کد خبر 128475
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

معاون ستاد كل نیروهای مسلح گفت: مذاكرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 بر مبنای مصالح و منافع ملی كشورمان پیش رفته و دنبال می شود.

به گزارش مشرق، سردار سرلشكر مصطفی ایزدی در گفت و گو با ایرنا افزود: یك كشور می تواند بر اساس منافع ملی خود و با اقتدار حركت كند و اقدام اخیر هیات ایرانی در مذاكره با گروه 1+5 نیز بر همین مبنا انجام شد و این موضوع می تواند تضمین كننده آینده بهتری برای كشور باشد.

وی با بیان این كه ایران در زمان رژیم سرنگون شده پهلوی، كشوری وابسته و فاقد زیرساخت های لازم بود، اظهار داشت: امروز به بركت انقلاب، جمهوری اسلامی ایران از جنبه های مختلف اعم از علمی، فرهنگی و فناوری های پیشرفته به جایگاه والا و ممتازی دست یافته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها، فشارها، تحمیل جنگ و انواع تهدیدها در طول بیش از سه دهه گذشته توانسته است با موفقیت، پله های پیشرفت و ترقی را یكی پس از دیگری طی كند.

سرلشكر ایزدی خاطرنشان كرد: همه این موارد نشان دهنده آن است كه ملت می تواند روی پای خود بایستد و بر اساس ارزش های خود، نظامی مبتنی بر ' استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' داشته باشد و سایر كشورهای منطقه هم می توانند چنین نظام هایی داشته باشند.

وی با بیان این كه اكنون كشورهای منطقه دارای نظام های مختلفی هستند، گفت: برخی از این نظام های منطقه اصولا ساخته ابرقدرت ها هستند، منافع آنها را تامین می كنند و در راستای آن حركت می كنند، همانند حركتی كه رژیم سرنگون شده پهلوی در ایران دنبال می كرد.

** ملت ایران نسبت به ارزشهای نظام اسلامی وفاق دارد

معاون ستاد كل نیروهای مسلح با بیان این كه در نظام جمهوری اسلامی ایران ارزش هایی وجود دارد كه ملت ما نسبت به این ارزشها وفاق دارد، گفت: ' استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' شعارهای اساسی انقلاب اسلامی و از ارزش هایی است كه مردم ما در مقاطع مختلف در دوران پیروزی انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس بر وجود آنها اصرار داشتند.

سرلشكر ایزدی افزود: امنیت پایدار و تلاش برای ایجاد آن نیز بر اساس این ارزشها است و برای هر كشوری این ارزشها موضوعیت و اهمیت دارد.

وی گفت: امنیت پایدار، نگاه جامعی از نظر قدرت ملی به موضوع امنیت است یعنی تمام مولفه های قدرت ملی به صورت هوشمند باید برای برقراری امنیت سامان یابد و در راستای اهداف متعالی و ارزش های یك ملت و نظام بكار گرفته شود.

معاون ستاد كل نیروهای مسلح با بیان این كه این نگرش و نگاه امروز گسترش یافته و موجب بیداری ملت های منطقه شده است، گفت: این بدان معنا است كه ارزش های نهفته، نگاه فطری و مكتبی كه در درون این جوامع بوده و به صورت انرژی ذخیره شده ای در پشت سدی قرار داشت، موجب شكسته شدن این سد شده و اینك در قالب بیداری اسلامی خود را نشان داده است.

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه ما در یك پیچ تاریخی و در شرایط بدر و خیبر قرار داریم، اظهار داشت: این موضوع، شرایط جدیدی را در منطقه رقم زده و برای ما فرصت مهمی است تا بتوانیم پایه هایی را كه طی بیش از سه دهه، روز به روز مستحكم تر شده است به گونه ای ترسیم كنیم كه در آینده های دور نیز بتوانند تضمین كننده منافع جمهوری اسلامی ایران باشند.

**انقلاب اسلامی موجب بیداری كشورهای منطقه شده است

سرلشكر ایزدی گفت: همانطور كه حركت ملت ایران با وجود موانعی همچون حركات مذبوحانه ضد انقلاب و منافقین در داخل و مرزهای كشور یا جنگ تحمیلی هشت ساله و ایجاد موانع در برابر پیشرفت های ملت با حضور در صحنه مردم پیش رفت، امروز این اتفاق بزرگ از مرزهای ما خارج شده و در سایر كشورهای منطقه، موجب بیداری شده است.

وی یادآور شد: كاری كه جمعیت كوچكی از حزب الله در جنوب لبنان انجام داد و نیرویی پنج هزار نفری توانستند بر نیروی نظامی تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی غلبه كنند، اقدامی بود كه تمام كشورهای عربی هم با ارتش های خود نتوانستند انجام دهند.

معاون ستادكل نیروهای مسلح، این پیروزی نیروهای حزب الله لبنان را از جمله اثرات شگرف حزب الله بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در تداوم این حركت نیز مشاهده كردیم كه در فلسطین اشغالی نیز فلسطینیان در نبرد 22 روزه غزه در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی توانستند در یك منطقه محدود و در شرایط ممتازی قرار گیرند و این رژیم را با شكست روبرو كنند.

سرلشكر ایزدی افزود: در مناطق دیگر همانند مصر، تونس، یمن، بحرین و سایر كشورها نیز مشاهده می كنیم كه چنین حركاتی در جریان است و برغم اینكه تلاش شده است تا این حركات متوقف شود و ماهیت آن را تغییر دهند و در انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز این موضوع كاملا مشخص بوده اما نیروی ملت كه متكی بر ارزش های اسلامی و الهی است، این خار و خاشاك را پس می زند و به جلو می رود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده روشن نه تنها در منطقه بلكه در تمام جهان و بیداری اسلامی اظهار داشت: همانطور كه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند كه این انقلاب مقدمه انفجارات عظیم در منطقه است، امروز مشاهده می كنیم كه این پیش بینی امام (ره) بوقوع پیوسته و این انفجارات دقیقا شرایطی را ایجاد كرده است كه ما باید در كل دنیا آماده یك تغییرات كاملا اساسی باشیم.

**عدول دولتمردان امریكایی از مواضع قبلی خود

معاون ستادكل نیروهای مسلح اظهارداشت: دولتمردان آمریكا كه پیش از این مدعی رهبری دنیا را داشتند امروز در تلاش هستند تا دنیا را به نوعی مدیریت كنند كه این موضوع نشان دهنده عدول آنها از مواضع قبلی خود است.

سرلشكر ایزدی افزود: از جمله دلایل مهم عدول دولتمردان آمریكایی از مواضع قبلی خود، مشكلات اقتصادی و بیكاری است كه گریبانگیر این كشور و سایر كشورهای اروپایی شده است.

وی ادامه داد: مشكلات اقتصادی و بیكاری در جامعه ایجاد تنش و حركت می كند كه نمونه آن جنبش ضد وال استریت است كه در نقاط مختلف اروپا گسترش یافته و در ادامه موجب بروز تغییرات سیاسی همانند اتفاقاتی كه در انتخابات یونان و فرانسه افتاد، می شود.

معاون ستادكل نیروهای مسلح با بیان این كه این روند بر كل سیاست ها و روندهایی كه دولتمردان آمریكایی فكر می كردند تاثیر گذاشته و آنها را با بن بست روبرو ساخته است، خاطرنشان كرد: همه این موارد در عمل این موضوع را برای جهانیان یادآور می شود كه ما شرایط جدیدی را در آینده در كل جهان خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس