حزب سوسیالیست سوریه

رئیس حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه در لبنان در چهل و هشتمین سالگرد جنگ آزادی بخش اکتبر علیه رژیم صهیونیستی بر گزینه مقاومت به عنوان یک رویکرد واحد جهت مقابله با همه پروژه‌های اشغالگری تاکید کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه البناء، به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد جنگ آزادی بخش اکتبر «وائل الحسنیه» رئیس حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه در لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، امروز چهل و هشتمین سالگرد جنگ آزادی بخش اکتبر است و ارتش ملی ما توانسته پیروزی های جدیدی در برابر گروه های تروریستی که مرتکب جنایت و کشتار در سوریه و عراق شدند به دست آورد.

وی افزود، ما به ارتش خود در جنگ آزادی بخش اکتبر که فداکاری های بزرگی در مقابله با دشمن صهیونیستی رقم زد و نیز همه نیروهای مقاومت در جنگ با تروریسم و همه حامیان آن، درود می فرستیم.

وائل الحسنیه تاکید کرد، ما در چهل و هشتمین سالگرد جنگ آزادیبخش اکتبر که شکست سنگینی را به رژیم اشغالگر وارد کرد پایبندی خود را به مقاومت در همه اشکال آن به عنوان یک رویکرد واحد جهت آزادی سرزمین غصب شده خود و نیز آزادی همه اسرای قهرمان و بازگرداندن حقوق غارت شده امت اسلامی اعلام می کنیم.

رئیس حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه در ادامه گفت، ما همچنین بر ایستادگی خود در کنار سوریه در جنگ برای دفاع از کشور و ملت خود و نیز پایبندی به مقاومت تا آزادسازی جولان اشغالی و سراسر فلسطین اشغالی از شر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید می کنیم.

وی همچنین اظهار داشت، ما به پایبندی به گزینه مقاومت جهت مقابله با همه پروژه‌های توطئه آمیز علیه مسئله فلسطین و همه پروژه‌های شهرک‌سازی صهیونیستی و یهودی سازی اماکن مقدس فلسطین و نیز توافقنامه‌های عادی سازی با رژیم اشغالگر و ترویج کنندگان این توافقنامه ها متعهد هستیم.

اشغالگران صهیونیست بلندی های جولان به مساحت یک هزار و 800 کیلومتر مربع را در جریان جنگ 1967 اشغال و در سال 1981 میلادی به دیگر سرزمین های اشغالی ضمیمه ساختند.

در آن زمان عمده اهالی جولان که حدود 140 هزار نفر بودند، توسط صهیونیست‌ها بیرون رانده شده و اکنون فقط اهالی روستاهای مسعده، مجدل شمس، عین قنیه، بقعاتا و الغجر در آن سکونت دارند.

ارتش سوریه و ارتش مصر در ششم اکتبر سال 1973 به منظور آزادسازی سرزمین های اشغالی عربی، نیروهای رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند.

در این جنگ سوریه توانست 600 کیلومتر مربع از مجموع 1860 کیلومتر بلندی های اشغالی جولان را از چنگ اشغالگران آزاد سازد.

در 25 اکتبر بر اساس قطعنامه 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد به این جنگ پایان داده شد.

در چنین روزی همه ساله هزاران شهروند سوری در حالی که پرچم سوریه را برمی افرازند به استان آزاد شده قنیطره (مرکز ارتفاعات جولان) می روند تا این مراسم را گرامی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس