رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز گفت: هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

رئیسی گفت: آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته،   تحقق عدالت است.

 رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

رئیسی گفت: استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیلکرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام.

رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.

رئیسی گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

رئیس جمهور استان فارس را یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی توصیف کرد و گفت: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده است. از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از بنگاه‌های مختلف تولیدی، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید محصول و به ویژه تولید صنایع دستی اشتغال‌ دارند نیز حمایت کند.

رئیسی استان فارس را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان تلاش کنیم ظرفیت‌های عظیم استان فعال شود تا مشکل بیکاری از استان ریشه‌کن گردد.

رئیس جمهور گفت: اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، خود مردم هستند.

رئیسی گفت: برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!

رئیسی گفت: اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

رئیس جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند، گفت: رئیس جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.

رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 1
    عدالت یعنی مهدی هاشمی 6 ماه بره مرخصی! روحانی و ظریف و زنگنه هم ازاد و از بیت المال حقوق انچنانی بگیرن. خجالت بکشید.
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    4 0
    این خیال خامی است که کرونا تمام میشه یا مهار نسبی میشه.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      1 0
      با روزی 12 هزار مبتلا کرونا مهار شده. تو خود امریکا هم با واکسینه شدن 65 درصد جمعیت کرونا در حال تازیدن هست چون اثز بخشی واکسن ها تنها 3 ماهه.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    واردات واکسن خیلی سخته و انرژی دولت رو میگیره، ایشاللا اولویت بعدی معیشت خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس