فراکسیون حقوق بشر مجلس: هر نوع عملیات تروریستی محکوم است

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروه‌های افراطی و خشونت گرا به ویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا بویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان را محکوم کرد. 

متن بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه ربیع الاول یادآور  میلادی پر از خیر و مهربانی برای تمام جهانیان است .میلاد پیامبری که همه او را محمد امین می دانستند و در کنارش احساس امنیت و صلح و دوستی داشتند.

او که پیام آور  توسعه روابط دوستانه میان ملت‌ها برپایه احترام به اصولی همچون حقوق برابر و رفع تبعیضات ناروا بود.

پیامبر عظیم الشانی که در آموزه  هایشان به جامعه بشریت، اقدامات تعصب‌انگیز و افراطی خشونت‌گرا بشدت محکوم بوده است. 

بدون شک جنگ و منازعات مسلحانه می‌تواند منجر به تندروی و اشاعه افراط‌گرایی خشونت بار شود و توسعه جوامع انسانی و سلامت بشر را به خطر بیاندازد.

لذا مسوولیت اولیه هر کشور اطمینان از فراهم کردن زندگی مسالمت‌آمیز و بدور از خشونت و در پرتو امنیت کامل است به نحوی که اطمینان حاصل کنند اقدامات کافی برای مبارزه با افراط‌گرایی خشونت بار انجام می‌شود.

لذا هر نوع عملیات تروریستی و اقدامات گروههای افراطی خشونت گرا بویژه حادثه دردناک قندوز کشور برادر و دوست افغانستان رامحکوم می‌کنیم و تاکید می کنیم هدف قراردادن افراد غیرنظامی، شامل زنان و کودکان در تناقض با حقوق بین‌الملل و بویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است.

 بدون شک، تخریب و حملات به حرم‌ها و مکان‌های مذهبی و همچنین مکان‌های فرهنگی در تناقض آشکار با آموزه های دین مبین اسلام و حقوق بین الملل است که به هیچ وجه قابل قبول نیست و هر انسان آزاده ای آن را محکوم می کند.

 در خاتمه از تمامی کشورهای اسلامی و خواهران و برادران مسلمان مصرانه می‌خواهیم با همدیگر علیه افراط گرایی خشونت‌بار در تمامی اشکالش و نیز علیه خشونت های فرقه‌ای متحد شویم و پیام صلح و دوستی پیامبر عظیم الشان اسلام را به گوش جهانیان برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس