کد خبر 1282982
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
توافق قاهره و حماس بر سر آتش‌بس غزه و مبادله اسرا

منابع خبری از پیشرفت مذاکرات بین حماس و مسئولان مصری در مورد پرونده تثبیت آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با اسرائیل خبر دادند.

به گزارش مشرق، در مذاکرات بین مسئولان حماس و دستگاه اطلاعات مصر در قاهره پیشرفت‌هایی بر سر تسریع در روند بازسازی غزه حاصل شده است.

المیادین به نقل از یک منبع مصری گزارش داد که مسئولان حماس تأکید کردند که عملیات تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی طی دو مرحله انجام بگیرد.

به گفته یک مقام بلندپایه مصری، سرویس اطلاعاتی مصر از جنبش «حماس» وعده‌های «قوی و جدی» برای حمایت از تحرکات در چند پرونده مختلف از جمله مبادله اسرا و تثبیت برقراری آتش بس در نوار غزه دریافت کرده است.

این مقام مصری با بیان اینکه حماس انعطاف پذیری کافی را نشان داده، تأکید کرد که تبادل اسرا از نظر حماس دارای شرایط مشخص و معیارهایی روشن است و توپ اکنون در زمین رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: هیئت اسرائیلی که چند روز پیش به قاهره سفر کرده بود، پیامی از اطلاعات مصر دریافت کرد که مربوط به نتایج رایزنی‌ها با حماس بود.

هیئتی بلندپایه از رهبران جنبش حماس در داخل و خارج هفته گذشته به دعوت مصر به قاهره سفر کرده و با مسئولان سازمان اطلاعات مصر از جمله وزیر اطلاعات این کشور دیدار و در مورد مسائل و پرونده‌های مهم متعلق به غزه گفت‌گو کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس