هشدار پوتین در مورد انتقال شبه نظامیان از سوریه و عراق به افغانستان

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هشدار داد که شبه نظامیان از سوریه و عراق در حال انتقال به افغانستان هستند.

به گزارش مشرق از "نیو عرب" پوتین در طول یک کنفرانس ویدئویی با روسای امنیتی کشورهای شوروی سابق گفت: وضعیت در افغانستان پیچیده است. شبه نظامیان با تجربه عملیات‌های نظامی در عراق و سوریه به صورت فعال به این منطقه منتقل می‌شوند. 

وی افزود: امکان دارد که تروریست‌ها برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه افغانستان تلاش کنند و حتی به صورت مستقیم برای گسترش قلمرو خود اقدام نمایند. 

پوتین چندین بار در مورد نفوذ اعضای گروه‌های تروریستی به کشورهای همسایه با استفاده از اوضاع آشفته افغانستان اخطار داده است. 

به گزارش ایرنا، گروه طالبان که کنترل افغانستان را بدست گرفته است اعلام کرده با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند و اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده شود. 

چندی پیش سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان اظهار داشت که دولت جدید افغانستان برای مبارزه به داعش و افراطگرایی بطور مستقل اقدام می‌کند و نیازی به همکاری با آمریکا ندارد. 

با این وجود گروه تروریستی داعش تاکنون چند حمله تروریستی در افغانستان انجام داده است که جدیدترین آن حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندوز و شهادت ۱۵۰ نفر بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    کی داره اونا رو منتقل میکنه؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      چند سال پیش حامد کرزای ریس جمهور اسبق افغانستان هم گفت آمریکایی ها و نیروهای ناتو با هلکپتر چرخبال در حال انتقال تروریست های داعش به افغانستان هستند و در حال جا به جایی این نیروها ... آمریکا برای بعد از رفتنش هم در افغانستان برنامه و طرح هایی دارد ....
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    اشغالگران آمریکایی که افغانستان رو ترک کردند تصمیم دارند داعش و دیگر گروه های تروریستی چند ملیتی و سوری را جایگزین خود در افغانستان کنند تا امنیت منطقه و کشورهای همسایه را به مخاطره بیاندازند .. مسئولین ایران باید هوشیار باشند مرزهای شرقی ایران با افغانستان باید تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار بگیرد .. مرگ بر آمریکا مرگ بر غده سرطانی منطقه رژیم شرور و توطئه گر اسرائیل ..
  • دادا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    خود طالبان جانشین ابوبکر البغدادی است یعنی مادر تروریست و دستشان با امریکا در یک کاسه است تمام کشتارها در افغانستان بدستور طالبان انجام میشود اگه تمام تروریستها به افغانستان جمع بشوند و صد در صد هم جمع شده اند نقشه انها حمله به چین و روسیه و ایران است باید مواظب وجلو انهارا بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس