پاسخ سازمان برنامه و بودجه به اظهارات احمد توکلی درباره بودجه ۱۴۰۰: اذهان مردم را مشوّش نکنید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مشکل اصلی ما کسری بودجه است و در طول هشت سال گذشته شاهد رشد بی رویه‌ای در مصارف کشور بودیم و مصارف بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش مشرق، مسعود میرکاظمی با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی ما کسری بودجه است و در طول هشت سال گذشته شاهد رشد بی رویه‌ای در مصارف کشور بودیم و مصارف بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۰ برابر رشد داشته و شاهد کسری بودجه شدید هستیم.

میرکاظمی ادامه داد: دولت کنترل‌های لازم خود برای مدیریت بودجه را آغاز کرده است و ما به دنبال آن هستیم، سیستم بودجه را به سمتی ببریم که از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

جلسه غیرعلنی مجلس با محوریت بودجه

وی افزود: بدهی‌های بالایی به ویژه به صندوق توسعه ملی و تأمین اجتماعی از سنوات گذشته به این دولت رسیده است که ما به دنبال سر و سامان دادن به این وضعیت هستیم و مدیریت مصارف را در دستور کار داریم و پرداخت‌هایی که در ماه گذشته انجام دادیم بدون خلق پول بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همه متفق القول هستیم که باید ساختار بودجه تغییر کند، بیان داشت: اصلاح ساختار بودجه جزو وظایف قانونی دولت است که در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است و باید عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید:

ساختار بودجه باید اصلاح شود

میرکاظمی ادامه داد: ما باید اصلاحاتی را در ساختار بودجه انجام دهیم و جلسات مشترک بین دولت و مجلس کمک می‌کند که بتوانیم تغییرات بنیادی در ساختار بودجه و برنامه ریزی برای تدوین بودجه سال آینده انجام دهیم تا در بودجه سال ۱۴۰۱ با کمترین کسری بودجه روبرو شویم.

میرکاظمی با بیان اینکه وضعیتی که دولت سیزدهم مستقر شد از لحاظ بودجه‌ای مناسب نبود و ما تلاش مضاعفی انجام دادیم تا بر مشکلات فائق بیاییم، اظهارداشت: مشکل اول کسری کالاهای اساسی بود که حرکت خوبی در این حوزه صورت گرفت و توانستیم بخشی از کسری‌ها را با وارادت کالاها جبران کنیم از سوی دیگر ما در بودجه سال جاری ردیفی برای خرید گندم نداشتیم، اما به دلیل خشکسالی با کسری مواجه شدیم.

وی در ادامه گفت: بحث بعدی بیماری کرونا بود که قبل از استقرار دولت تنها حدود ۸ میلیون دز واکسن تزریق شده بود، اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این دولت ۶۳ میلیون واکسیناسیون انجام شده و ۸۰ میلیون دز واکسن وارد شده است.

میر کاظمی ادامه داد: همچنین در حوزه انرژی نیز کارهای جدی صورت گرفته و ما فروش نفت را با جدیت دنبال می‌کنیم. در بحث واردات و صادرات انرژی نیز با کشورهای همسایه در تعامل هستیم و به دنبال احیای ارتباط گذشته خود با ترکمنستان می‌باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 1
    از نامردیهای روحانی است.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    خدا کنه ولی حریف اینهمه دزد کی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس