کد خبر 1285513
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کمیسیون انتخابات عراق از احتمال تغییر اساسی در نتایج شمارش آرا خبر داد

«عماد جمیل» از اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که به احتمال زیاد نتایج آرای انتخابات زودهنگام پارلمانی تغییر اساسی و گسترده کند.

به گزارش مشرق، جمیل، عضو دفتر رسانه ای کمیسیون عالی انتخابات عراق امروز (پنجشنبه) به تارنماری شبکه «فرات نیوز» گفت که انتظار می رود نتایج انتخابات روز یکشنبه پارلمان «تغییرات گسترده» و اساسی کند.

وی تاکید کرد که تا یک هفته آینده، نتایج پایانی انتخابات اعلام می شود و ما انتظار تغییر اساسی در نتایج را داریم.

این عضو کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت که دیروز (چهارشنبه) شمارش دستی صندوق های رای در «الرصافه» بغداد به پایان رسید و امروز صندوق های رای «الکرخ» (در پایتخت) را شمارش خواهیم کرد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق پیشتر اعلام کرد که کار شمارش دستی آرا در حضور ناظران بین‌المللی، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و اهالی رسانه انجام می‌شود.

بر پایه گزارش ها، نحوه اعلام نتایج آرا از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات مورد انتقاد و ابهام شدید بسیاری از جریان های سیاسی عراق قرار گرفته است.

در پی بالا گرفتن اعتراض ها به شمارش و اعلام آرا، روز چهارشنبه کمیسیون عالی مستقل انتخابات شمارش دستی ۱۴۰ شعبه اخذ رأی را آغاز کرد.

در همین پیوند نیز، بسیاری از شخصیت های عراقی دولت امارات متحده عربی را به دستکاری دوباره در نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور آن هم با همکاری رژیم صهیونیستی متهم  می کنند.

«عبدالامیر التعیبان» عضو برجسته ائتلاف «الفتح» و نماینده پیشین پارلمان در توئیتی روز چهارشنبه نوشت که نباید اجازه داد، امارات، نتایج انتخابات عراق را دستکاری کند.

وی گفته است که از «کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق می خواهد به شمارش دستی آرا روی بیاورد تا عدالت در نتایج انتخابات، رعایت و جلوی امارات متحده عربی برای دستکاری آرا گرفته شود.»

براساس گزارش ها، به دلیل وجود سرورهای دستگاه های رایانه ای شمارش آرا در امارات و همچنین تملک این شیخ نشین بر ماهواره ای که نتایج انتخابات را از صندوق های رای به مرکز ملی شمارش آرا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق انتقال می دهد، شخصیت ها و صاحب نظران مختلف در عراق، ابوظبی را به دستکاری نتایج انتخابات دهم اکتبر  (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) متهم کرده اند.

از دیگر سو، پاره ای شنیده ها حاکی است که سرورها در عراق مستقر و فقط ماهواره انتقال دهنده اطلاعات در اختیار امارات است.

آخرین نتیجه شمارش آرا انتخابات عراق روز گذشته اعلام شد و با وجود گذشت ساعت های طولانی، نتیجه جدیدی از چینش کرسی های پارلمان منتشر نشده و به بیرون درز نکرده است.

تاکنون و بر پایه اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در انتخابات پارلمانی این کشور که یکشنبه گذشته برگزار شده، جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» با کسب ۷۰ کرسی پیشتاز است.

«ائتلاف دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین ۴۰ کرسی، «ائتلاف  الفتح» به رهبری «هادی العامری» ۲۰  کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» نیز ۳۴ کرسی به دست آورد ه است.

نتایج شمارش آرای انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در مجموع نشان می دهد که جریان های شیعی و مقاومت بیشترین آرا را کسب کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    احتمالا به زودی با اعلام تغییر نتایج طرفداران مقتدی صدر را به خیابان می کشند و بحران جدیدی در عراق راه می اندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس