کد خبر 1281951
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
بایدن درخواست محمود عباس برای دیدار را نپذیرفت

یکی از شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت آمریکا شرط ادامه تعامل خود با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را پایبندی او به چند موضوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، دولت آمریکا به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، در مقابل پایبندی او به چند شرط، تعامل واشنگتن با او ادامه می‌یابد.

یهود یعاری، تحلیلگر مسایل کشورهای عربی در این شبکه اظهار کرد: هادی عمرو، فرستاده آمریکا که ابتدای هفته جاری با عباس در دفترش دیدار کرد، به او اطلاع داد که دولت جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) از او خشمگین است و نمی‌تواند رفتارهایش را تحمل کند.

یعاری گفت: آمریکا از عباس خواست برای مقابله با کاهش حمایت‌های مردمی از تشکیلات خودگردان، اصلاحات داخلی جامعی را در پیش بگیرد.

همچنین این تحلیلگر افزود: عمرو در این دیدار شرط بی‌سابقه‌ای را برای عباس مطرح کرد و از او خواست کابینه فعلی به ریاست محمد اشتیه را منحل کرده و یک کابینه جدید که نماینده بهتری برای گروه‌های مردمی فلسطین باشد، تشکیل دهد.

به گفته این تحلیلگر اسرائیلی، آمریکایی‌ها از عباس خواستند از تهدید خود مبنی بر عدول از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی دست بردارد به ویژه که کابینه فعلی این رژیم این تهدیدها را جدی نمی‌گیرند.

طبق اظهارات یعاری، دولت آمریکا به عباس هشدار داد تا زمانی که جنبش حماس شروط کمیته چهارگانه از جمله "به رسمیت شناختن اسرائیل، دست برداشتن از مقاومت و پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اسرائیل" را به رسمیت نشناخته، کابینه‌ای با مشارکت این جنبش تشکیل نشود.

این شبکه افزود: در مورد تشکیل کابینه‌ای با مشارکت حماس، آمریکایی‌ها از دیدارهای اخیر رهبران حماس با اطلاعات مصر ناراضی هستند، احتمال دارد دو جنبش فتح و حماس طی این دیدارها در یک کابینه تکنوکرات با هم متحد شوند و حماس از این طریق بتواند بدن پذیرش دستورالعمل‌های مهم پرونده اختلاف دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، پشت پرده فعالیت کند.

این منبع تاکید کرد: عباس نیز در این دیدار به عمرو گفت که به شرط آخری پایبند است و قصد ندارد تا زمانی که حماس قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی مربوط به درگیری‌ها را به رسمیت نشناخته، آن را در هیچ کابینه‌ای مشارکت دهد.

یعاری افزود: بایدن موضعگیری خود در مخالفت با انجام دیداری با عباس را تغییر نداده و نمی‌خواهد عباس را ببیند.

سایت عبری زبان "والاه" به تازگی اعلام کرد که بایدن پیشنهاد عباس برای دیدار با او در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را نپذیرفت.

همچنین این شبکه تلویزیونی مدعی شد که عباس در استقبال از وزرای حزب مرتز در رام‌الله، درخواست دیدار با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را داده اما دفتر لاپید اعلام کرده که چنین درخواستی از طرف عباس نداشته و در حال حاضر هیچ دلیلی برای انجام دیداری میان دو طرف وجود ندارد.

این شبکه عبری زبان در ادامه اعلام کرد: احتمالا لاپید دیدار با عباس را بعید نمی‌داند اما در حال حاضر از صحبت درباره آن خودداری می‌کند تا پیش از تصویب بودجه موانع بیشتری در مسیر کابینه اسرائیل قرار ندهد.

یک خبرنگار اسرائیلی سوم اکتبر جاری توییت کرد: ابومازن (محمود عباس) به وزرای مرتز گفت، به آیلت شاکید (وزیر داخلی رژیم صهیونیستی) اطلاع دهید می‌خواهم با او گفت‌وگو کنم، چرا از صحبت با من می‌ترسند؟ بیایید و هرچه می‌خواهید بگویید من سراپا گوشم، می‌دانم رویکردهای بسیار سختی دارد اما اگر حتی بر روی یک درصد توافق کنیم، این پیشرفتی برای ما محسوب خواهد شد.

شاکید با انتشار توییتی درخواست عباس را رد کرد و نوشت: این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، من هرگز با کسی که منکر هولوکاست است، دیدار نخواهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    حقشه، کسی که با دشمن دست به یکی کنه بدتر ازینا در انتظارشه!!!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    نمی دونم چقدر تشکیلات خود گردان به انواع و اقسام مختلف باید تحقیر بشه تا دست از رفتارهای غرب گرایانه اش برداره.
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    عاقبت تکیه بر شیطان حقارت دنیا و خسران قیامت است، بی آبرویی در دنیا و ذلت اخروی است ولی در عوض کسانی مانند سردار سلیمانی، هیچگاه لباس خفت و خواری دوستی با دشمنان خدا را بر تن نکردند و در آخر هم در بالاترین درجه یعنی شهادت به محضر خداوند وارد شدند .
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    عاقبت تکیه بر شیطان حقارت دنیا و خسران قیامت است، بی آبرویی در دنیا و ذلت اخروی است ولی در عوض کسانی مانند سردار سلیمانی، هیچگاه لباس خفت و خواری دوستی با دشمنان خدا را بر تن نکردند و در آخر هم در بالاترین درجه یعنی شهادت به محضر خداوند وارد شدند .
  • میثم IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    عباس بمیرد بهتر است تا اینگونه تحقیر شود. چه احمق است عباس که از سرنوشت عرفات درس نمی گیرد. ذلت از این بدتر وجود ندارد.
  • DE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خاک بر سرت محمود عباس با وجود چند میلیون فلسطینی در جهان و چند میلیون فلسطینی در اردن مثل موش از اینا میترسی ! هر بلایی سرت بیاد کاملا حق اته. با این نرمک نرمک بازی ها به هیچ جا نخواهی رسیدو باعث ظلم و کشتار بیشتر علیه فلسطینی ها خواهی شد. مگر اینکه مثل اشرف غنی بری با دست خودت استعفاء بدی یا برکنار بشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس