منابع محلی در یمن:‌ ائتلاف عربستان سعودی در حال عقب نشینی از شهر مأرب است + تصاویر

منابع محلی در استان مأرب یمن می‌گویند ائتلاف سعودی در حال خارج کردن تجهیزات سنگین خود از شهر مأرب و عقب نشینی از این شهر است.

به گزارش مشرق، امروز جمعه سقوط شهرستان «العبدیه» بعد از نزدیک به ۲۵ روز محاصره به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی (صنعاء) زنگ خطر سقوط شهر مأرب، مرکز استان مأرب را به صدا درآورده است.

منابع محلی در استان مذکور جمعه شب گفتند که «یدک‌کش‌های خودروهای زرهی و خدمه تجهیزات نظامی امروز به هنگام خروج از شهر مأرب به سمت منطقه "الودیعه" مشاهده شده است.»

منطقه الودیعه در مرکز شمالی یمن و بین استان‌های حضرموت و الجوف این کشور واقع شده است و با عربستان هم‌مرز است.

وب سایت خبری «الخبر» به نقل از این منابع نوشت که ائتلاف سعودی با نزدیک شدن نیروهای دولت صنعاء به شهر مأرب، تجهیزات نظامی سنگین و تجهزات خود را از این شهر خارج کرده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام عربستان سعودی و شبه نظامیان یمنی مورد حمایت این کشور در استان مأرب به دنبال سیطره کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهرستان «العبدیه» و پیشروی سریع در شهرستان «الجوبه» واقع در جنوب شهر یمن اتخاذ شده است.

تصاویر منتشر شده از شهر مأرب نیز نشان می دهد که ائتلاف سعودی شبانه در حال فرار از شهر مأرب است.

ائتلاف عربستان سعودی در حال عقب نشینی از مأرب است +عکس

کشور یمن , عربستان سعودی ,

شهر مأرب مرکز استان نفت خیز یمن یک پالایشگاه نفتی مهمی با میادین نفتی (منطقه صافر در شرق) دارد و وزارت دفاع دولت مستعفی بعد از فرار از صنعاء (۲۰۱۵) و رانده شدن از شهر عدن، پایتخت موقت (۲۰۱۹) در این شهر مستقر شده است.

نیروهای ارتش یمن در حالی خود را به چند ده کیلومتری شهر مأرب میرسانند که به گفته سخنگوی ائتلاف طی سه هفته گذشته نزدیک به ۵۰۰ سورت پرواز برای بمباران مواضع نیروهای این ارتش انجام داده تا مانع از پیشروی‌ها شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    11 0
    منتظر آزاد شدن شهر مارب وجشن پيروزي انصار الله هستيم
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    4 0
    منتظر سیطره بر چاه های نفت مأرب. بمنظور رفع نیاز عموم مردم محاصره شده هستیم. . انشاءالله بیاری خدا .
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 0
    احتمالا . آغاز پایان کار طرفداران منصور هادی باشه
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    آفرین، مذاکره عربستان با ایران داره جواب میده. ایران حواست باشه عربستان از حقوق ملت خودش به نفع حاکمان خودش به راحتی میگذره. به خصوص حالا کهاربابای آمریکاییش کشیدن کنار. پس برای احقاق حقوق ملت یمن پافشاری و صبوری کن و کوتاه نیا شک نکن به نتیجه میرسه انشالله. به امید آزادی و صلح برای مردم مضلوم یمن.
  • US ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    4 0
    عجب مقاومتی کرد این یمن در مقابل دنیایی از کافران با تسلیحات پیشرفته و الحق که خداوند حامی مظلومان هست و حق پیروز خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس