ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان/ ردپای افراد بانفوذ در پرونده - کراپ‌شده

ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان نشان‌دهنده اهمیت پرونده و حجم بالایی از ظلم به مردم شهر گرگان را نشان می‌دهد و در این بین رد پای افراد با نفوذ در وقوع جرم نیز دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، عصر روز جمعه خبر کشف سرقت بزرگ آب شرب در گرگان منتشر و در پی آن روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز خبر را بازنشر و تائید کرد و در ادامه نیز این خبر در سایر رسانه‌ها منتشر شد.

در ابتدای انتشار خبر اطلاعات کافی برای ابعاد بزرگی پرونده به صورت کامل مشخص نبود اما تحقیقات و ارزیابی داده‌های خام این پرونده، نشان‌دهنده یک کشف پراهمیت جرم و ظلمی است که مجرمان این پرونده به مردم شهر گرگان روا داشته‌اند.

به گفته مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، این سرقت با اتصال انشعاب غیرمجاز به یکی از خطوط انتقال اصلی آب شرب گرگان صورت گرفته و تحقیقات نشان می‌دهد این خط انتقال و محل وقوع جرم در مسیر شرق گرگان بوده است.

در شرایطی که مردم شهر گرگان تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، حجم قابل توجهی که مجرم یا مجرمان اقدام به سرقت آب شرب می‌کردند جای بسی تامل دارد و انتظار برخورد قاطعانه از دستگاه قضایی و مسوولان امر، موضوع مورد انتظار است.

به ادعای مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، خط انتقالی که انشعاب سرقتی به آن وصل شده قابلیت انتقال ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب را دارد که در برخی از روزها و ساعات با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت می‌کرده است.

میزان مصرف آب هر فرد در شبانه‌روز بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ لیتر است که اگر میانگین آن را ۲۰۰ لیتر در نظر بگیریم، در یک محاسبه ساده می‌توان به این رسید که در کمترین حالت ممکن، در این پرونده در هر شبانه‌روز آب شرب مورد نیاز ۶ هزار و ۸۴ نفر به سرقت می‌رفته که این اعداد حداقل میزان محاسباتی و تقریبی است.

پروژه خط انتقال محل وقوع جرم در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشخص نیست این انشعاب غیرمجاز دقیقا در چه تاریخی به شبکه وصل شده و چه مدت این میزان آب شرب به سرقت می‌رفته است.

با توجه به حجم بالای لوله خط انتقال و عمق وجودی لوله، اتصال انشعاب غیرمجاز باید در زمانی اجرا شود که در لوله آب وجود نداشته و شبکه خالی از آب شرب باشد و در ادامه تیم حفار متخصص با استفاده از ابزارهای لازم اقدام به این عمل کنند که بدون شک چندین ساعت زمان و چندین نیروی متخصص مورد نیاز است.

اطلاعات رسیده نشان می‌دهد رد پای افراد بانفوذ در پرونده دیده می‌شود که احتمال اعمال نفوذ و فشار برای سرپوش گذاشتن بر روی ابعاد مختلف این جرم و یا کسر میزان عمل مجرمانه دیده می‌شود که در این راستا، دقت نظر و جدیت دستگاه قضایی و برخورد قاطعانه مدیران و ناظران بر این پرونده مورد انتظار مردم و همه افراد این جامعه است.

انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و قضایی با ورود جدی به پرونده، با تمامی مدیران دولتی و بخش خصوصی احتمالی مقصر در این عمل مجرمانه که عامدانه و یا به دلیل ترک فعل، شرایط وقوع این جرم نابخشودنی را فراهم کردند برخورد قاطعانه و بدون اغماض را در دستور کار خود قرار دهند.

در گزارشات بعدی ابعاد بیشتری از ظلم آشکار به مردم شریف گرگان و ترک فعلی که از سوی دستگاه متولی انجام داده منتشر خواهد کرد با وجود درخواست مکرر تا این لحظه تقاضای ملاقات چند دقیقه‌ای با با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای پاسخ به سوالات بی‌شماری که از سوی شهروندان به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده مورد اجابت قرار نگرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پادشاه IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    9 0
    اعدام. فقط اعدام
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    این عوضی ها را باید اعدام کرد
  • مجید IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    9 0
    مراحل رسیدگی به پرونده به علت وجود افراد بانفوذ: 1-تبدیل عنوان زشت "سرقت آب" به عنوان محترمانه "اختلاس آب" 2-کش دادن پرونده برای چندسال 3-اعلام حکم 3 ماه زندان برای کارگر افغانی برای بی دقتی در پر کردن خاک کنار لوله 4- ارتقای مسئولین اختلاس کننده آب به پست های بالاتر 5-تیتر چند سال بعد مشرق:"سرقت بزرگ نفت از شاه لوله پارس جنوبی"
    • کش IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 0
      انقدر کشش ندین
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    واقعا باعث تأسف مردم در تابستان با قطعی اب رو به رو بودند اخه خوردن داره بی وجدان های داعشی شما رو باید زجرکش کرد با اینها باید برخورد جدی بشود
  • ایرانی IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    شرکت آب منطقه ای مدیران ،کارشناسان بی لیاقت .....
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    پای وزارت اطلاعات گرگان در این ماجرا هست پرونده مختومه.
  • س ح IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    همه کسانی که در این امر دخیل بودند از بالاترین مقام تا پایین ترین آن باید اعدام شوند
  • ن.خ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    آب و فاضلاب یعنی مافیا من یکی رو میشناسم کارمند آب و فاضلابه نمیدونم چ جوری تونست ی ویلا بسازه بالای ۲۰ میلیارد خرج کرده از طرف دیگه خونه هم توش زندگی میکنه بالای ۲۰ میلیارده خودش میگه همه مث هم هستیم اگ یکی لو بره مث دومینو همه اداره لو رفته پس هیچ وقت لو نمیریم چون باید درب اداره کل آب و فاضلاب استان مازندران ببندن
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    اب سرقتی را کجا بردن؟
    • سارق IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      ریختم تو پارچ همشو خوردم تا قطره اخر
  • حسن IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    خوب بود.من داشتم میرفتم ببینم می تونم نیم کیلو گوشت بخرم یا نه اما حالا نشستم پای مطلب شما و دارم فکر می کنم سلطان اب حالا کی می تونه باشه!نمی دونم چند نفر دیگه رو هم تونستین از فکر گرانیها دربیارین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس