وندی شرمن با مقام صهیونیست درباره ایران گفتگو کرد

همزمان با سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا با مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «وندی شرمن»، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا، با «آلون اوشپیز»، مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق اطلاعیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این دیدار که روز چهارشنبه ۲۱ مهر در واشنگتن انجام شد دو طرف درباره مسائل مختلف منطقه از جمله ایران صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

دلیل اصرارهای شتابزده غرب برای آغاز سریع مذاکرات برجام

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که دو طرف درباره همکاری‌های آمریکا و اسرائیل و همچنین مسائل امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند.

این اطلاعیه می‌گوید قائم مقام وزیر خارجه آمریکا بر تعهد ایالات متحده نسبت به امنیت تل آویو تاکید کرد.

این دیدار در شرایطی انجام گرفته که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به آمریکا سفر کرده است.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری مشترک که با حضور «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان» همتای اماراتی وی در شهر واشنگتن دی. سی. برگزار شد، ادعا کرد که «جهان متمدن» باید روشن کند که به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد.

لاپید با تأکید بر اینکه اسرائیل «حق اقدام علیه ایران را برای خود محفوظ می‌داند»، مدعی شد که «من و وزیر خارجه [آنتونی] بلینکن پسرانِ بازماندگان [واقعه] هولوکاست هستیم؛ ما می‌دانیم زمان‌هایی هست که کشورها باید از نیروی نظامی برای حراست از جهان در برابر شر استفاده کنند».

این در حالی است که مقامات ایران بارها اتهامِ نخ‌نمای تلاش برای دستیابی به هرگونه بمب هسته‌ای را رد کرده و بکارگیری آن را خلافِ قوانین جمهوری اسلامی ایران و در تضاد با مبانی دینی و اعتقادی خود می‌دانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عرفان IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    مبارکه رفت اونجابگه هر خاکی بسرمون زدیم نه انرژی هسته ای ازشون گرفتیم نه موشگهای نقطه زن خاک بر سرتون
  • شسم IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    حرومزاده ها چه شلوغش كردند ! چند ماهه دارند تهديد ميكنند شما نامردها اگه توان شو داشتيد مگه كم ميذاشتيد ؟! مسؤلين بايد حواس شونو جمع كنند و به اين واق واق هاى گاه و بيگاه اهميت ندن . الآن ديگه وقتش رسيده كه صهيونيست ها رو يه گوشمالى حسابى بدن ، آقايون بخاطر رضاىخدا ، بخاطر عظمت ايران و بخاطر داغ هائى سنگينى كه اين وحشى ها روى دل مردم گذاشتند دست بجنبونند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس