کد خبر 1285964
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
رهبر کره‌شمالی به دادگاه احضار شد

گروهی از اتباع فراری کره شمالی در پایتخت ژاپن با شکایت به یک دادگاه به طور نمادین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به دادگاه احضار کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: این شکایت غیرعادی هدفش مسئول دانستن پیونگ یانگ از بابت یک برنامه است که طی آن در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۴ بیش از ۹۰ هزار نفر از ژاپن به کره شمالی منتقل شدند.

هر چند هدف این برنامه عمدتاً کره‌ای تبارها بودند اما بعضاً همسران ژاپنی این اتباع نیز طی این برنامه فریفته یک پروپاگاندای پرزرق و برق که وعده "بهشت روی زمین" را به آنها می‌داد، قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش پنج نفر از قربانیان این دسیسه کره شمالی برای بازگردانی اتباع این کشور که بعداً توانستند از کره شمالی فرار کنند با شکایت نزد دادگاه منطقه توکیوی ژاپن خواستار دریافت غرامت به ارزش ۱۰۰ میلیون ین (معادل ۸۸۰۰۰۰ دلار) شده‌اند.

آنها پیونگ یانگ را متهم به "فریفتن شاکیان پرونده با طرح تبلیغاتی غلط در زمینه نقل انتقال به کره شمالی که در آن بهره بردن از حقوق بشر کلاً غیرممکن است" کردند.

با توجه به عدم وجود روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، کیم جونگ اون به عنوان رئیس دولت کره شمالی به این دادگاه احضار شده است.

در مجموع در این برنامه مستردسازی ۹۳۳۴۰ تن شامل شدند؛ برنامه‌ای که مجری آن انجمن‌های صلیب سرخ در ژاپن و کره شمالی بوده و بودجه آن از سوی پیونگ یانگ پرداخت شد. دولت ژاپن نیز از این طرح حمایت کرده بود و رسانه‌ها آن را به عنوان یک کمپین انسانی برای کره‌ای‌هایی که برای زندگی در ژاپن به مشکل برخورده‌اند، تبلیغ کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    15 13
    کیم جونگ اون نمونه بارز استالین در قرن بیست و یکم هست یک جانی خونخوار و بالفطره که بخاطر قدرت نمایی مردم کشورش رو قتل عام میکنه
    • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      درسته او مانند رئیس جمهورهای امریکا که صدها هزار نفر امریکایی را ظرف 250 سال در جنگها و دخالت در کشورهای دیگر به کشتن داد میباشد ولی بایستی هنوز میلیونها انسان را با اسلحه های ساخت امریکا منظور ساخت کره شمالی و فروش آن به دیگر کشورها به قتل رسانده و آواره وزخمی کند و دهها گروه تروریستی مانند امریکا در دنیا ایجاد کند مانند داعش امریکایی ....و هزاران جنایت دیگر تا بشود کشور مهد آزادی ...جون کیم اون در مقابل کثرت جنایات امریکا جوجه ای بیش نیست دو قرن دیگر هم به جنایات امریکا و غربی ها نمیرسد. کمونیسم و کاپیتالیسم هر دو دو تیغه یک قیچی علیه انسانیت هستند.
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    11 7
    دم جناب کیم جونگ اون گرم ، همینطوری به سرویس کردن دهن این یانکی‌ها ادامه بده!!!!!
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      12 4
      منم موافقم تنهاکسیه که تابحال به هیچ احدی باج نداده وژاپنی ها وامریکا وکره جنوبی مثل سگ ازش میترسن!
    • علیرضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 2
      فعلا دهن مردم کشورش رو سرویس کرده ............نصف مردمش دارن از گرسنگی میمیرن
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      دقیقا چه دهنی از امریکا سرویس کرده؟ کره رو دودستی تقدیم امریکا کرده همین پادشاهی کمونیستی
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    13 0
    اونم میاددادگاه ولی با یه موشک اتمی وسط ژاپن
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    4 0
    دیگه این دنیا به درد نمی خوره! همه چی فیک ش اومده! حتی دادگاه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 2
    موقشنگ از جنبه های توریستی و گردشی کره زمین هستند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 1
    حق آدم طماع همینه
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    6 2
    اين آقاي كيم جونگ اون و اجداد اون با خودخواهي و خودكامگي چنان بلايي سر مردم و كشورشون آوردن كه دشمن اونا نمي تونست به اسم ايستادگي و مبارزه با آمريكا و غرب كشور انداختن توي باتلاق همسايه جنوبي آنها بسرعت برق و باد در حال پيشرفت هاي بزرگ و رفاه براي مردم و كشورش است اما كيم و خاندان اون هنوز با فكرهاي پوسيده و باطل هر روز بيشتر در باتلاق ساختكي خودشون فرو ميرن
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      در مقابل ظالمان باید ایستاد ولی خب بهرحال کیم خودشم دیکتاتوره متنتون قشنگ بود ولی ای کاش به ظلم آمریکا هم اشاره میکردید که باعث شده ملت ها از اون متنفر باشند
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    درسته که کره شمالی از نظر نظامی و هسته ای به نقطه ای رسیده که آمریکا رو به ترس انداخته ولی باید توجه داشته باشیم جنایات کیم در حق مردمش کمتر از جنایات آمریکا در حق بقیه کشور ها نیست و هر دو محکومند به نظر من .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس