علت فوت برخی از افراد با وجود تزریق دو دز واکسن چیست؟

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در خصوص علت فوت برخی افراد با وجود تزریق دو دز واکسن کرونا گفت: به طور کلی هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که ۱۰۰ در صد جلوی مرگ و میر یا بستری بیماران را بگیرد.

به گزارش مشرق، حمید رضا جماعتی در حاشیه برگزاری کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید ۱۹ با اشاره به این که این کمیته به صورت هفتگی و با حضور ۵۰ نفر از متخصصان و فوق تخصصین ICU، ریه، عفونی، و رشته‌های مرتبط با کرونا برگزار می‌شود، افزود: امروز جلسه این کمیته، درخصوص پروتکل‌های درمانی کرونا و بروز رسانی آخرین درمان‌های این بیماری برگزار شد.

وی در ادامه افزود: بحث امروز درخصوص داروهای مصرف شده برای درمان بیماری کرونا و تاثیر و کارایی آن‌ها است و پروتکل جدید که براساس مراحل مختلف بیماری کرونا می‌باشد در حال تصویب است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در خصوص علت فوت برخی افراد با وجود تزریق دو دز واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود، ولی به طور کلی هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که ۱۰۰ در صد جلوی مرگ و میر یا بستری بیماران را بگیرد.

 جماعتی در ادامه با بیان این که ابتلا به کرونا و مرگ و میر افراد بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای فرد و زمان ابتلایشان به این بیماری دارد، افزود: ایمنی در مقابل کرونا بعد از دو تا سه هفته از تزریق دز دوم واکسن در بدن ایجاد می‌شود. درصورتی که برخی افراد بعد از تزریق دز اول واکسن و یا بلافاصله بعد از تزریق دز دوم مبتلا به کرونا می‌شوند.

وی همچنین گفت: از دیگر عوامل ابتلا به بیماری کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای است که سیستم ایمنی این افراد بسیار ضعیف است و با زدن واکسن هم ایمنی لازم در بدنشان ایجاد نمی‌شود و مانع بستری یا مرگ این افراد نمی‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، جماعتی با بیان این که سن بالای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز عامل دیگری برای ابتلا و مرگ این بیماران می‌شود، گفت: گاهی بیماران زمینه‌ای در برابر تعداد بسیار زیادی از ویروس کرونا قرار می‌گیرند و علیرغم اینکه واکسن کرونا را هم تزریق کرده باشند، سیستم ایمنی این افراد تاب بیماری را نمی‌آورد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: باید علاوه بر تزریق دو دز واکسن، اقدامات لازم بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دور همی‌ها و مسافرت‌ها را نیز انجام دهیم تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود و اینکه تصور کنیم تنها با زدن واکسن از ابتلا و مرگ پیشگیری می‌شود، فکر خامی است.

جماعتی در ادامه تاکید کرد: حتما علاوه بر واکسیناسیون و مراعات اصول بهداشتی ذکر شده، باید مراقب باشیم که خودمان را در برابر ویروس قرار ندهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    10 0
    پس چرا واکسن آبله و فلج اطفال ، به کل این دو بیماری را ریشه کن کرده ؟
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    7 2
    کاش اصلا واکسن نمیزدین و مردم رعایت میکردن تا دوسه سال بگذرد
    • بیچاره IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 0
      خوبه همین ماسمالی هم خودش نشون میده حرفاتون اعتبار نداره.هر طور میخواین صدای مخالفان رو خفه کنین باز یه جوری دستتون رو میشه . مگه نگفتین واکسن زده ها شاید کرونا بگیرن ولی خفیفه و نمیمیرن؟ ویروس رو هم بهشون تزریق میکنین و ناقل هم میشن و از احاظ علمی باعث جهش ویروس هم میشن و بخاطر عوارض واکسم انواع بیماریها و سکته فراوون بسراغشون میاد اونوقت میخواین همه مردم رو مجبور به واکسن زدن کنین. اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 1
      اگه واکسن خارجی زده باشید تا 90درصد از مرگتون جلوگیری میکنه
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 0
      تنها راه مهار کرونا واردات فایزره بالاخره مجبور میشیم فایزر وارد کنیم
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    6 2
    پس شما چرا می خواهید واکسن زده ها را بدون محدودیت وارد اجتماع کنید؟ فرقی بین واکسن زده ها و نزده ها وجود ندارد چرا در سایر کشورها که دو دز واکسن زده اند بدون ماسک و بدون فاصله اجتماعی در حال رفت و آمد هستند؟ چرا در کشورهایی که واکسن تزریق نشده مردم بدون ماسک و فاصله اجتماعی مبتلا نمی شوند؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    4 0
    اگر از خانه بیرون نبرویم تصادف نمی کنیم. اگر زلزله نیاید کسی زیر اروار نمی میرد. اگر در دریا شنا نکنیم کسی غرق نمی شود و000000. ایا در خواست این متخصص به مثل ها ذکر شده شباهت ندارد؟ کسی که بیماری زمینه ای دارد. حتما دارای سیستم ایمنی بسیار فعالی است. چون برای مثال یکی از درمان های انواع ارتریت ها دادن دارو های ضد التهاب است.
  • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 12
    دو دوز واکسن فایزر از مرگ جلوگیری میکند. .
    • US ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 2
      بسیاری از افرادی که برای مثال در آمریکا هر دو دوز واکسن فایزر و یا هر دو دوز واکسن مادرنا و یا واکسن جانسون اند جانسون را زده اند باز هم به ویروس کرونا مبتلا شده اند. برای سایر واکسن ها نظیر آسترازنکای انگلیسی و سینوفارم چینی و بهارات هندی نیز گزارش های زیادی از ابتلا پس از تکمیل واکسیناسیون بوده است. کسانی که سعی میکنند با دروغ نمایی تبلیغ یک واکسن خارجی را بکنند یا افرادی ناآگاه هستند یا مزدوران یک دولت بیگانه که سعی دارند مردم را گمراه کنند
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      نگفته از ابتلا جلوگیری میکنه گفته از مرگ جلوگیری میکنه
  • دخی باهوش IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    8 1
    خب بگید با واکسن یا بی واکسن میمیرید. درهر صورت آدم میمیرد و به قول قدیمی ها*هیچ کس زنده زنده نمیره پیش خدا.*
  • ناشناس IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 1
    به نظر میرسد که نوع گروه خونی و ویژگیهای ژنتیک تاثیر زیادی بر این موضوع داشته باشد . در تمام دنیا تحقیقات دارد روی این موارد متمرکز میشود . همچنین میزان کافی ویتامین D موجود در خون . عامل بسیار موثری در کاهش مرگ و میر است .
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    جلوی شیادان فضای مجازی رو باید گرفت
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    خوب شما که نمی تونی تشخیص بدی که واکسن واسه کیا مضره واسه چی به بقیه تجویز می کنی بزنن؟
  • محمد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    امشب یکی از بستگانمون بازدن دز دوم واکسن برکت.واکسن بهش نساخت و فوت شد. چیه داستان واقعا!؟؟
  • محسن ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    وقتی قرار باشد با وجود تزریق دو دوز واکسن باز هم تمام اقداماتِ احتیاطی رعایت شود و تازه همچنان خطر ابتلا و مرگ هم وجود داشته باشد، در این صورت خاصیت و فایدۀ چنین واکسنی چیست؟! و اصلاً چه فرقی بین واکسن زدن و نزدن هست؟
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    واکسن چرت مسخره
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    تعداد مرگ و میر افراد واکسن زده در ایران و جهان چقدره؟ چرا نمیگید در جهان حتی تا 30 نفر در هر میلیون هم داریم ولی در ایران بالای 600 هست؟ شما که آمار رو دارید چرا اینقدر کیفی صحبت میکنید؟
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بسم الله. سعدی رضوان الله علیه یکی از چند علت این نوع مرگ فجاء را اینگونه بیان میکند که :هرنفس که فرو می رود ممد حیات است و چون برآید مفرح ذات یعنی اکسیژن که ادامه حیات را ممکن میکند به ریه رفته گاز سمی دی اکسید کربن همراه دیگر سموم با باز دم از طریق بینی یا دهان از بدن خارج می شود واگر نشود یا اندک خارج شود موجب مرگ پلکانی بقول امروزی ها آمبولی سکته مغزی سکته قلبی و نبود اکسیژن کافی در رگ هایی که مسیر اعزام گلبول سفیددر مقابل ویروس است در نتیجه کم کردن دفاع بدن مقابل ویروس مهلک کرونا در بدنی که الان با ویروس ضعیف در گیر است حالا شما با ماسک بعضا" دو تا و چند تا روی صورتی که یا محاسن را از ته زده یا بسیار کوتاه شده و کسی که با هر دم بازدم خودش را دوباره و چند و چندین باره به ریه بر می گرداند فکر کنید که تکلیف آن باز دمی که نیمه تمام کننده نعمت تنفس است و شکری واجب دارد چه می شود تسریع در تکمیل واکسیناسیون مراعات فاصله آموزش تنفس کم ضرر با ماسک با بینی دم با دهان بازدم اختراع ماسک تهویه دار ماسک جاذب دی اکسیدکربن آقایان محاسن بلند حدود یک قبضه و شارب کوتاه و بانوان محترمه پوشه یا هر دو کشیدن بیشتر ماسک روی بینی و آزادتر گذاشتن دهان یا استفاده از شیلد و بی خیال شدن تبرج در سرو کله هر طرف بشود یعنی مراعات مستحبات و کرونا چه ساخت بشر چه طبیعت به أذن الله آمده تا ما را آدم بکند و تا به کفایت نشویم هست بدتر و و حشی تر هم میشود و جالب اینجاست که به حکم قضای الهی او موفق شده و ما حتما" از برکت و طهارت بخشی خون پاک شهدا آدم میشویم و از قاسط به مقسط تغییر حال به لطف الهی میدهیم مقدمه امر واجب واجب است باور کنید یا نکنید قیامت قامتی در راه است قیام کنید به اقامه شرایط و طبق فرموده حضرت آقاحفظه الله در اربعین 1400 از هر فرصت استفاده و تبیین کنید تا که برداشته شود این مانع که خود مائیم و تا از یاجوج وماجوج گری ها به هر اسم پاک نشویم پشت سد ذوالقرنین گیر کردیم چی چی طلب چی چی گرا فقط در یک حوزه سیاسی است که به فضل الهی در دولت سیزدهم حل شد قاسد رفتنی شد و مدیر مجاهد برند شد برجام و 2030نقطه عطفی بود برای تزریق داعش از منطقه حساس شمال غرب به زمین سوخته از بنفشه های لاکچری ضد طالبان .والسلام
  • احد IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    خدا لعنت کنه ای آدمهای آگاه رو خوب اگر واکسن مریضیرو بیشتر فعال می‌کنه چرا میزنید مخای طرف زود بمیره یا بره بیمارستان زودتر ۲۰ملیون ازش بگیرید بعد با دادن مالیات بیماریش ببیمارستان خدا حافظی کنه واقعا که جلادید شماها چطوری میخان جواب خدا رو بدیدقاطلاه .وای بر شما وای.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    باور میکنید با تغییر دولت و وزیر جدید ،اعضاء ستاد مبارزه با کرونا ؛عوض نشدن( یعنی تو این کشور دانشمندتر از اینها نیست)!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    پس الان واکسن خیلی خطرناکه چون کسی که میکروب وارد بدنش نشده با رعایت شیوه نامه یک در هزار بگیره ولی میکروب را که وارد بدنش کنن اگر حساسیت به ویروس داشته باشه میمیره یعنی با همت مسیولین خودشو به فنا میده بای ذنب قتلت
  • حسن IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    دانشمندان و اندیشمندان و پزشکان مخالف واکسن کم نیستند اما سانسور میشوند یکی از اونا شکور امیدی رئیس انجمن دیابت کشور است که میگوید هربیماری و مرضی که دارو داشته باشد واکسن نمیخواهد بسیاری از کرونایی ها با دارو بهبود پیدا کرده اند حتی با داروهای محلی و خانگی بنابراین اصرار به واکسن مشکوک است علی الخصوص که بحث میکروچیب و ردیابی هم مطرح است بعلاوه در سایت phana متعلق به وزارت بهداشت سندی وجود دارد که 8552 نفر در اثر دوز اول واکسن و 2490 نفر در اثر دوز دوم واکسن 4ماه پیش فوت کرده اند دلیل دیگر اینکه چرا در روزی که ایران 709نفر فوتی داشت آمار فوت کرونا عراق صفر بود؟! حتی عده ای میگویند از روزی که حرم ها خالی شده اند بیمارستان ها پر شده است که نشان میدهد حرم ها بیماران را شفا داده اند و بنظر میرسد اعلام کرونا در ایران برای اهدافی مثل دین زدایی و همچنین کسب درآمد از جیب ملت ایران و درنهایت کاهش جمعیت باشد. والسلام
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    این واکسن ها به گفته خودتان زمان ضرورت استفاده شده اند وگر نه تضمین شده نیستند
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    این واکسن ها هیچکدام تضمین شده نیستند فقط واکسنی که دولتمردن زده اند نتیجه داده از انها به مردم بزنید لطفا.......
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بچه زرنگ از اون واکسن که به بهی به مردم هم بزنین گو گو لی ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس