بورل: گمان نمی‌کنم مذاکرات وین شکست بخورد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که این اتحادیه نقش خود را به عنوان بازیگر کامل در عرصه جهانی از دست داده و به یک ابزار تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که این اتحادیه نگران از دست دادن نقش خود به عنوان بازیگر کامل در عرصه جهانی و تبدیل شدن از یک نهاد سیاسی به یک ابزار است.

بیشتر بخوانید:

بورل: افغانستان در معرض فروپاشی اقتصادی و اجتماعی است

وی طی متنی در وبلاگ خود نوشت: «امروز، اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای با خطر تبدیل شدن به یک ابزار به جای بازیگر در امور بین‌المللی مواجه بوده و به جای شکل دهی حوادث، به واکنش به تصمیمات دیگران می‌پردازد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد که در حال حاضر دو گرایش در جهان وجود دارد که اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد که نخست، سیاست‌های آمریکا و متحدانش برای مهار چین بوده و دوم، پویایی چند قطبی بازیگرانی نظیر روسیه است که سعی در گسترش حوزه نفوذ خود دارند.

وی اضافه کرد که چنین اقداماتی اغلب باعث محدود شدن منافع اتحادیه اروپا همانطور که در سوریه، لیبی و مالی روی داد، شده است.

وی سران اتحادیه اروپا را فراخواند تا از تشکیل نیروهای مسلح خود حمایت کند که این نیروهای مسلح در رقابت با ناتو نبوده بلکه مکمل این ائتلاف خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس