«سندروم هاوانا» پلیس برلین را هم به صرافت تحقیق انداخت

پلیس آلمان اعلام کرد تحقیقاتی را برای بررسی موارد مرتبط با «سندروم هاوانا» در سفارت آمریکا در برلین آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پلیس شهر «برلین» پایتخت آلمان امروز جمعه اعلام کرد که در حال تحقیق و بررسی موارد متعددی از «سندروم هاوانا» در سفارت آمریکا در این شهر است.

پلیس برلین در همین زمینه اعلام کرد که از ماه آگوست در حال تحقیق درباره آنچه که ادعا می شود «حمله با سلاح صوتی به کارکنان سفارت آمریکا» بوده است ، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین از اظهارنظر در مورد هرگونه حادثه خاصی خودداری کرد، اما گفت که تحقیقات ایالات متحده در مورد پرونده های مرتبط با این مسئله در سراسر جهان ادامه دارد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد طرحی را امضا کرده است که به کارکنان دیپلماتیک این کشور که به اصطلاح از «سندروم هاوانا» آسیب دیده‌اند، خسارت پرداخت شود.

رسانه‌های آمریکایی در ماه آگوست با استناد به نامه‌ای که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به کارکنان وزارت امور خارجه ارسال کرد، گزارش داده بودند که وزارت خارجه این کشور هنوز نمی‌تواند دلایل و علت ایجاد سندروم هاوانا را مشخص کند.

علائم سندروم هاوانا که مجموعه‌ای اسرارآمیز از بیماری‌ها شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، در میان دیپلمات‌های آمریکایی و افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» هر روز بیش از پیش گزارش می‌شود.

پیشتر «ویلیام برنز» رئیس سیا در ماه جولای مدعی شده بود که حدود ۱۰۰ افسر این سازمان و اعضای خانواده‌شان در میان ۲۰۰ مقام آمریکایی و خویشاوندان مبتلا به سندروم هاوانا هستند.

ماه گذشته میلادی نیز «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا ورودش به شهر «هانوی» پایتخت ویتنام را به مدت سه ساعت به تاخیر انداخت.

وزارت خارجه آمریکا علت این امر را گزارش سفارت این کشور در هانوی مبنی بر مشاهده فردی با مشکل سلامتی مشابه با سندروم هاوانا عنوان کرد.

سندروم مذکور اولین بار توسط مقامات سفارت آمریکا در کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش شد.

سال گذشته، یک هیئت آکادمی ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل‌ترین نظریه این است که «انرژی فرکانس رادیویی هدایت شده و پالسی» باعث ایجاد این سندروم می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    جالبه یک جمعیت پنجاه درصدی جاسوس آمریکایی دچار شده اند. هر چه هست باید خیلی کارا باشد، حتی پهپادهای امریکایی این قدر موفقیت نداشته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس