کد خبر 1284216
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
افزایش دوباره بهای نفت در بازار‌های جهانی

با افزایش تقاضا و کاهش عرضه نفت خام، بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی بار دیگر روند افزایشی یافت.

به گزارش مشرق، با افزایش دوباره قیمت نفت خام و رسیدن به نقطه اوج خود در سال‌های اخیر نگرانی‌ها از افزایش تورم جهانی تشدید شده است. این امر همچنین بر بیشتر بازارهای سهام در جهان تاثیر گذاشت.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۵ درصد افزایش به قیمت ۸۳ دلار و ۶۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۵ درصد افزایش، ۸۰ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران معتقدند بحران انرژی در ماه‌های انتهایی سال جاری میلادی یک نگرانی جدی است و اگر وضع در بازارهای انرژی به همین منوال پیش برود باید منتظر تشدید تورم و تغییر سیاست‌های پولی در جهان باشیم. بسیاری از متخصصان بازارهای نفتی می‌گویند رسیدن قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در ماه‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

امروز بازارهای بورسی در اروپا جلسه هماهنگی به منظور بررسی شرایط فعلی قیمت نفت و آینده اقتصادی برگزار کردند. قیمت گاز طبیعی نیز در هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا در آستانه فصل سرما در نیمکره شمالی افزایش یافت و بسیاری از مصرف کنندگان به سمت استفاده از نفت به عنوان سوخت جایگزین روی آوردند که به گفته بسیاری از کارشناسان بازار همین امر یکی از دلایل اصلی جهش قیمت نفت خام در جهان بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس