کد خبر 1285274
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
کرونا چگونه ریشه کن می‎شود؟

آمارها نشان می‎دهند به طور میانگین ۴۱.۵ درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز از واکسن کرونا را تزریق کرده‎اند اما این آمار برای کشورهای فقیر تنها ۱.۹ درصد است.

به گزارش مشرق، «سارا گیلبرت»، یکی از توسعه دهندگان واکسن آکسفورد و «ریچارد هچت»، رئیس ائتلاف نوآوری‌های آمادگی برای اپیدمی، که ۲ محقق مشهور در موضوع واکسن هستند به جهان یادآوری کرده‎اند که همه گیری پایان نخواهد یافت مگر اینکه تلاش‌های قوی تری برای واکسیناسیون افرادی که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند، انجام شود.

ببینید:

فیلم/ ورود ۶ میلیون دُز واکسن دیگر به کشور

به گزارش «مدیکال اکسپرس»، این ۲ نفر در مقاله‌ای عنوان کرده‎اند که بر اساس آمارها، به طور میانگین ۴۱.۵ درصد از جمعیت جهان دستکم یک دوز از واکسن کرونا را تزریق کرده‎اند؛ این در حالی است که این نرخ برای کشورهای فقیر فقط ۱.۹ درصد است.

محققان می‎گویند که این اختلاف، زمانی بیشتر مشاهده می‌شود که میزان واکسیناسیون بالا در برخی از ثروتمندترین کشورها در مقایسه با فقیرترین کشورها بررسی شود.

آن‌ها می‌گویند که چنین توزیع نابرابر واکسن‌ها برای همه پیامدهایی دارد.

بیشتر بخوانید:

کشف یک پادتن قوی برای مقابله با کرونا

این امر نه تنها جان میلیون‌ها نفر را در کشورهای فقیر در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه باعث افزایش درگیری جهان با همه گیری ویروس کووید-۱۹ می‌شود و هرچه این بیماری همه گیر بیشتر شود، فرصت‌های بیشتری برای ایجاد سویه‌های مختلف وجود خواهد داشت، که احتمالاً واکسن‌های فعلی را بی فایده می‌کند؛ این روند اجازه می‌دهد یک عامل بیماری زا بسیار کشنده‌تر توسعه یابد.

محققان همچنین می‎افزایند که تعداد واکسن‌های تولید شده به سرعت افزایش یافته است، تا حدی که به زودی باید برای همه افراد روی کره خاکی کافی باشد.

بسیاری از کشورهای فقیر هیچ سیستم مراقبت بهداشتی یا زیرساختی ندارند که بتواند واکسن‌های ضد کرونا را توزیع کنند.

همچنین کمبود ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در این کشورها که می‌دانند چگونه واکسن را تزریق کنند، یا در این رابطه به به اطرافیان خود آموزش دهند، دیده می‌شود.

بنابراین، برای پایان یافتن بیماری همه گیر کرونا، باید تلاش گسترده و هماهنگ کشورهای ثروتمند جهان برای کمک به اقدامات واکسیناسیون در کشورهای فقیر وجود داشته باشد.

این جمله‌ای را که دیگران اغلب اخیراً نقل کرده‎اند، باید تکرار کرد «هیچ کس در امان نیست تا زمانی که همه ما ایمن شویم.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    کرونا و سایر بلایا فقط با توبه و استغفار به درگاه الهی ، ریشه کن می شوند و لاغیر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس