صنعاء: سازمان ملل حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی اجرایی نکرده است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که سازمان ملل حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی اجرایی نکرده است.

به گزارش مشرق، «عبد العزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن از عدم تمدید فعالیت بازرسان سازمان ملل در این کشور انتقاد کرد.

بن حبتور به شبکه خبری المسیره گفت که هدف از عدم تمدید مأموریت این کارشناسان، مخفی کردن جنایات علنی ائتلاف سعودی در یمن است.

وی همچنین از اینکه روسیه و چین نیز علیه تمدید مأموریت این کارشناسان رأی دادند، ابراز تأسف کرد.

این مسئول یمنی گفت که سازمان ملل فقط مجری برنامه‌های کشورهای ابرقدرت است؛ زیرا قطعنامه‌های این سازمان علیه سوریه و عراق اجرایی شده، ولی حتی یک قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی اجرا نشده است.

در همین ارتباط، نهاد عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای این تصمیم را محصول فشار دولت سعودی و شرکای ریاض دانست و آن را «لکه ننگ در کارنامه شورای حقوق بشر» توصیف کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل شامگاه پنج‌شنبه با اختلاف آرای بسیار اندک به پایان مأموریت بازرسان خود در یمن رأی مثبت داد. در این رأی‌گیری از ۴۷ عضو شورا، ۲۱ عضو با تمدید مأموریت بازرسان مخالفت کرده و ۱۸ عضو دیگر موافق بودند. هفت عضو نیر رأی ممتنع دادند.

در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) این شورا با فشار و لابی‌گری عربستان سعودی مانع از قرائت گزارش تیم بازرسان در خصوص جنگ یمن شده بود. در این گزارش عربستان سعودی، دولت مستعفی یمن و گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده بودند.

دولت سعودی ضمن مخالفت با قرائت این گزارش مدعی شده بود که اطلاعات بازرسان سازمان ملل «سیاسی» و «جانبدارانه» ارائه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس