جزئیات استخدام در دولت طبق ضوابط مالی ناظر بر تدوین بودجه 1401/ممنوعیت کلنگ‌زنی پروژه جدید‌

در ضوابط مالی بخشنامه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ چارچوب افزایش حقوق کارمندان دولت مشخص شد همچنین هر گونه کلنگ‌زنی طرح عمرانی و خرید خودروی داخلی و خارجی، ممنوع شد.

به گزارش مشرق، ضوابط مالی ناظر بر تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد چارچوب و قواعد کلی حاکم بر بودجه را نشان می‌دهد.

در این بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی و مشمول بودجه اعلام شد که افزایش حقوق کارمندان علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت که باید به تایید هیات وزیران برسد.

بخشی از ضوابط تهیه شده بدین شرح است: 

۱- افزایش حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۱ علی الحساب ۱۰ درصد خواهد بود که به تایید هیات وزیران می‌رسد.

۲- پاداش آخر سال کارکنان نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که باید به تایید هیات وزیران برسد.

۳- علاوه بر آن دستگاه‌های مشمول این بخشنامه مکلف هستند تا بیستم آبان ماه سال جاری فهرست اموال مازاد غیرمنقول خود را به همراه ارزش فروش به وزارت اقتصاد ارائه دهند.

۴- پیشنهاد هرگونه طرح و پروژه عمرانی جدید ممنوع شد.

۵- خرید خودروی داخلی و خارجی ممنوع است.

۶- در راستای کوچک و چابک سازی دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌ها موظف شدند برنامه ریزی و زمان‌بندی خود را برای کاهش ۱۵ درصدی در بخش‌های مختلف اعم از دورکاری، برخط شدن خدمات، کاهش سطوح مدیریت و پست‌های سازمان را ارائه دهند.

بخش اعتبارات هزینه‌ای این بخشنامه بدین شرح است:

۱- هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در همه دستگاه‌های اجرایی صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه پیش بینی می شود، اخذ تاییدیه سازمان مبنی بر تامین بار مالی قبل از صدور مجوز استخدامی ضروری است.

۲- دستگاه‌های اجرایی الف - افزایش ضریب ریالی حقوق را علی الحساب به طور متوسط ده (۱۰) درصد لحاظ کنند، رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار علی الحساب به طور متوسط ده (۱۰) درصد تعیین می‌شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

ب - سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال ۱۴۰۱ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۴۰۰ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۴۰۰) پیش بینی ‌کنند.

ج - مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی کنند، مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د. اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان را حداکثر معادل پیش بینی عملکرد سرانه اعتبار سال ۱۴۰۰ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۴۰۰) پیش بینی کنند.

ه - اعتبار سرانه کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان‌، حداکثر معادل اعتبار سرانه سال ۱۴۰۰ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۴۰۰) و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان را در سقف اعتبارات پیش بینی کنند.

و - همه موسسات، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی مستلزم ذکر یا تصریح نام مانند شرکت‌های تابعه وزارت نفت ، و شرکتهای تابعه سایر وزارت خانه ها، بانک‌ها، بیمه های صدا و سیما و سایر شرکت‌هایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند موظف هستند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (۲)، و با رعایت بخشنامه های شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیین شده در بودجه سال پیش بینی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس