کد خبر 1286107
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
روابط ایران و عربستان به نفع کل منطقه است

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غرب حتی اگر به ظاهر از توافق بین ایران و عربستان استقبال کند، اما سیاست آنها تفرقه و عدم برقراری رابطه خوب بین ایران، کشورهای منطقه و جهان اسلام است.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادوار مجلس شورای اسلامی، بر نگاه مثبت کشورمان نسبت به توسعه روابط با کشورهای همسایه و جهان اسلام تاکید کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدا داشتن رابطه خوب با همه همسایگان و کشورهای جهان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: عربستان نیز به خاطر وجود حرمین شریفین در این کشور و همچنین ارتباطی که باید به طور طبیعی خوب باشد، نقش ویژه‌ای در این سیاست دارد.

بیشتر بخوانید:

ریاض: چهار دور مذاکره با ایران «دوستانه» بوده اما پیشرفت ملموسی نداشته ست

بروجردی تصریح کرد: روابط دوجانبه بین ایران و عربستان با وساطت نخست وزیر عراق در مجموع روند مثبتی را طی کرده است.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که وزیر محترم امور خارجه نیز اعلام کردند، به نظر می‌رسد با توجه به مجموعه شرایط منطقه، این رویداد بتواند به نفع منافع ملی دو کشور و جهان اسلام باشد.

وی همچنین در خصوص نقش دو کشور در تامین امنیت منطقه تاکید کرد: طبیعتاً با توجه به نقشی که جمهوری اسلامی ایران از یک طرف و عربستان در طرف دیگر ایفا می‌کند، رابطه منطقی بین دو کشور می‌تواند تاثیر مثبتی در کل منطقه داشته باشد.

بروجردی همچنین در خصوص جنگ تحمیلی علیه ملت یمن نیز گفت: ما پیوسته طرفدار حل مشکل یمن بودیم و همواره بر مذاکرات یمنی - یمنی برای پایان محاصره، جنگ و عملیات علیه مردم مظلوم این کشور که بیش از ۶ سال در محاصره هستند، تاکید کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین در خصوص واکنش احتمالی غرب به حصول توافق بین ایران و عربستان نیز گفت: صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، همواره سیاستشان تخریب روابط کشورهای اسلامی بوده است. حتی اگر به ظاهر از این رویداد استقبال کنند، اما سیاست آنها تفرقه و عدم رابطه خوب بین ایران و کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: غرب از طریق همین ایران هراسی کاذب و غیر واقعی سلاح بیشتری می‌فروشد و پایگاه‌های نظامی بیشتری می‌گیرد در صورتی که این یک تصور واهی است.

بروجردی در پایان تاکید کرد: ایران هراسی یک تصور واهی است زیرا جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها برای هیچ کشوری در منطقه خطر نیست، بلکه عامل بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت منطقه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • KURD IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    قصد عربستان مستعمره کردن ایران است نه روابط.چون آنها دست بسیار بال رادارند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    التماس روابط؟!!! دیپلماسی عزت دیپلماسی عزت این بود؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس