شیر

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌توانند باعث کاهش وزن، کاهش چربی شکم و کنترل سطح قند خون شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سایکولوژی نیوز نتایج مطالعات قبلی نشان داد افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند و دارای سطح بالای ویتامین D هستند، به میزان ۲۰ پوند(۹.۰۷ کیلوگرم) بیشتر وزن خود را از دست می‌دهند.

ویتامین D در سطوح بالاتر در بدن با سوزاندن چربی شکمی نیز ارتباط دارد.

نتایج تحقیق نشان داد که نوشیدن شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند کاهش وزن را دوچندان کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افراد ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند؛ کمبود این ویتامین با افزایش التهاب در بدن مرتبط است.

غذاهای غنی از ویتامین D شامل تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، قارچ، لبنیات و غذاهای غنی شده با ویتامین D از جمله غلات و آبمیوه است.

تحقیق جدید شامل ۱۲۱ زن مبتلا به کمبود ویتامین D و پیش دیابت بود که به نیمی از افراد یک مکمل ویتامین D به میزان ۶۰ هزار IU یک‌ مرتبه در هفته در طول هشت هفته داده شد.

پس از اینکه سطح ویتامین D آنان به حالت عادی بازگشت، روزانه ۲۰۰ IU ویتامین D مصرف کردند تا در سطح سالم باقی بمانند و به نیمی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز دارونما داده شد.

نتایج نشان داد زنانی که ویتامین D مصرف می‌کردند، چربی شکم بیشتری از دست داده و تنظیم گلوکز بهتری را نشان دادند.

محققان نتایج این تحقیق را چنین توصیف کردند: در این کارآزمایی کنترل تصادفی با دقت ۱۸ ماهه، میزان گلوکز خون ناشتا(FBG)، قند خون ۲ ساعت بعد از غذا، تحمل گلوکز خوراکی(OGTT)، هموگلوبین A۱C (HbA۱c ) و چربی شکمی با مداخله ویتامین D کاهش یافت.

ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد سطوح بالای کلسیم میل به غذا را کاهش می‌دهد و کمبود کلسیم می‌تواند اشتها را به‌ عنوان راهی برای به دست آوردن مواد معدنی ضروری بیشتر کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    جالبه که طبق تحقیقات علمی منتشر شده دکتر سجادی سطح نرمال به بالای ویتامین دی 100درصد از کرونای شدید جلوگیری میکنه که متاسفانه از این دست آورد در ایران هیچ استفاده ای نمیشه بماند رسانه های محترم هم هیچ پوششی نمیدن این اخبار رو. در حد یه صحبت 5دقه ای در سیما و درحد یک خبر کوتاه در مشرق بهش اشاره شده در حالی که پیشگیری قطعی کروناست و نیازی به واکسن ندارد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    یه جایی خوندم قرص کلسیم دی خطرناک است ونباید کلسیم رو با قرص ویتامین دی مصرف کرد درموردش اطلاعات بیشتر ی بزارید.
  • DE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 1
    مصرف این شیر می‌تواند تا ۲ برابر وزن افراد را کاهش دهد.// دوست ما چند وقتی گم شده بود خیلی گشتیم عاقبت دیدیم مثل بادکنک رفته چسبیه به طاق سُله. پرسیدیم چی شده گفت از اون شیرهایی خوردم که دوبرابر وزن را کم میکنه قبلا ۸۰ کیلو بودم الان ۱۶۰ کیلو کم کردم چسبیدم به طاق. طاق نبود الان رسیده بودم به ایستگاه فضایی میر . مسافری میخواست بره خیابان میر .جلوی تاکسی رو گرفت گفت آقا میر میرم میری؟ تاکسی گفت آره میر میرم بیا بالا... آی قربونت ، نمیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس