جایزه صلح نوبل به روزنامه‌نگاران فیلیپینی و روسی رسید

کمیته نوبل نروژ یک روزنامه‌نگار فیلیپینی-آمریکایی و یک روزنامه‌نگار روسی را به عنوان برندگان مشترک جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری یورونیوز، کمیته نوبل نروژ امروز جمعه «ماریا رِسا» خبرنگار و کنشگر فیلیپینی-آمریکایی و «دیمیتری مرادوف» روزنامه‌نگار روسی را به دلیل آنچه «تلاش برای پاسداشت آزادی بیان» خوانده شده است، به عنوان دو برنده مشترک جایزه صلاح نوبل معرفی کرد.

دولت روسیه در واکنش به اعطای جایزه صلح نوبل به یک روزنامه‌نگار روسی برای دفاع از آزادی بیان، ضمن تقدیر از این خبرنگار منتقد دولت، وی را خبرنگاری مستعد و شجاع خواند که همواره آرمان‌هایی خود را حفظ و از آن پیروی کرده است.

دیمیتری مرادوف روزنامه‌نگار 60 ساله روسی به مدت بیش از 20 سال سردبیر روزنامه «نووایا گازتا» از رسانه‌های منتقد دولت روسیه بوده است.

ماریا رِسا دیگر برنده جایزه صلح نوبل در سال 2021 نیز سال‌ها خبرنگار شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در جنوب شرق آسیا بوده و در حال حاضر یک پایگاه خبری را  در فیلیپین اداره می‌کند.

این خبرنگار فیلیپیینی-آمریکایی از منتقدان سرسخت «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپیین به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    به دشمنان صیهونیسم و امپریالیسم واستکبار و استعمار فحش بدهید جایزه نوبل ببرید. اگر هم بهتر از شما بود در وزارت های امور خارجه آمریکا و انگلیس و رسانه های عربستان استخدام شوید و برای هر فحش و دروغ پول بگیرید و بشوید "قهرمان آزادی بیان".

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس