تخلف عجیب یک "شرکت گردشگری خاص" در اربعین امسال!/ لزوم ورود نهادهای بازرسی و قضایی

دفاتری با وجود اطلاع از ابطال تمام مجوزهای پروازی هواپیمایی العراقیه، اقدام به ثبت‌نام انبوه زائران اربعین و اخذ وجه هنگفت از آنها کرده‌اند که معطلی کُشنده ۲۴ تا ۴۸ ساعته را رقم زدند.

به گزارش مشرق، مراسم اربعین حسینی امسال با توجه محدودیت‌های ایجاد شده از سوی کشورمان و مسئولان دولت عراق، با حضور کم‌تعداد زائران ایرانی انجام شد و از سویی با توجه به شرط ستاد مرکزی اربعین مبنی بر انجام سفر اربعین صرفاً از طریق "هوایی" آن هم در یک بازه زمانی ۶ تا ۷ روزه، باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای زائران اربعین شد.

با توجه به تعیین سقف ظرفیت ۶۰ هزار نفری برای زائران ایرانی اربعین، بسیاری از زائرانی که قصد عزیمت به عراق داشتند و عملاً با توجه به تکمیل ظرفیت از طریق سامانه سماح، امکان ثبت‌نام و حضور در اربعین را نداشتند، مجبور به مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و زیارتی رسمی شدند که آنها اقدام به ثبت‌نام زائران اربعین و وعده انجام پرواز از طریق خطوط هواپیمایی "العراقیه" کردند.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی مجدد سفرهای عتبات در آینده

در نهایت امسال بسیاری از زائران اربعین از طریق این دفاتر گردشگری و زیارتی برای سفر اربعین با قیمت‌های هنگفت و خارج از سقف قیمت اعلامی، ثبت‌نام کردند اما در نهایت با مراجعه به فرودگاه، با خلف وعده عجیب شرکت‌های مذکور و هواپیمایی العراقیه مواجه شدند! و این در حالی بوده که این دفاتر گردشگری فقط بابت پرواز تهران به بغداد مبلغ ۷.۵ میلیون تومان از زائران دریافت کرده بودند!

همین امر برای زائران تهرانی اربعین نیز در فرودگاه امام خمینی(ره) مشکلات بزرگی را در روزهای منتهی به اربعین حسینی (۲، ۳، ۴ و ۵ مهر ماه) ایجاد کرد و بسیاری از زائران با وجود ثبت‌نام قطعی، با لغو تمامی پروازهای خود به مقصد بغداد و تخلف آشکار دفاتر زیارتی و گردشگری مربوطه که اقدام به ثبت‌نام زائران کرده بودند، مواجه شدند و بخش زیادی از این زائران با وجود معطلی ۲۴ تا ۴۸ ساعته در فرودگاه امام، در نهایت به دلیل لغو پروازهای العراقیه به طرفیت آژانس‌های مربوطه، از سفر خود باز ماندند!

اما سؤال اساسی که در حال حاضر دفاتر گردشگری و زیارتی مانند "معین گشت ملت" باید پاسخگوی آن باشند این است که این دفاتر بر چه اساس اقدام به ثبت‌نام انبوه زائران اربعین و دریافت مبلغ غیرقانونی ۷.۵ میلیون تومان از زائران برای انجام پرواز از طریق هواپیمایی العراقیه کردند در حالیکه ۲۵ شهریور امسال، سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال تمام مجوزهای پروازی هواپیمایی العراقیه به‌ دلیل تخلف در صدور روادید خبر داده بودند!

پس عملاً دفاتری مانند معین گشت ملت که با وجود اطلاع از ابطال تمام مجوزهای پروازی هواپیمایی العراقیه، اقدام به ثبت‌نام انبوه زائران اربعین و اخذ وجه هنگفت از آنها برای پرواز از طریق العراقیه کرده‌اند، مرتکب تخلف بزرگی شده‌اند که از این ناحیه هم باعث رقم خوردن معطلی کُشنده ۲۴ تا ۴۸ ساعته زائران در فرودگاه و هم ایجاد اختلال گسترده در روند عملیات پروازی فرودگاه امام به دلیل ازدحام شدید زائران شده‌اند.

اما نکته تاسف‌بار اصلی تخلف شرکت‌های مذکور این است که به‌دلیل ورود دیرهنگام نهادهای بازرسی و ناظر مربوطه، دفاتر گردشگری و زیارتی مانند "معین گشت ملت" نه تنها که هیچ خسارتی بابت این امر به زائران ثبت‌نامی خود پرداخت نکرده‌اند بلکه تا به امروز حتی از عودت دادن مبالغ دریافتی از زائران ثبت‌نامی خود نیز امتناع کرده‌اند!

متاسفانه اربعین امسال، شاهد اتفاقات تلخی برای زائران کشورمان بودیم و بسیاری از زائران به‌دلیل تخلفات صورت گرفته در کنار معطلی‌های طولانی‌مدت در فرودگاه‌ها، در نهایت از سفر اربعین بازماندند و حالا هم دفاتر و شرکت‌های گردشگری و زیارتی مربوطه از پس دادن مبالغ پرداختی زائران سر باز می‌زنند که این امر، ورود سریع و جدی نهادهای بازرسی و قضایی را می‌طلبد تا هرچه سریعتر، تکلیف این تخلفات مشخص شود تاجلوی تکرار آن در مناسبت‌های بعدی گرفته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه.نظارت ضعیف و نبود برخورد قاطع این چیزا رو هم داره.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    در مورد تخلفات شرکت طلوع و دادن تست منفی پی سی آر به متقاضیان هم گزارشی تهیه کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس