افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور/ بازگشایی‌های زودهنگام و صدای پای پیک ششم کرونا

بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز بیماری افزایش یافته و صدای پای پیک جدید کرونا در برخی شهرها شنیده می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز بیماری افزایش یافته است.

در حال حاضر ۹ شهرستان‌ شامل اشنویه، بوکان، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی، استهبان در فارس، سنندج در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه در وضعیت قرمز هستند.

۱۰۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , پروتکل های بهداشتی ,

معیار رنگ‌بندی شهرهای کشور، تعداد بیماران بستری هر شهر است که به اذعان کارشناسان و متخصصین حوزه سلامت، معیار دقیقی برای ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در آن شهر نیست چرا که باید تعداد تست‌های مثبت، میزان واکسیناسیون انجام شده و ... مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان در وضعیت کرونا در یک منطقه، مداخله کرد.

هشدار نسبت به بازگشایی زودهنگام

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به شتاب‌زدگی در بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌های کرونایی هشدار داده و اعلام کرده است که "تا زمانی که واکسیناسیون به درصد مناسب پوشش‌دهی نرسد، همچنان خیزهایی را خواهیم داشت و همچنان گردش ویروس و میزان بروز بیماری در کشور بالاست."

همچنین تجربه کشورهایی که پس از انجام واکسیناسیون کرونا نسبت به بازگشایی زودهنگام اقدام کردند نشان می‌دهد که میزان ابتلا به کرونا در جامعه‌ای که هنوز بخش قابل توجهی از مردم واکسینه نشده‌اند، افزایش می‌یابد. با این وجود، به جز محدودیت‌های ترددی که آن هم از سوی مردم خیلی جدی گرفته نمی‌شود، محدودیت‌هایی نظیر ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل، اماکن، برخورد با پروتکل‌شکنان و ... برای کنترل کرونا در کشور وجود ندارد و وزیر بهداشت با بیان اینکه تمهیدات لازم برای موج ششم کرونا در کشور دیده شده است، اظهار امیدواری کرده است که با واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، موج ششم نسبت به موج قبل سبکتر باشد.

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی صورت گرفته است که تاکنون ۴۷ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۵۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۳۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۰ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۹۴ دوز رسیده است؛ بر اساس نمودارهای منتشر شده در پایگاه Our world in data، تا هفته پیش تنها حدود ۲۳ درصد از گروه هدف در ایران به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند!

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , پروتکل های بهداشتی ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    جاهایی که واکسن برکت زدن آبی هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس