بیماری قلبی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت جهان به روشهای تشخیص اولیه بسیاری از بیماریهای شایع دسترسی ندارند.

به گزارش مشرق، بررسیهای جدید حاکی از آن است که تقریبا نیمی (۴۷ درصد) از جمعیت جهان به آزمایشات و خدمات کلیدی که برای تشخیص بیماریهای شایع مانند دیابت، فشار خون بالا، HIV و سل یا تستهای اولیه برای زنان باردار مانند هپاتیت B و سیفلیس، دسترسی ندارند.

بدون دسترسی به روشهای تشخیصی دقیق، با کیفیت و مقرون به صرفه، بسیاری از افراد تحت درمان افراطی قرار گرفته، به درستی تحت درمان قرار نمی گیرند یا به طور کلی از دریافت این خدمات محروم می‌شوند. همچنین ممکن است در معرض روشهای درمانی غیر ضروری و مضر قرار گیرند.

این بررسی، گزارشی است که ۲۵ متخصص از ۱۶ کشور گرد هم آورده‌اند تا دسترسی جهانی به روشهای تشخیصی بیماری را تغییر دهند. در این بررسی از سیاست گذاران درخواست شده تا شکافهای موجود در تشخیص بیماری را از بین برده، دسترسی به این روشها را بهبود بخشند و توسعه روشهای تشخیصی را فراتر از کشورهای با درآمد بالا گسترش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در این گزارش تاکید شده است: همه گیری کووید-۱۹ اهمیت تعیین کننده تشخیص به موقع و دقیق بیماری را بار دیگر نشان داد. در کشورهای با درآمد بالا، توانایی استفاده از آزمایشگاه های عمومی در کنار بخش خصوصی در افزایش ظرفیت آزمایشگاهی بسیار مهم بود اما بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط از این زیرساخت ها محروم بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس