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود که هنوز شروع نشده است. تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. با اینکه هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهکهای مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، یک نماینده مجلس مبلغ اقساط را ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان اعلام کرده است. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهکهای یک تا سه داشته باشد. این کمکها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    ده روز قبل قرار بود ده روز بعد ثبت نام شروع بشه!!!!؟؟؟
  • محمدی نسب IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان روش جدیدی برای ساخت خانه تعریف و طراحی شود. ساخت خانه های ویلایی و چند طبقه با روش فعلی جوابگوی نیاز نیست و با قیمت بالای به اتمام می رسد. در روش نوین با مصالح جدید، باید هزینه های ساخت و زمان ساخت معقول و متناسب با روز حال شود. امکان پذیر است فقط همت و تحقیق و بودجه برای شروع نیاز هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس