کد خبر 1281887
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر هنوز تحویل متقاضیان نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات اولین جلسه شورای عالی مسکن، ‌گفت: ملاک قانون جهش تولید ساخت مسکن با ارزان‌ترین قیمت برای مردم است.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده با اشاره به این‌که نخستین جلسه شورای عالی مسکن  دیروز کمتر از ۲ هفته از ابلاغ قانون تولید مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از نکات مهم این جلسه می‌توان به آغاز تولید دو نوبت، دو میلیون واحد در دو سال اول اجرای این طرح اشاره کرد که به دنبال آن تا پایان دولت یعنی چهار سال آینده امکان تهیه ۴ میلیون واحد مسکونی وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که مبلغ و سود تسهیلات این پروژه با توجه به مبلغ تمام شده در شهرهای مختلف و روستاها متفاوت خواهد بود، ‌ادامه داد:  در جلسه شورای عالی مسکن، کلیات این جلسه مورد تأیید قرار گرفت و قرار شد در خصوص وظایف سایر دستگاه‌های مربوط جلساتی گذاشته و جوانب طرح بررسی و تفهیم شود.

وی با اشاره به صندوق ملی مسکن اشاره کرد و افزود: این صندوق دومین بخش ساختاری است که در قانون جهش تولید به آن پرداخته می‌شود و پشتوانه‌ای دائمی برای مسکن کم درآمدها و یا حمایتی محسوب می‌شود. یکی از ابزار موفقیت در طرح‌های مسکن را می‌توان وجود همین صندوق ملی مسکن نام برد، زیرا با استفاده از منابع این صندوق می‌توانیم کاهش سود تسهیلات بانکی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای ورودی‌های این صندوق، مالیات‌های بخش مسکن و زمین و ساختار، خط اعتباری مسکن مهر (اصل + برگشت آنها)، اعتباراتی که دولت در طول سال برای مسکن حمایتی در نظر می‌گیرد و اجاره‌ای که سیستم‌های ما بابت مسکن‌های ۹۹ ساله از کل پروژه‌های مسکونی ساخته شده دریافت می‌کند و بسیاری موارد دیگر دیده شده است.

محمودزاده گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار میلیارد، مجموع درآمدهای صندوق ملی مسکن خواهد بود که برخی از بودجه عمومی و برخی دیگر از مالیات‌ها و ... تأمین می‌شود، اما چون فقط ۱۴ روز از ابلاغ فعالیت این صندوق می‌گذرد، حسابی نزد خزانه و بانک مسکن به عنوان جایگزین مالی باز کرده ایم و فعالیت این حساب تا فعالیت مالی صندوق ملی مسکن ادامه خواهد داشت و سپس این صندوق است که وظیفه تأمین منابع مالی را به عهده خواهد داشت.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص حجم تسهیلات بانکی گفت: حدود ۵۳۴ هزار واحد شروع شده -طرح ملی مسکن- از قبل داشته ایم که عدد مصوب بانکی می‌تواند تسهیلات آن‌ها را پوشش دهد. ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد واحد روستایی است که ۱۵۴ واحد آن‌ها به بانک معرفی شده اند.

*قول مساعد تامین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی

محمودزاده گفت:  از وزیر اقتصاد خواستیم تا برای اجرای قانون جهش تولید مسکن  سالانه حدود ۳۶۰ هزار میلیارد اختصاص یابد و بنا شد تا با رئیس جدید بانک مرکزی جلسه‌ای گذاشته شود البته در جلسه اول شورای عالی مسکن، ایشان قول مساعد خود را اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: عموماً ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط مردم صورت می‌پذیرد و ما پلاک در اختیار چند خانوار قرار می‌دهیم و ساخت و ساز به صورت جمعی انجام می‌شود و در مقیاس‌های بالاتر، مسکن توسط تعاونی‌ها و سازندگان تولید می‌شوند. ملاک ما، ارزان‌ترین قیمت برای مردم است، هر کس که با کمترین قیمت و با کیفیت‌ترین سازه، مسکن تولید کند ما با آن وارد قرارداد می‌شویم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر از ۵۳۴ هزار واحد در حال ساخت کمتر از ۳۰ درصد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کرده اند، این یعنی مردم با پول خود اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و البته مقداری هم تعلل در سیستم پرداخت بانکی در این موضوع دخیل است.

*شناسایی ۲.۵ میلیون متقاضی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی مکسن در کشور شناسایی شده اند و اکثر آن‌ها در سامانه وزارت راه و شهرسازی اعتبار سنجی شده اند.

محمودزاده با اشاره به قیمت تمام شده مسکن افزود: با انحصار مخالفیم و البته هر فردی که سازنده مسکن باشد انبوه ساز نیست؛ ما پیمانکاران و تعاونی‌ها را در کشور داریم و به همان نسبتی که در دوره اول مسکن مهر تعاونی‌ها ساختند، مشکلات داشتیم در انبوه سازان هم داشتیم. از پروژه‌هایی که در کشور در حال ساخت داریم حدود ۶۰ درصد سازندگان، انبوه سازان هستند؛ ولی اینکه انحصار وجود داشته باشد و بگوییم یک قیمتی را با انجمن کشوری توافق کنیم طبیعتاً این طور نیست و هر فردی که شرایط بهتری را برای مردم قرار دهد از او استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به عنوان وزارت راه و شهرسازی می‌توانیم برای خوش آمد سازندگان مبلغ ساخت را بالاتر ببریم، ولی باید در نظر بگیریم افرادی که طرف این طرح ما هستند حتی هزار تومان هم برایشان مهم است؛ در این زمینه دو بحث را مطرح کردیم اول بر اساس فهرست بهاء باشد، یعنی نظام فنی و اجرایی کشور عددی را تعیین کند البته به همراه تعدیل‌های آن و دوم برای اطمینان اعلام کردیم اگر تعدیل پاسخگو نبود مابه التفاوت هم می‌دهیم؛ الآن پیمانکاران بسیار زیادی رتبه بندی شدند و مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: روزی که مبلغ تعیین شده‌ ساخت را دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بستیم، پیشنهاد انبوه سازان از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود یعنی زمانی که تعدیل‌ها هم اضافه شود متری دو میلیون تومان اضافه‌تر از این مبلغ باید از مردم گرفت.

*شناسایی زمین قانون جهش تولید

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره ارائه زمین توسط دستگاه‌ها برای ساخت مسکن گفت: در جلسه‌ای که روز چهارشنبه داشتیم مصوب شد تا به دستور رئیس جمهور، استانداران سراسر کشور به عنوان رئیس کمیته تأمین زمین استان منصوب شوند و نسبت به تأمین زمین بر اساس نیازهای اعلام شده در شهرهای مختلف اقدام کنند؛ موضوع دیگری که مطرح شد این است که تمام این اراضی که اسناد آن از طرف دولت در اختیار وزارت اقتصاد است، تمام اطلاعات آن‌ها طی ۱۰ روز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و ظرف سه ماه هم دسترسی برخط به ما داده شود.

محمودزاده ادامه داد: علاوه بر این همکاران ما در استان‌ها کار خود را نسبت به شناسایی این زمین‌ها شروع کرده اند که در حال حاضر بسیاری از شهرها تمام شده و منتظر انتقال این اراضی در دو ماه هستیم و اگر در این دو ماه اتفاقی حاصل نشود از ماه سوم وزارت راه و شهرسازی می‌تواند درخواست انتقال سند را بدهد.

وی درباره زمان نهایی شدن قراردادهای ساخت مسکن هم گفت: اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تفاهم نامه امضاء شده داریم و دیروز ۶ تفاهمنامه در حضور رئیس جمهور امضاء شد و گروه‌های مختلفی ساماندهی شدند؛   در حوزه وزارت تعاون برای مسکن کارگری و بازنشستگان ۲۰۰ هزار واحد برای اتاق تعاون امضاء شد که ۱۲۰ هزارتای آن در حال حاضر شناسایی شده اند و ۵۲۰ هزار واحد هم با دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی شهری و روستایی که به اسم شناسایی شده اند هم امضاء شده است. البته این‌ها تفاهم نامه است که تبدیل به قرارداد ساخت می‌شود.

وی افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تفاهم نامه تاکنون امضاء شده است یعنی گروه‌های اجتماعی ذی ربط گروه بندی و ساماندهی شده اند و اکثر این‌ها در سامانه وزارت راه و شهرسازی اعتبارسنجی از نظر واجد شرایط بودن شده اند و الآن آماده اجرای این پروژه‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: آمادگی ثبت نام از متقاضیان مسکن حتی از ابتدای هفته آینده را داریم، ولی با توجه به جمع بندی که روز چهارشنبه در شورای عالی مسکن صورت گرفت مقرر شد وزراء نظرات خود را اعلام کنند؛ این مدت برای ۱۰ روز به تعویق می‌افتد تا نظرات اعلام شود، چون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای دهک‌های مختلف با سودهای مختلف می‌باشد که مراجع ذی ربط باید تأیید کنند، تا زمانی که اعلام ثبت نام می‌کنیم، متقاضی از بار مالی آن آگاه شود.

وی تصریح کرد: در ترکیب شورای عالی مسکن، وزیر نیرو هم حضور دارد و سایت‌هایی که برای ساخت و ساز انتخاب می‌شوند و بلافاصله نقاط GIS به وزارت نیرو اعلام می‌شود و همچنین تأسیسات روبنایی مانند مدرسه، بیمارستان و ... به صورت همزمان شروع می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • منتظر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    8 11
    آدم دردش را به کی بگه خدایا چهارده سال قبل مسکن مهر پرند ثبت نام کردم از طریق تعاونی مسکن فرهنگیان شهرری به مرور پول پرداخت کردم بعد از این همه مدت گفتند برو بانک برای گرفتن دفترچه قسط رفتم ببینم اصلا خونه به چه مرحله‌ای رسیده دیدم آخر فاز ۶ چسبیده به بیابان خدا اونم آماده نیست خواستم ببینم اجازه ورود ندادند به علت محوطه کارگاهی!!! جالبه بعد از این همه سال محوطه کارگاهی!!! جالبه بانک میخواد قسط بگیره نه خونه را آماده کردند نه به گفته حراستی که اونجا نشسته بود حالا حالا آماده بشو نیست آخه یکی نیست به اینا بگه این چند ساله چه... می کردید که مني که چهارده ساله ثبت نام کردم باید بیوفتم ته فاز ۶ و اونم آماده نیست وقتی اکثر مسوولین منازل مبارکشون بالای شهر می باشد درک می کنند توی این چند سال مستاجری ما چی کشیدیم و می کشیم سپردم به خدا
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      منکه خونه دارم از این شرایط شرمنده ام، وای بر مسوولین مربوطه ...
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      اجازه ورود نمیدند افتضاح کار این پیمانکارا دیده نشه وگرنه با یه کلاه ایمنی مالک حق داره بره داخل و ببینه اونهم با ایمنی کامل از طرف پیمانکار وگرنه مردم خودشون بهترین بازرسند
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    14 1
    تنها راه نجات کشور ساخت مسکن
  • میثم IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    9 16
    مسکن مهر بی کیفیتی دیگر در راه است
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      14 3
      شما بجای سیاه نمایی سکوت کن و استفاده نکن برو ویلای لاکچری باکیفیت زندگی کن
    • قریشی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      12 11
      ان شاء الله که مانند مسکن مهر فعلی نباشد . یکی از همکلاسی های قدیمی من قبلا کارش رایت سی دی بود یکسال بعد از اینکه مدیرعامل یکی از فازهای مسکن مهر شد تویوتا کمری سوار میشد و صحبت میلیارد تومن میکرد و در عوض خانه هایی که تحویل ملت دادند در وضعیتی هستند که همه اطلاع دارند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    17 4
    یه لحظه یاد دولت قبل افتادم راس راس به مردم نگاه کرد گفت نه تنها مسکن نمیسازیم بلکه از افتاخارات ماست یه متر مسکن نساختیم خاک بر سر اونایی که دفعه دوم رای دادن بهش
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 8
    ۲/۵میلیون متقاضی مسکن؟! یعنی هر کس متقاضی مسکن باشه مفهومش این که مشکل مسکن داره؟ باورم کنید یا نکنید کار این دولت هزاران بار بدتر از دولت روحانی است!چون باز هم داره خانواده هایی رو که واقعاً مشکل مسکن دارن رو بیشتر به حاشیه می‌بره و تحت فشار میگذاره! حالا بهتر دارم متوجه میشم که چرا در دولت روحانی هیچ مسکنی ساخته نشد!(چون مکانیزمی برای شناسایی بی مسکن های واقعی وجود نداشت) اگر میخواهید متقاضیان واقعی مسکن یا به عبارتی بردگان موجر ها رو شناسایی کنید اتفاقا باید ببینید که چه کسانی از مستأجران بدبخت متقاضی مسکن نیستند! چرا؟ چون اونها افرادی هستند که نه پول اولیه پرداختی به بانک رو دارند،و نه ضامن دارند،فقط میتونند همون پول اجاره رو مثلاً بابت اقساط پرداخت کنند، و به همین دلیل هرگز نه به سراغ وام‌های ودیعه مسکن میرن و نه به سراغ وام خود مسکن، به والله که روحانی و رئیسی هیچ تفاوتی با هم ندارند،
    • علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      شاید اصل حرفت که باید نیازمندان واقعی شناسایی بشن درست باشه ولی اینکهغرب گدا ها و رئیسی مثل هم هستن یه حرف مسخره ودروغ هست که شما یا از روی عصبانیت گفتی یا نیت خیانت و سیاه نمایی دارید.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      ساکت
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      ساکت اسرائیلی
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      حرف شما هم درسته اما زود قضاوت نکن بعدشم این چه منطقی هست که داری یعنی فکر کردی دولت بدون شناسایی افراد براشون خونه میسازه بعدم میگی نساختن بهتر از ساختنه ، چی میگی دولت وظیفه اش خدمت کردنه در همه امور دولت بی کفایت غرب گداها جزو خائنین بود با دولت مردمی اقای رئیسی اصلا قابل مقایسه نیست
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      این صحبت مردم ندار که اصلا قدرت وام دادن ندارند کاملا درسته چرا به اینها اجاره به شرط تملیک نمیدن مثل خیلی جاهای دنیا پس تکلیف اینها چه میشه ریسی باید خودشو ثابت کنه وگرنه اینهمه خانه در نهایت به چه کسانی تعلق میگیره برید پردیس ببینید چه قدر از این خانه ها را دلالان مسکن مفت از دست مردم خارج کردند و الان گران میفروشند و احتکار کردند
  • طاهره IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 5
    خیلی عالیه بخداقسم کرایه ها بالا هستن یک تومان دارم میدم باحقوق بازنشسته که زیر ۳تومان هست قسط زیاددارم تنها بابچها با این اوصاف اقتصادی.اگع واقعا طوری بشه که برای کم درآمدها بشه خونه ساخت مشکل بزرگی برداشته میشه نه وسیله برامون مونده بعضیا مثل من که مردی ندارن سخته دنبال خونه وجابجا شدن وکرایع هم که .....ممنون میشیم فکری کنی
  • رضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 13
    تا زمانی که برای تهران فکری نکنید مشکل شهرستانها هم حل نمی شود چرا که همه ابتدا به قیمت های تهران نگاه می کنند البته این برای پسران وزاری سابق و لاحق که همه برج ساز و بساز بفروش هستند خوب نیست مانند پسران جناب آقای علی اکبر ولایتی که برج ساز هستند!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 1
    انشالله دولت جناب دکتر رئیسی ساخت مسکن واگذار کنه دست قرارگاه خاتم الانبیاء هم از نظر اقتصادی و استحکام و سرعت ساخت واقعا بی نظیر هست متاسفانه انبوه سازان کارنامه خوبی ندارند و میشود مسکن مهر فعلی که هنوز به سرانجام نرسیده. مطلب بعدی دولت بایستی افرادی که خانه ندارند را طبقه بندی کند مثلا اگر شخصی کارمند سازمان دولتی هست می بایست دولت سازمان مربوطه را مکلف کند آن شخص را خانه دار کند و دولت به اقشار کم درامد جامعه ملک واگذار کند بطور مستاجر دولت باشند تا آخرین اقساط در ملک خود زندگی میکنند و حق فروشی ندارد چون سند در رهن بانک باشد. متاسفانه مسکن مهر برای اقشار کم درآمد جامعه ساخته شد در حال حاضر افرادی سودجو هزاران خانه در مسکن مهر به احتکار خود در آورده اند که بایستی دولت آمار ساکنین مساکن مهر را بطور واضح معلوم کند.مطلب بعد دولت می بایست نرخ هر متر مربع فروش و اجاره ملک را طبق شهر و محله تعیین کند نه خود افراد! نبایستی دولت اجازه تعیین نرخ ملک را به عهده مردم و بنگاههای املاک واگذار کند که متاسفانه همینطور پیش برویم نه تنها خانه دار شدن به رویا تبدیل میشود و مستاجرین بایست در چادر زندگی کنند
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 4
    سه ماه گذشت! چند واحد از اون یک میلیون واحد مسکن وعده داده شده ساخته شد؟!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 3
      تو سه ماه بسازن ؟خیلی ...
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 3
    فعلا خبر درمانی کنید همه می دونن که آجر روی آجر نخواهد اومد.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 7
      ساکت
  • جواد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    27 1
    مسکن ارزان خوابش ببینند مثلاً چقدر ارزان که مردم بتوانند بخرند با وضعیت گرانی مصالح سالی یک میلیون مسکن یک رویا بیش نیست با کدام مدیریت مردم تمام بیکارند حالا یک میلیون مسکن هم ساختی کو پول که مردم بخرند
  • جواد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    13 1
    به خدا بجز وعده تو خالی هیچی نیست این داشته باش اگر چهار سال دیگه کسی صاحب خونه شد این خط اینم نشان
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 2
      الکی قسم نخور که اخرش شرمنده میشی و جهنمی میشی دورازجون
  • جواد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 2
    رییس جمهور ماه عسلش تمام نشده که بخواد برای ما خونه بسازه فعلآ خوش گذرونی میکنه سالی که نکوست از بهارش پیداست
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      لابد شما واسه ماه عسل می‌رید سیستان و مرز ایلام ؟همون غرب گداها واسه شما خوب بود که سال به سال از دفترش بیرون نمیومد دیدار مردمیشم توچال بود.لیاقتتون همونه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 3
      ساکت اسرائیلی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 1
    اگه تونستن تخم مرع ثابت نگه دارن مسکنم میسازن بابا همش چرت
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      ساکت اسرائیلی
  • ناشناس IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 0
    واحد سازی مسکن موجب گروهی مسکن میشه ن ارزونی دلخشون ب ارزون بودن نباشید مردم عزیز
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      ساکت اسرائیلی
  • حاتمی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 6
    با سلام.جناب آقای ریئسی عزیز .کار ساخت مسکن رو از طراحی تا اجرا و تامین مصالح رو بدین قرار گاه خاتم و به استانداران تاکید کنید که شهرداری ها و نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی و ادارات ثبت موظف به برداشت موانع و تسریع در امور مرتبط باشند. ببینید فرزندان توانای انقلاب با مدیریت و امکانات موجود نسبت به تعهدشان به این ملت چه اقداماتی را در میدان عمل به اجرا خواهند گذاشت.
    • سلمان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      استعلامات رو آدم پیگیر بیفته دنبالشون حداقل ۱ ماه ، حداکثر ۲ ماه تموم میشه. انجام دادم که میگم. گرانی مسکن بخاطر گرانی مصالح و دستمزد و هزینه های سازمانها هست.
  • رضایار طاهریان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 1
    از محلات ممکنه کسی لطفی برای مشکل مسکن بی خانمان ها بکنه.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      ساکت اسراییلی
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    دولت مردان باید فکری ب مستأجران کنند مالکان وبنگاه ها هر جوری تمایل دارم ملک را می دهند اجاره بعضی از مالکان وجدان را گذاشته آمد زیر پا
  • US ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این هنه نوشتی آخرش قیمت چند؟
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    تا زمانیکه بازماندگان دولت غرب گداها در راس قرار دارند تلاش دولت رییسی بی فایده است...
  • NL ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام لطفا اقای رئیسی خونه هایی که میسازین مستحکم و زیر بنا تو شهرستان کوچیک نباشه خیلی ازمسکن مهرها اندازه الونک هستن وفضای پرت زیاد دارن طوری بسازین که فضای مفید بالا داشته باشه لطف کنین دست دلال ندین ساخت این خونه هارو سازنده های باخدا ودلسوز مردم انتخاب کنین که این فرصت رو دوباره برا خودشون نداشته باشن فقط جیباشون پرکنن برن ممنون ازشما
  • مروت IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    آقای رئیس جمهور عزیز شما خودتان را خسته نکنید برای چهار میلیون مسکن مهر اگر شهرداری کار مردم راانجام بدهد یک جواز يک سال طول نکشد به خاطر گیر الکی کار ساختمان يک سال تعطيل نکن عوارض ساخت چهار برابر نگیرد مردم خودش به‌ جای چهار میلیون هشت میلیون مسکن‌ می سازد امسال شهرداری عواض ساختمان چهار برابر گران کرده مصالح چهار برابر گران شده یک جواز شهرداری ۱۵ ماه طول می‌کشد تو کار گیرهای الکی میده به خاطر ۳۰سانت ارتفاع می‌فرسته ماده‌ صد هشت ماه کار تعطيل میکنه یک نفر نيست جواب این ها را بده آقا جریمه را هرچقدر دوست داری ازمردم بدبخت میگیری چرا کار مردم هشت ماه تعطيل میکنی به نظر شما این ها درست نشه مسکن ارزان میشه
  • ناشناس IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    فقط دروغ دزدی اخطلاص تف به شرفتون
  • منوچهر اسلامدوست سرشکه IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اولین دوره مسکن مهر در زمان دکتر احمدی نژاد در لاهیجان در سال ۸۶ ثبت‌نام کردم ۳ میلیون پرداختی داشتم پروژه بعد ۸سال سپری شدن دکتر احمدی نژاد در زمان دولت بعدی آقای روحانی کنسل بعدش بل زد بند بصورت آزاد به نور چشمی.ها فروخته شد .۱۶۰ نفر متقاضی ماندیم بلا تکلیف بعد ۱۴ سال هنوز ودیعه ما رو هم ندادن گاهی میگن باید فر مانداری از محل ارزش افزوده پرداخت کن خلاصه هر بار بطریقی ما رو سر گردوندن هنوزم بلاتکلیف منتظر دریافت ودیعه هستیم بدون مسکن .جالبه آنزمان ۳ میلیون آلن باید ۳۰ میلیون بر اساس تورم بما میدادن .افسوس هنوزم محروم از گرفتن ۳ میلیون ودیعه هستیم .۷۶۹۸
  • مروت IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام آقای رئیس جمهور شما مصالح و عوارض شهرداری ودارایی ارزان کنید شهرداری پدر مردم درآورده بااین مسکن ارزان میشه
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    وزارت راه باید از شهر سازی جدا شود چون ظاهرا وحقیتا وزیر راه نداریم وجاده های کشور از وضع خوبی برخوردار نیستند وهمه دارای دست اندازهای زیاد ونشت آسفالت هستند ومتاسفانه کسی به فکر ترمیم آسفالت جاده ها نبست !
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    نگین که من اسرائیلی هستم . من ایرانی ام . بنظرم ، ایران با این همه مسئولای بی عرضه و با این همه گرونی و مشکلات ، نیاز به رضا خان دلسوز و سخت گیر میباشد. همینو بس .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس