امیرعبداللهیان: به زودی نسبت به حل مشکل ترانزیت با جمهوری آذربایجان گفت‌وگوهایی را خواهیم داشت - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای روس خود گفت که روسیه جزو اولویت‌های جدی سیاست همسایگی دولت سیزدهم است و روابط دو کشور را ممتاز و راهبردی خواند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در رأس هیأتی وارد مسکو شد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در محل وزارت خارجه روسیه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو: روسیه نسبت به تغییرات احتمالی در مرزهای کشورها حساسیت نشان دهد

امیرعبداللهیان در این دیدار طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو بیان کرد: از دعوتی که به عمل آوردید تشکر می‌کنم.

*  روابط دو کشور روابطی ممتاز و راهبردی است

وزیر خارجه کشورمان همچنین از پیام تبریک لاوروف به وی و پیام تبریک پوتین رئیس جمهور روسیه به آیت‌الله رئیسی نیز قدردانی کرد و افزود: ارتباط نزدیک دو رئیس جمهور و گفت‌وگوها و حضور من در مسکو تاییدی است بر این‌که روابط دو کشور روابطی ممتاز و راهبردی است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: تردیدی ندارم که شما با من موافق خواهید بود که امروز باید برای دستیابی به هدفی به عنوان جهش جدی در روابط دو کشور نائل بیاییم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در این دیدار خاطرنشان کرد: تجربه خیلی خوبی در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هم داریم. همکاری‌های دوجانبه متنوعی داریم و امروز برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها گفت‌وگوهای بیشتری خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان گفت: معتقدیم براساس حقوق بین‌الملل می‌توانیم همکاری‌های بخش تجاری خودمان را در همه زمینه‌ها توسعه بدهیم.

وی افزود: امروز فرصت خیلی خوبی است که امروز درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه قفقاز جنوبی، افغانستان و یمن گفت‌وگو کنیم.

وزیر خارجه تأکید کرد: در همسایگی و سیاست همسایگی دولت جدید روسیه جزو اولویت‌های جدی ایران است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر از سرگیری مذاکرات احیای برجام تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کارشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 5
    روسیه شما رو هم با خودش پائین خواهد کشید
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 7
      شما فعلا با آمریکا تون که شماها رو باخودش پایین کشیده اون پایین پایینا خوش باشین، تو کار بزرگترا دخالت نکنید، باریکلا. هشت سال شما و اربابتون وقت داشتین،فقط مشترکأ.......تو مملکت!!!!!
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 2
    احسنن، بسیار استراتژی خوبیه!! حداقلش اینه که اگر هم سودی برای کشور نداشته باشه که حتمأ خواهد داشت، عین معامله کردن با یانکی‌ها ضرری متوجه مملکت نخواهد شد. نمونش همون برجام و ترامپ و فرانسه و قرارداد زیردریایی‌ها، بازم مدرک لازم دارین؟؟!!
  • حمید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 2
    اربابت گماشته پکن و مسکو تو تهرانه تو هم باید خوش خدمتی روسها رو انجام بدی و الا هیچ کشوری تو دنیا از روس جماعت خیری ندیده مثل کره شمالی و ونزوئلا و ایران
  • NL ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    نه غربی نه غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس