کد خبر 1285865
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
رایزنی وزیر دفاع لبنان با میشل عون

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با وزیر دفاع این کشور بر نقش ارتش در بازگردانیدن امنیت و ثبات تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان اعلام کرد که نهاد نظامی این کشور اجازه هیچ‌گونه تهدید امنیت عمومی و ایجاد تنش در کشور را نمی‌دهد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهوری لبنان، «میشل عون» امروز برای بررسی حوادث روز گذشته بیروت، «موریس سلیم»، وزیر دفاع این کشور را به حضور پذیرفت.

در این دیدار بر نقش مهم ارتش در بازگرداندن امنیت و ثبات و جلوگیری از ادامه تنش تأکید شد.

سلیم در این دیدار بر ضرورت تسریع در انجام تحقیقات جهت تعین عاملان این حادثه و برخورد با مسئولان آن و توقیف آنها به دستور قاضی بازپرس تأکید کرد.

او گفت که دستگاه نظامی لبنان برای حفاظت از امنیت و ثبات و سلامت شهروندان تلاش می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تهدید امنیت عمومی و تنش در کشور را نمی‌دهد.

پیش از این صلیب سرخ لبنان از اعلام کرد  که آمار قربانیان حوادث روز گذشته بیروت به 7 نفر رسیده است.

«جورج کتانه»، دبیر صلیب سرخ لبنان، گفت که در این حوادث 32 تن زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است و امروز یکی از آنها جان خود را از دست داد.

روز گذشته ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از دستگیری 9 تن از جمله یک شهروند سوریه ای در ارتباط با حوادث تیراندازی در بیروت خبر داد.

بیانیه وزارت خارجه کویت

از سوی دیگر وزارت خارجه کویت اعلام کرد: ما با نگرانی اوضاع لبنان و حوادثی که روز گذشته رخ داد را دنبال می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما از برادران لبنانی می‌خواهیم که خویشتندار باشند و به قانون اساسی پایبند باشند. دولت به مسئولیت خود عمل کند و با بحران‌هایی مقابله کند که کشور برادر لبنان از آن رنج می برد تا جامعه جهانی هم کمک کند. کویت با لبنان ابراز همبستگی می‌کند و حامی امنیت، ثبات و حاکمیت آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس