«عمران خان» نسبت به وقوع یک بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

نخست‌وزیر پاکستان گفت: طالبان تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش است.

به گزارش مشرق، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی، طالبان را تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش اعلام کرد.

وی افزود: صلح و ثبات در افغانستان برای تمام منطقه ضروری است چرا که این کشور مهم‌ترین مسیر تجاری برای همسایگان بوده و کشورهای آسیای مرکزی می توانند از طریق افغانستان به پاکستان دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

هشدار «عمران خان» درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان

عمران خان تصریح کرد: ما همسایه افغانستان هستیم و وضعیت آنجا بر ما نیز تأثیر می‌گذارد. ما از هیچ کس حمایت نکرده و تنها در مورد صلح صحبت می کنیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به اینکه مردم در افغانستان با مشکلات مختلفی روبرو هستند، افزود: خروج نیروهای آمریکایی ترس از وقوع بحران انسانی در افغانستان را افزایش داده است.

به گفته وی، دولت موقت طالبان در افغانستان تلاش می کند اوضاع را سر و سامان دهد و برای غلبه بر همه‌گیری کرونا نیز باید اقدامات موثری انجام دهد.

عمران‌خان در ادامه با تأکید بر اینکه یک دولت قوی در افغانستان می‌تواند با سازمان های تروریستی مقابله کند، طالبان را تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش دانست.

وی افزود: طالبان پس از ۲۰ سال حکومت را در دست گرفته اند. آنان تحصیل زنان را نفی نکرده اما در مورد تحقق به آن به شیوه‌های شرعی اشاره کرده اند. طالبان به وضوح اعلام کرده تحصیل، حقوق زنان و سایر مسائل را حل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بله کشورهای همسایه و منطقه رو با داعش بترسانید و طالبان را به منطقه و همسایه ها تحمیل کنید انتخاب بین بد و بدتر !!! طالبان نماینده همه مردم و ساکنین افغانستان نبوده و نیست ! طالبان فقط نماینده قوم پشتون افغانستان ، تاجیک و پارسی ها، هزاره ها اوزبک ها، ترکمن ها و ... همه اقوام افغان باید در قدرت و حکومت آینده افغانستان مشارکت کنند در قدرت سهیم باشند در غیر اینصورت هیچ آینده روشن برای افغانستان و منطقه نخواهد بود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    از ترس یک ویروس به یک ویروس دیگه پناه بردن !!! پاکستان دوستدار هر طور شده طالبان رو بر مسند قدرت افغانستان برساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس