کد خبر 1284146
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

رئیس جمهور بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، این اولین بخشنامه بودجه‌ای است که توسط رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا طبق قواعد و چارچوب تعیین شده پیش‌بینی بودجه سال آینده خود را به سازمان برنامه و بودجه جهت تدوین لایحه بودجه، اعلام کنند.

آنطور که تا کنون اعلام شده لایحه بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر یعنی نیمه آذرماه به مجلس ارائه خواهد شد.

سازمان برنامه و بودجه در حالی ابلاغ بخشنامه بودجه سال آینده به دستگاه‌های اجرایی را اعلام کرده که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.

این در حالی است که با توجه به نقدهایی که تاکنون از سوی دولت نسبت به وضعیت بودجه سال جاری وجود داشته و چالش‌هایی که با آن مواجه است و همچنین وعده‌هایی که برای تغییر در ساختار بودجه و نحوه بودجه ریزی داده شده، انتظار می‌رود جریان تدوین بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از گذشته باشد.

اخیرا میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه- با اشاره به اینکه کارشناسان و تصمیم‌گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ باید نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبت برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد گفته بود که سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است و سناریویهای گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییرکن.

وی البته بر اصلاح وضعیت موجود تاکید داشته و اعلام کرده که باید چرخه منفی و معیوب در بودجه‌ریزی  متوقف و دولت هزینه‌ها را مدیریت کند، در عین حال استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست و اینطور نیست که  بودجه ۱۴۰۱ با کسری  تهیه و تدوین شود در حالی که  در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل و باعث افزایش تورم شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس