کد خبر 1282650
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
توجیه کاخ سفید درباره افت شدید رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه سعی کرد در اظهاراتی نتایج ضعیف نظرسنجی‌های جدید مربوط به رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد جو بایدن را توجیه کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در توجیه افت شدید رضایت آمریکایی ها از عملکرد جو بایدن در نظرسنجی های جدید، گفت: ناتوانی کشور در غلبه کامل بر بحران شیوع ویروس کرونا علت اصلی کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی های اخیر است.

ببینید:

فیلم/ بایدن در سراشیبی

ساکی افزود: می خواهم بگویم که این واقعا یک شرایط و دوران سخت در تاریخ کشور ما است.

نظرسنجی های جدید نشان می دهد میزان رضایت بایدن در بین مردم آمریکا به خصوص رای دهندگان مستقل به شدت کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: ما هنوز در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم و بسیاری از مردم تصور می کنند که ما این بحران را پشت سر گذاشته ایم. به دلیل گسترش سریع گونه دلتای ویروس کرونا و این واقعیت که دولت جمهوریخواه تنها مجوز استفاده از یک واکسن را داده، هنوز با بحران کرونا روبرو هستیم، حدود ۲۰ درصد جمعیت آمریکا هنوز تصمیم نگرفته اند واکسن بزنند. بی شک این مساله بر محبوبیت بایدن و رضایت مردم از وی تاثیر داشته است.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی RealClearPolitics نشان می دهد میزان رضایت مردم آمریکا ااز بایدن به کمتر از ۴۳ درصد رسیده است. این رقم در اوایل اوت به ۵۱ درصد رسیده بود.

نتایج نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک نیز حاکی است تنها ۳۸ درصد مردم آمریکا از عملکرد بایدن رضایت دارند و بیش از ۵۳ درصد از عملکرد رئیس جمهور ایالات متحده ناراضی هستند. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد ۶۰ درصد رای دهندگان مستقل از عملکرد بایدن راضی نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس