امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در مسکو بر از سرگیری مذاکرات احیای برجام تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در مسکو ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه ایران برای حضور در فدراسیون روسیه، اظهار داشت: علیرغم شیوع کرونا گفت‌وگوی سیاسی منظمی بخصوص در سطح روسای جمهور دو کشور داریم. در مکالمات تلفنی روسای جمهور دو کشور در ماه‌های اوت و سپتامبر توافقاتی شده بود که امروز درباره عملیاتی کردن این توافقات صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

موضوعات مورد مذاکره در دیدار لاوروف و امیرعبداللهیان در مسکو

وی به پذیرش عضویت دائم ایران به سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: زمینه جدیدی در دستورکار روابط دوجانبه بعد از پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است.

لاوروف عنوان کرد: در اولویت‌های صحبت‌های امروزمان درباره وضعیت برجام و ضرورت از سرگیری مذاکرات در این زمینه و توافقاتی که حاصل کردیم، خواهد بود که ازسرگیری این توافق بدون هیچ اضافه و مورد جدیدی باید صورت بگیرد. 

وزیر خارجه روسیه گفت که در دیدار امروزش با امیرعبداللهیان درباره سایر مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه، خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو خواهد کرد.

لاوروف خطاب به امیرعبداللهیان بیان کرد: سفر شما بسیار به موقع است و مجددا خوشامد عرض می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    روسیه حیله گر مکار. باجش رو از امریکا گرفته حالا هی اصرار میکنه که با همون بندهای موافقت شده توسط تیم واداده روحانی خائن باید مذاکرات ادامه پیدا کنه. ما این همه سختی رو تحمل نکردیم که باز هم وادادگی ادامه پیدا کنه. روسیه هم بره به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس